Formule voor succes: Innovatie+

Elk idee is belangrijk, maar niet elk idee wordt een innovatie. Een innovatie is pas succesvol als het voordeel voor de klant biedt. Innovatie+ is het succesrecept van TGW dat klanten met duurzame innovaties succesvol maakt. De ‘plus’ staat voor de toegevoegde waarde voor de klant, een plus in vertrouwen, partnership en innovatieve capaciteit.

Uitgedrukt in een formule ziet Innovatie+ er als volgt uit:
Innovatie + toegevoegde waarde voor de klant = topkwaliteit voor langetermijnrelaties en duurzaam succes voor de klant.
 
Hoe eenvoudig dit ook mag klinken, des te groter het belang. Vertrouwen is de basis voor een langetermijnrelatie, maar vertrouwen moet je verdienen. Daarom jaagt TGW niet elke technologische hype na maar bekijkt het wat de mogelijke toepassingen en de toegevoegde waarde voor de klanten zijn. De specifieke vereisten van de klanten bepalen het design van het logistieke systeem.
 
“TGW staat voor solide hoogwaardige logistieke oplossingen en voor ondersteuning aan onze klanten gedurende de gehele levensduur. We verdienen hun vertrouwen door onze dagelijkse inspanningen en onze plus in innovaties. Dat is waarom we niet op elke hype springen,“ zegt Jan-Willem Klinkenberg, Project Sales Director Benelux.
 
Augmented reality voor de toekomst
 
Een van de meest recente innovaties van TGW werd geïntroduceerd binnen de Lifetime Services-afdeling. “We gebruiken smart glasses als handenvrije tool voor videocommunicatie tussen onze hotline-experts en de TGW servicetechnicus of de werknemers van de klant op locatie. Efficiënte communicatie en het snel vinden van een oplossing zijn overduidelijk essentieel. We erkenden het potentieel voor onze klanten enige tijd geleden en startten daarom met een pilotproject. Het was niet de bedoeling het wiel opnieuw uit te vinden, maar wel om een ervaren partner te vinden die de TGW vereisten kon onderschrijven. De opzet: het aanvullen van een bewezen software-oplossing en samen de ‘final touch’ realiseren. Daarom waren we in staat een aanvaardbare time-to-market te verwezenlijken en een foutloze werking voor onze klanten te garanderen. Maar het belangrijkste is: onze klanten zijn super enthousiast!”, zegt Jan-Willem Klinkenberg.
 
Robotics als actieve ontwikkeling
 
De uitbreiding van TGW met TGW Robotics in juli 2016 was eveneens een duidelijke keuze. Robots en hun vele mogelijkheden binnen de intralogistieke industrie waren al lang voor de overname van TGW Robotics een topic. Industriële robots worden al decennialang ingezet in de productie-industrie. “`Robots worden overwegend gebruikt bij de goederenontvangst of bij het verzenden om volledig automatisch goederen te laden of ontladen”, zegt Jan-Willem. De ontwikkeling van uiterst flexibele systemen met industriële robots en innovatieve grijpersystemen is voor hem het resultaat van steeds grotere klantenvereisten.
 
De laatste jaren ontwikkelde het domein van ‘cognitieve robotics’ zich parallel met de industriële robotica. De focus van cognitieve robots is kijken, identificeren, beslissen en reageren. Deze capaciteiten laten de robot toe enkelvoudige stukken in een doos te identificeren, te beslissen welke items gepickt moeten worden, deze te grijpen en uit de doos te halen. “Voor mensen lijken deze taken eenvoudig, maar voor een machine is dit erg moeilijk omdat zij beperkt zijn in ogen, hersenen en handen. In het domein van sensortechnologie en dataprocessing is de laatste vijf tot tien jaar grote vooruitgang geboekt. Daarom is het vandaag al mogelijk om de eerste toepassingen in pickingprocessen te gebruiken.”
 
Het resultaat = succes voor TGW en de klanten
 
Binnen TGW hebben alle collega’s te maken met innovatie en robotics. Jan-Willem is overtuigd: “Onze collega’s vullen elkaar met hun verschillende expertises aan. Hun jarenlange ervaring en het besef van hoe cruciaal de beschikbaarheid van foutloze robots zijn voor de systemen van onze klanten, samen met de complementerende technologieën binnen het domein van cognitieve robotics, zullen in de toekomst nieuwe benchmarks zetten.” Technologieën moeten worden omgezet in bruikbare tools voor de klanten, en toegevoegde waarde bieden. ‘Bij TGW zijn we niet bezig met ‘leuke gadgets’. We werken aan agile ontwikkelingen die langetermijnkwaliteit garanderen. Dit is geschreven in TGW’s DNA en we zijn hier trots op. Wat telt, is het resultaat. Dat is een belangrijke ‘plus’, de toegevoegde waarde op het einde: Innovatie+.”                                       
 
Bezoek TGW Systems BV tijdens Material Handling Dag op 27 september 2017 in Den Bosch.
 
