Formule voor succes: Innovatie+

Elk idee is belangrijk, maar niet elk idee wordt een innovatie. Een innovatie is pas succesvol als het voordeel voor de klant biedt. Innovatie+ is het succesrecept van TGW dat klanten met duurzame innovaties succesvol maakt. De ‘plus’ staat voor de toegevoegde waarde voor de klant, een plus in vertrouwen, partnership en innovatieve capaciteit.

Uitgedrukt in een formule ziet Innovatie+ er als volgt uit:
Innovatie + toegevoegde waarde voor de klant = topkwaliteit voor langetermijnrelaties en duurzaam succes voor de klant.
 
Hoe eenvoudig dit ook mag klinken, des te groter het belang. Vertrouwen is de basis voor een langetermijnrelatie, maar vertrouwen moet je verdienen. Daarom jaagt TGW niet elke technologische hype na maar bekijkt het wat de mogelijke toepassingen en de toegevoegde waarde voor de klanten zijn. De specifieke vereisten van de klanten bepalen het design van het logistieke systeem.
 
“TGW staat voor solide hoogwaardige logistieke oplossingen en voor ondersteuning aan onze klanten gedurende de gehele levensduur. We verdienen hun vertrouwen door onze dagelijkse inspanningen en onze plus in innovaties. Dat is waarom we niet op elke hype springen,“ zegt Jan-Willem Klinkenberg, Project Sales Director Benelux.
 
Augmented reality voor de toekomst
 
Een van de meest recente innovaties van TGW werd geïntroduceerd binnen de Lifetime Services-afdeling. “We gebruiken smart glasses als handenvrije tool voor videocommunicatie tussen onze hotline-experts en de TGW servicetechnicus of de werknemers van de klant op locatie. Efficiënte communicatie en het snel vinden van een oplossing zijn overduidelijk essentieel. We erkenden het potentieel voor onze klanten enige tijd geleden en startten daarom met een pilotproject. Het was niet de bedoeling het wiel opnieuw uit te vinden, maar wel om een ervaren partner te vinden die de TGW vereisten kon onderschrijven. De opzet: het aanvullen van een bewezen software-oplossing en samen de ‘final touch’ realiseren. Daarom waren we in staat een aanvaardbare time-to-market te verwezenlijken en een foutloze werking voor onze klanten te garanderen. Maar het belangrijkste is: onze klanten zijn super enthousiast!”, zegt Jan-Willem Klinkenberg.
 
Robotics als actieve ontwikkeling
 
De uitbreiding van TGW met TGW Robotics in juli 2016 was eveneens een duidelijke keuze. Robots en hun vele mogelijkheden binnen de intralogistieke industrie waren al lang voor de overname van TGW Robotics een topic. Industriële robots worden al decennialang ingezet in de productie-industrie. “`Robots worden overwegend gebruikt bij de goederenontvangst of bij het verzenden om volledig automatisch goederen te laden of ontladen”, zegt Jan-Willem. De ontwikkeling van uiterst flexibele systemen met industriële robots en innovatieve grijpersystemen is voor hem het resultaat van steeds grotere klantenvereisten.
 
De laatste jaren ontwikkelde het domein van ‘cognitieve robotics’ zich parallel met de industriële robotica. De focus van cognitieve robots is kijken, identificeren, beslissen en reageren. Deze capaciteiten laten de robot toe enkelvoudige stukken in een doos te identificeren, te beslissen welke items gepickt moeten worden, deze te grijpen en uit de doos te halen. “Voor mensen lijken deze taken eenvoudig, maar voor een machine is dit erg moeilijk omdat zij beperkt zijn in ogen, hersenen en handen. In het domein van sensortechnologie en dataprocessing is de laatste vijf tot tien jaar grote vooruitgang geboekt. Daarom is het vandaag al mogelijk om de eerste toepassingen in pickingprocessen te gebruiken.”
 
