Flexport lanceert AI-gebaseerd selfservice platform om supply chain te democratiseren

Digitale expediteur Flexport introduceert een AI-gebaseerde end-to-end oplossing voor wereldwijde handel, die met name kleine ondernemingen nieuwe mogelijkheden moet bieden. Het nieuwe platform biedt met één klik toegang tot een reeks geïntegreerde supply chain-diensten, waaronder financiering, zeevracht, luchtvracht, fulfilment en bevoorrading. Dat moet de verkoop gemakkelijker maken en producten naadloos van een fabrikant naar de consument brengen. Flexport wil daarmee de wereldwijde supply chain democratiseren.

Retailers kunnen met de nieuwe oplossing hun voorraad direct aanbieden via Fulfillment by Amazon (FBA), Walmart Fulfillment Services (WFS) en meer dan vijftien andere kanalen van groothandelaren, waaronder Costco, Target en Nordstrom. Het bedrijf biedt ook op maat gemaakte fulfilment- en deur-tot-deur-leveringsdiensten, zowel voor platforms als Shopify en Amazons Seller Fulfilled Prime, als voor de eigen e-commercewinkels. Die integraties creëren een gecentraliseerde magazijnvoorraad, waardoor Flexport-klanten overal kunnen verkopen zonder gedoe met verschillende leveranciers. Daarnaast garandeert Flexport transparante en betrouwbare leveringsbeloften tijdens het proces – inclusief expresleveringen binnen twee dagen en nachtelijke leveringen – en op meer dan twintig e-commerceplatforms, waaronder Shopify, Walmart en eBay.

De nieuwe Flexport-oplossing is wereldwijd beschikbaar. Ook retailers buiten de VS kunnen er gebruik van maken om op de Amerikaanse markt te opereren, zolang ze maar fysiek in de VS aanwezig zijn. Bedrijven kunnen de alles-in-éénoplossing van Flexport gratis gebruiken. Daarnaast is tegen betaling ook Flexport+ beschikbaar. Dat lidmaatschapsprogramma biedt leden o.a. voorrang bij de afhandeling van zendingen en financieringsopties met betalingstermijnen tot 120 dagen, waardoor het concept van ‘pay as you sell’ mogelijk wordt. Andere extra’s van Flexport+ zijn kostenbesparingen voor opslag en voorbereiding van zendingen.

Foto: Unsplash / Marek Levák

Recente nieuwsberichten

IT-innovators in handen van CaptureTech

CaptureTech levert in Nederland en België hard- en softwareoplossingen voor bedrijven met eigen distributiecentra. Denken we daarbij aan complete inrichting van wifi-netwerken, scan-, voice- en RFID-oplossingen. De onderneming heeft nu alle aandelen van IT-innovators overgenomen, waardoor ze voortaan ook algemene IT-diensten kan leveren.

L’Oréal zet drone in om te inventariseren

Cosmétique Active International (CAI), een divisie van L'Oréal Groep, gaat in zijn logistieke centrum nabij het Franse Vichy de warehouse-oplossing Eyesee van Hardis Group implementeren. Deze autonoom vliegende drone zal er een deel van de wettelijk verplichte jaarlijkse inventaris uitvoeren.

Tegelgroep Nederland kiest voor Astro WMS

Tegelgroep Nederland, onderdeel van het Franse Saint-Gobain, gaat drie distributiecentra consolideren in één megamagazijn van 20.000m². Daarmee anticipeert de groothandel en importeur van wand- en vloertegels op marktveranderingen die mogelijk worden gemaakt door innovaties en nieuwe productietechnieken.

DPDgroup peilt naar wensen van online shopper

Voor het derde jaar op rij geeft DPDgroup met zijn ‘E-shopper barometer’ inzicht in de huidige trends op het vlak van e-commerce. Verder geeft het rapport informatie over de gewoontes en verwachtingen van de hedendaagse e-shopper, bijvoorbeeld op het vlak van veiligheid van betaling en bescherming van gegevens, of het retourproces.

AutoStore verhoogt pick- en opslagcapaciteit met Black Line serie

Het hart van de Black Line serie is de nieuwe Black Line Robot B1. De nieuwe Black Line techniek halveert de omvang van de robot en maakt zodoende geavanceerde rijpatronen en hogere snelheden mogelijk. Dankzij de hogere body van de robot, neemt de B1 de bakken niet naast zich op, zoals de R5 Robot, maar in de holte in zijn eigen body.

A-SIS ondersteunt wereldwijde intralogistiek van Parfums Christian Dior

Vanuit zijn internationale distributiecentrum in Saint Jean de Braye verstuurt Parfums Christian Dior dagelijks bijna 3.500 bestellingen, voornamelijk parfums en cosmetica, naar alle uithoeken van de wereld. Om de opslag, picking en verzending van orders te optimaliseren, schakelde het luxemerk 15 jaar geleden A-SIS in, het softwaremerk van de Savoye Divisie.

Manhattan Associates stimuleert betere winkelervaring

Manhattan Associates breidt zijn Customer Engagement aanbod uit met een nieuwe ‘instore’ functionaliteit, die deel uitmaakt van de Manhattan Active Omni-oplossingen. De functionaliteit moet het omnichannel serviceniveau verbeteren door winkelmedewerkers de tools en informatie te geven die ze nodig hebben om klantbetrokkenheid te vergroten.

UPS steunt Amerikaanse klanten met pick-up op zaterdag voor internationale zendingen

UPS zorgt ervoor dat internationale pakketjes van Amerikaanse klanten die op zaterdag worden verzonden, voortaan even snel worden geleverd als binnenlandse verzendingen. Dat betekent dat bedrijven die op zaterdag een aankoop plannen van de Verenigde Staten naar 57 verschillende markten in Noord- en Zuid-Amerika, Europa en Azië de levering op maandag al mogen verwachten, een dag sneller dan de vroegere reistijd van UPS.

DSV brengt overnamebod op Panalpina uit

DSV is op overnamepad. Na de mislukte overnamepoging van Ceva Logistics in oktober vorig jaar, brengt de Deense logistiek dienstverlener nu een ongevraagd overnamebod uit op zijn Zwitserse tegenhanger Panalpina. Het gaat om een bod van 4 miljard Zwitserse frank, ofwel 3,54 miljard euro.

Delaware breidt senior management uit

Het senior management van bedrijfsadviseur en IT-dienstverlener Delaware verwelkomt in januari Gert Grobben (gestart bij Delaware in 2001) en Bart Van Kerkhoven (gestart in 2013) als nieuwe partners. Tegelijk worden Philippe Vlietinck (sinds 1993 bij Delaware), Folker Lamote (sinds 1998) en Johan Raedemaeker (sinds 2009) associate partners.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.