Wenst u meer informatie?
Contacteer TGW Systems bv.
Telefoonnummer: +31 (0)165 – 763030
E-mail:  benelux@tgw-group.com
Website: http://www.tgw-group.com

Recente nieuwsberichten

Ruim 200 temperatuurgecontroleerde voertuigen vervoegen Europese vloot van UPS Healthcare

Meer dan 20 miljoen euro investeert UPS Healthcare in de uitbreiding van zijn temperatuurgecontroleerde vloot. De logistieke speler koopt ruim 200 ultramoderne voertuigen om zijn koudeketencapaciteit te versterken in Nederland, Italië, Hongarije en Frankrijk. De faciliteiten in Heist-op-den-Berg zullen ook gebruikmaken van de vloot, waardoor die hun logistieke capaciteit kunnen uitbreiden. De huidige vloot vandaag bestaat uit meer dan 1.100 temperatuurgecontroleerde voertuigen.

Supply Chain Company opent deuren in Spanje en het VK

De Nederlandse IT-dienstverlener Supply Chain Company blijft groeien. Het bedrijf opende eerder dit jaar een vestiging in Spanje en afgelopen maand een in het Verenigd Koninkrijk. De expansie is volgens Supply Chain Company te danken aan de groeiende vraag naar planningsoplossingen bij producenten en retailers.

TGW brengt LivePick op de markt

De LivePick bestaat uit een slim opslagsysteem met mobiele robots. Door de modulaire opbouw en de plug-and-play-opzet van deze installatie duurt het slechts zes tot twaalf maanden om de LivePick operationeel te krijgen. Belangrijke voordelen van het systeem zijn de schaalbaarheid van de oplossing en de hoge flexibiliteit. De LivePick is zowel geschikt voor e-commerce- als klassieke retailomgevingen.

Renault Trucks, Jumbo en SVZ testen elektrische Oxygen-truck voor stadslogistiek

Renault Trucks zet zijn onderzoeks- en ontwikkelingswerkzaamheden met het prototype Oxygen verder. Terwijl een eerste testfase in Lyon en Parijs nog loopt, gaat de fabrikant een nieuwe test uitvoeren met een tweede versie van deze elektrische truck voor stadslogistiek. In oktober 2024 zal in Amsterdam een versie met koelunit worden getest, die is ontworpen met steun van Renault Trucks Nederland en in samenwerking met supermarktketen Jumbo en SVZ.

Linde lanceert multi-inzetbare stapelaars voor nauwe ruimtes

Het basisprincipe achter de nieuwe L10 - L16 B stapelaars is om een compacte oplossing te bieden voor nauwe werkruimtes. Deze compacte meeloopuitvoeringen hebben een hefhoogte tot 5,47 meter en een draagvermogen tot 1,0 à 1,6 ton, en zijn geschikt voor een breed scala aan transporttaken in magazijnen en productieruimtes.

Vandewiele automatiseert met magazijnrobots van Exotec

Ontwerper en producent van textielmachines Vandewiele gaat samenwerken met aanbieder van magazijnrobots Exotec. Vandewiele wil zijn magazijn in Marke verder automatiseren met het Skypodsysteem, om zo de workflow en opslagruimte te optimaliseren.

Veertig procent van de verladers en logistieke dienstverleners wil investeren in transporttechnologie

Descartes Systems Group, softwareleverancier voor supply chain en logistiek, heeft de resultaten bekendgemaakt van zijn achtste jaarlijkse Global Transportation Management Benchmark Survey. Uit het onderzoek blijkt dat veertig procent van de ondervraagde verladers en logistieke dienstverleners van plan is te investeren in transporttechnologie om zich voor te bereiden op de veranderende sector en regelgeving. Voor bedrijven die financieel het best presteren en waar de directie transport als een concurrentiewapen ziet, bedraagt dat aantal 44 procent. Bij organisaties die financieel minder goed presteren, ligt het percentage op 32 procent.

DHL onderzoekt trends in e-commerce

DHL eCommerce heeft het eerste deel gepubliceerd van zijn wereldwijde Online Shopper Trends Report 2024. Het rapport biedt inzicht in het gedrag van online shoppers wereldwijd. Het belicht trends die het huidige e-commercelandschap vormgeven, gebaseerd op een onderzoek onder 12.000 consumenten in 24 landen, waaronder Nederland en België.

Arvato ontwikkelt geavanceerde robotarm

Arvata, logistieke dienstverlener voor e-commerce en b2b en onderdeel van Bertelsmann, introduceert Leleka. Deze robotarm is ontworpen voor de picking en sortering van modeartikelen in magazijnomgevingen. De innovatie werd volledig in-house ontwikkeld door Arvato’s research & development team. Leleka is intussen live op Arvato’s site in Hannover.

Generix kondigt volgende innovatiefase aan

De leverancier van bedrijfssoftware met een reeks SaaS-oplossingen voor supply chain, financiën, handel en b2b-integratie kondigt zijn volgende innovatiefase aan, met een investering van honderd miljoen euro tot het boekjaar 2028. Het doel is om de volledige portfolio van toepassingen en technologieën opnieuw uit te vinden in het tijdperk van AI. Dat moet leiden tot een vernieuwd portfolio van digitale applicaties en technologieën, die AI-ready en cloud-agnostisch zijn.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.