Het resultaat = succes voor TGW en de klanten
 
Binnen TGW hebben alle collega’s te maken met innovatie en robotics. Jan-Willem is overtuigd: “Onze collega’s vullen elkaar met hun verschillende expertises aan. Hun jarenlange ervaring en het besef van hoe cruciaal de beschikbaarheid van foutloze robots zijn voor de systemen van onze klanten, samen met de complementerende technologieën binnen het domein van cognitieve robotics, zullen in de toekomst nieuwe benchmarks zetten.” Technologieën moeten worden omgezet in bruikbare tools voor de klanten, en toegevoegde waarde bieden. ‘Bij TGW zijn we niet bezig met ‘leuke gadgets’. We werken aan agile ontwikkelingen die langetermijnkwaliteit garanderen. Dit is geschreven in TGW’s DNA en we zijn hier trots op. Wat telt, is het resultaat. Dat is een belangrijke ‘plus’, de toegevoegde waarde op het einde: Innovatie+.”                                       
 
Bezoek TGW Systems BV tijdens Material Handling Dag op 27 september 2017 in Den Bosch.
 
Wenst u meer informatie?
Contacteer TGW Systems bv.
Telefoonnummer: +31 (0)165 – 763030
E-mail:  benelux@tgw-group.com
Website: http://www.tgw-group.com

Recente nieuwsberichten

Fly Khiva kiest Liege Airport als Europese gateway

Luchtvaartmaatschappij Fly Khiva Group is van start gegaan met cargovluchten op Liege Airport. Fly Khiva Group werd opgericht in de stad Khiva, Oezbekistan, met de bedoeling passagiers-, vracht- en zakenluchtvaart te ontwikkelen en binnenlandse en internationale vluchten uit te voeren. Begin 2023 besloot het management van Fly Khiva Group een cargo luchtvaartmaatschappij op te richten, wat resulteerde in de ondertekening van een leaseovereenkomst voor een Boeing 767-300 BCF vrachtvliegtuig in december 2023 en de start van het certificeringsproces als luchtvaartmaatschappij. Na het verkrijgen van het Operator’s Certificate begon de Fly Khiva Group op 23 februari 2024 als luchtvaartmaatschappij te opereren. De luchtvaartmaatschappij breidde in de loop van het jaar haar routenetwerk uit met vluchten naar Europa, China, Zuidoost-Azië, het GOS, het Midden-Oosten en Afrika. De luchtvaartmaatschappij biedt diensten aan voor het organiseren van chartervrachtvluchten met Boeing 767-300F vrachtvliegtuigen onder eigen vlag.

Logidis migreert Generix WMS-oplossing naar SaaS

Logistiek dienstverlener Logidis heeft zijn Generix WMS-oplossing gemigreerd naar SaaS om zijn 230.000 orderregels per maand in zijn twee magazijnen op Mauritius te beheren.

Logidis, een bedrijf van de IBL Group gevestigd op Mauritius, biedt een scala aan diensten voor de opslag van gespecialiseerde producten en de distributie ervan over het hele eiland, om efficiënt te kunnen voldoen aan de logistieke behoeften van groothandelaren, fabrikanten en grootschalige distributiebedrijven. Met een opslagcapaciteit van 26.500m² en een vloot van 50 voertuigen beheert Logidis meer dan 10.000 referenties en bereidt het bijna 25.000 pakketten per maand voor.

Bryan Beutels nieuwe managing director bij Element Logic Benelux

Sinds 1 augustus 2024 leidt Bryan Beutels (foto) als managing director de Benelux-business unit van Element Logic. Voorafgaand aan zijn komst naar Element Logic bekleedde hij leidinggevende functies in de 3PL-industrie, waarvan meest recent bij logistiek dienstverlener Kuehne+Nagel.

