Europa Worldwide Group luidt nieuw tijdperk in voor transport tussen België en het VK

Logistiek bedrijf Europa Worldwide Group geeft zijn activiteiten in Oostende een boost met de uitbreiding van zijn diensten en de omdoping van Continental Cargo Carriers tot Europa Road.

Europa Worldwide Group bestaat uit drie divisies: Road, Air & Sea en Warehouse. Europa Road voorziet als vervoersbedrijf al meer dan 100 jaar in groupagetransport, complete ladingen en deelladingen en heeft naar eigen zeggen de nodige douane-expertise in huis om er voor te zorgen dat de goederen probleemloos van het ene naar het andere land kunnen worden vervoerd. Europa is gespecialiseerd in het transport van goederen tussen België en het VK en heeft fors geïnvesteerd in zijn volledig traceerbare vloot van 300 trailers die 22.000 keer per jaar het Kanaal oversteken. Het bedrijf streeft ernaar de goederenstroom tussen België en het VK te optimaliseren in het tijdperk na de Brexit. De dienstverlening, ondersteund door o.a. zijn DDP-product (Delivered Duty Paid), moet volgens het bedrijf het begin vormen van een nieuw tijdperk voor transport tussen België en het VK.
 
Europa Road heeft vestigingen over het hele continent om in het tijdperk na de Brexit de goederenstroom tussen Europa en het VK te optimaliseren. In België is het bedrijf aanwezig sinds 2018, toen het Continental Cargo Carriers overnam: een Belgisch bedrijf met ervaring met onbegeleide transporten naar het VK. Op 1 september 2022 is Continental Cargo Carriers omgedoopt tot Europa Road.
 
Om de uitgebreide diensten van Europa te ondersteunen, werd het post-Brexit DDP-product van Europa begin 2021, na een investering van 5,8 miljoen,  geïntroduceerd als reactie op het vertrek van het VK uit de EU. Dat DDP-product is een gespecialiseerde oplossing die ervoor moet zorgen dat de levering van goederen aan het VK net zo probleemloos verloopt als voor de Brexit. In tegenstelling tot traditioneel DAP-transport regelt het DDP-product de douaneformaliteiten zonder de koper erbij te betrekken. Daardoor lopen de goederen geen vertraging op door extra papierwerk en krijgen klanten uit het VK niet te maken met onverwachte aanvullende kosten.
 
Met de uitgebreide dienstverlening zal Europa dagelijks goederen vanuit heel België in één enkele logistieke hub bij elkaar brengen. Van daaruit verscheept de vloot van begeleide trailers die goederen naar de Europa’s groupagehub in Dartford, Kent, die op zijn beurt weer verbonden is met alle 16 distributieplatformen van Europa in het VK.

Foto: Europa Road

Recente nieuwsberichten

Datalogic stelt PowerScan 9600-serie industriële handscanners voor

Datalogic, leverancier van oplossingen voor automatische gegevensregistratie en fabrieksautomatisering, introduceert de nieuwe PowerScan 9600-serie met industriële handscanners. De PowerScan 9600 leent zich voor activiteiten in zowel de retail als de industrie.

Linde Material Handling versterkt de dealerorganisatie in België

Onder impuls van Linde Material Handling zijn gesprekken gestart door Motrac nv en Van den Dorpe Handling Equipment, om de dealerstructuur in België te versterken. In het plan dat voorligt, wordt Van den Dorpe exclusief dealer voor Oost- en West-Vlaanderen en behoudt Motrac het exclusieve dealership voor alle andere provincies.

Dematic en Dexterity willen met robots de supply chain verbeteren

Aanbieder van automatiseringsoplossingen Dematic heeft een strategische samenwerking gesloten met Dexterity, leverancier van magazijnrobots, met als doel de supply chain van de toekomst te verbeteren. Deze overeenkomst tussen beide bedrijven markeert een volgende stap in de samenwerking.

IDG-Dichtungstechnik gaat voor geautomatiseerde intralogistiek met Jungheinrich

Het Duitse bedrijf IDG-Dichtungstechnik GmbH, gespecialiseerd in afdichtingsprofielen en -materialen, herstructureert zijn logistiek. Het bedrijf uit Kirchheim unter Teck (Baden-Württemberg) wil voor zijn nieuwe vestiging in Albershausen (Duitsland) overschakelen op automatisering.

OMS International automatiseert los- en palletiseerprocessen met Cartonmover en Qimarox

Om het lossen van containers geautomatiseerd te laten verlopen, heeft logistiek dienstverlener OMS International uit het Nederlandse Oosterhout in samenwerking met Qimarox een oplossing van Cartonmover geïnstalleerd. Met die oplossing worden dozen met hoge snelheid gelost en automatisch op pallets gestapeld.

Prologis stimuleert stadsdistributie met nieuwe acquisitie in Brusselse regio

Prologis heeft onlangs drie bestaande gebouwen verworven in Zaventem. Daarmee breidt het zijn logistieke vastgoedportefeuille uit met 16.000m² aan industriële gebouwen op 3,3 hectare grond in een belangrijk gebied voor stadsdistributie en lichte industrie.

Interroll opent nieuwe fabriek in China

Na twee decennia aanwezigheid op de Chinese markt voor materiaalverwerking, richt Interroll zijn pijlen verder op Azië-Pacific en China met de bouw van een nieuwe fabriek in Suzhou, China. Daarmee zou de productiecapaciteit worden verdubbeld.

Elektrische reuzen: Nieuwe Linde E100 - E180 heftrucks met hefvermogen tot 18 ton

(Advertorial) De tijd dat lasten boven 8 ton voor thermische trucks voorbehouden waren, is definitief voorbij. Met de nieuwe E100 - E180 elektrische heftrucks beschikken Linde klanten nu ook over een duurzaam, emissievrij alternatief voor het verplaatsen van goederen tot 18 ton.

Forecasting is geen Kunst ! Forecasting is een proces.

(Advertorial) Forecasting is geen kunst, noch het werkdomein van een aantal fanatieke specialisten. Forecasting en vraagbeheer heeft zeker nood het gebruik van een aantal technieken, maar evenzeer aan het opzetten van een goed doordacht en uitgebalanceerd proces die verschillende functies samenbrengt om een visie op de toekomst te ontwikkelen.

Kuehne+Nagel installeert zonnepanelen op vrachtwagens

In het kader van hun streven naar een meer duurzame supply chain wil logistiek dienstverlener Kuehne+Nagel in Nederland de CO2-uitstoot verminderen door boven op zijn vrachtwagens fotovoltaïsche panelen te installeren. De zonnepanelen moeten ervoor zorgen dat het brandstofverbruik met tot 1.200 liter per jaar, per voertuig vermindert.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.