Pics Belgium reorganiseert samenstelling mandaathouders

Pics België heeft wijzigingen doorgevoerd onder zijn mandaathouders. De mandatarissen zijn belast met het dagelijkse bestuur van Pics Belgium, de Belgische ledenorganisatie voor de supply chain en logistieke professionals, gekoppeld aan ASCM (voorheen APICS).

Albert Heijn en Swisslog openen geautomatiseerd Home Shop Center in Zwolle

De Nederlandse supermarktketen Albert Heijn heeft, in samenwerking met Swisslog, een nieuw state-of-the-art Home Shop Center (HSC) in Zwolle geopend. Na de succesvolle implementatie van zijn eerste geautomatiseerde HSC in Barendrecht zet Albert Heijn met deze tweede faciliteit zijn toewijding voort om e-commerce mogelijkheden te verbeteren door middel van geavanceerde automatiseringstechnologieën. Het is de bedoeling dat het HSC in Zwolle liefst 55.000 orders per week zal verwerken.

Lineage vergroot voetafdruk in België door overname Luik Natie

Lineage, een van ’s werelds grootste globale temperatuurgecontroleerde warehouse REITs (real estate investment trusts), heeft de overname afgerond van Luik Natie, een aanbieder van gekoelde opslag- en transportdiensten gevestigd in de haven van Antwerpen-Brugge. Met deze strategische overname versterkt Lineage zijn aanwezigheid in België en vergroot het tegelijk de huidige operationele mogelijkheden in de regio.

Hardis Group neemt Magnus Black over

Hardis Group, leverancier van supply chain software met hoofdkantoor in het Franse Grenoble, breidt zijn aanbod voor e-commercebedrijven en omnichannel retailers uit door de overname van Magnus Black uit Naarden. Het Nederlandse softwarebedrijf is aanbieder van het cloudgebaseerde order management systeem OIL en is momenteel in handen van investeringsmaatschappij Holland Capital. OIL orkestreert orderstromen, zowel B2C als B2B, van winkelmandje tot levering, over alle verkoopkanalen heen (fysieke winkels, webshops, digitale marktplaatsen, enz.).

Eén op vijf warehouses kan volumetoename amper opvangen

Het aantal goederen dat in magazijnen in België en Nederland ligt opgeslagen, is de afgelopen twaalf maanden sterk toegenomen. Maar liefst 75% van de supply chain professionals uit België en Nederland spreekt van een significante groei. Tegelijkertijd geeft ook 75% van de supply chain professionals aan dat ze hun magazijnen zullen moderniseren, terwijl 56% van plan is nieuwe, moderne magazijnen te openen. Dat blijkt uit ‘State of Warehouse Operations 2024’, een onderzoek van Manhattan Associates bij 2.000 supply chain professionals wereldwijd, waarvan 200 uit België en Nederland.

Nieuwe vrachtroute voor Lufthansa Cargo vanuit München

Lufthansa Cargo heeft sinds 6 juli zijn operaties op de Zuid-Duitse hub uitgebreid. Een A321-vrachtvliegtuig staat voortaan twee keer per week in voor de connectie München met Istanbul, elke zaterdag en zondag. Op die manier wordt het bestaande netwerk vanuit München uitgebreid.

Jungheinrich België introduceert elektrische servicewagens

De heftruckfabrikant kondigt de introductie van elektrische servicewagens aan als onderdeel van zijn continue inzet op het vlak van duurzaamheid. De stap is een nieuwe mijlpaal in de strategie van Jungheinrich om de emissies van zijn wagenpark aanzienlijk te verminderen. “Het doel is om tegen 2030 de emissies van ons volledige wagenpark, zowel personenwagens als servicevoertuigen, tot nul te herleiden”, aldus Harm de Vries, managing director bij Jungheinrich. “We hebben niet enkel ons wagenpark vernieuwd, maar ook geïnvesteerd in de omschakeling naar hernieuwbare elektriciteit voor alle vestigingen, door middel van stroom uit regeneratieve bronnen en de installatie van fotovoltaïsche systemen ter plaatse.”

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.