Elektronicaretailer Elkjøp stemt voorraad af op vraag met Blue Ridge

Elkjøp Nordic AS is wellicht de grootste elektronicaretailer van Scandinavië. De onderneming, die in 2021 een groei van 21% optekende, biedt een breed scala aan bekende merken op het gebied van elektronica, mobiele telefoons, computers, witgoed en huishoudelijke apparatuur en dienstverlening. Die producten levert Elkjøp aan consumenten en bedrijven, zowel online als via 420 winkels in Noorwegen, Zweden, Denemarken, Finland, IJsland, de Faeröer eilanden en Groenland.

Om zijn buffervoorraden in het centrale distributiecentrum beter op de daadwerkelijke klantvraag af te stemmen, heeft Elkjøp een SaaS-overeenkomst voor Supply Chain Planning (SCP) en Integrated Business Planning (IBP) getekend met Blue Ridge, leverancier van software voor supply chain planning en prijsoptimalisering. De oplossing vormt een aanvulling op de bestaande SAP-omgeving van Elkjøp.

Het 107.000m2  grote distributiecentrum van Elkjøp is centraal en strategisch gevestigd in Zweden. Daardoor kan 80% van de markt binnen 24 uur worden bediend en kunnen de prijzen laag blijven.

Een van de verbeteringen die Elkjøp recent doorvoerde, is het opzetten van een gespecialiseerde afdeling Replenishment Planning. Toen de onderneming op zoek ging naar een partner om systeemondersteuning te bieden en de algehele plannings- en inkoopmogelijkheden verder te verbeteren, viel de keuze op Blue Ridge. Het cloudgebaseerde supply chain planning platform van Blue Ridge helpt bedrijven realtime strategische en tactische beslissingen te nemen op basis van inzicht in vraagprognoses, leveringsplanning, voorraadtoewijzing, aanvulling en prijsstelling. “Blue Ridge integreert met SAP en we richten ons specifiek op het nog beter afstemmen van de buffervoorraden en de klantvraag, zodat Elkjøp maximaal klantgericht en winstgevend kan zijn”, aldus de softwareleverancier.

Foto: Elkjøp

Recente nieuwsberichten

Microsoft Dynamics 365 Business Central release wave 2

Met een modern ERP-systeem dat je opstart in je browser kan je business altijd blijven draaien. Bekijk deze korte video die je kennis over Microsoft's bedrijfssoftware helemaal bijspijkert:   Dit krijgt je te zien: Wat is Dynamics Business Central?

Marcel Buelens wordt CEO van Versluys Logistics

Marcel Buelens, tot voor kort CEO van de luchthavens van Antwerpen en Oostende-Brugge, wordt CEO van Versluys Logistics. De komende jaren wil Versluys een cruciale rol spelen in de ontwikkeling van bepaalde delen van de luchthaven van Oostende-Brugge.

Gratis Webinar "Why a TMS? Signs your company needs one"

Hoe digitaal is uw supply chain op dit moment? Is uw bedrijf klaar voor de toekomst? Is een transportmanagementsysteem de juiste oplossing voor u? Volg ons gratis webinar en krijg antwoord op deze en nog veel meer vragen! Nu aanmelden!

Gents IT-bedrijf ESC neemt SDE over

Vanaf 1 februari 2021 bundelen IT-bedrijven ESC en SDE de krachten. Door de overname worden de activiteiten en de medewerkers van SDE volledig in ESC geïntegreerd. De naam SDE verdwijnt; beide bedrijven zullen verder werken onder één naam en één juridische entiteit: ESC bv.

Pieter de Wit nieuwe partner bij Buck Consultants International

Supply chain- en locatie-adviesbureau Buck Consultants International heeft Pieter de Wit als nieuwe partner onthaald. Hij werkte eerder in Azië als supply chain specialist bij o.a. Geodis in Hong Kong en Kühne + Nagel in Shanghai en Singapore.

Coronacrisis toont belang van data en digitalisering in supply chains aan

Het recente onderzoek ‘Real-time Intelligence and the Future of Supply Chains’, uitgevoerd door de onafhankelijke onderzoeksgroep Longitude in opdracht van Orange Business Services, toont aan dat de supply chains van 40% van de multinationals niet geschikt waren om de crisis, veroorzaakt door COVID-19, het hoofd te bieden.

Air Spiralo stroomlijnt voorraadbeheer met Optimact

(Advertorial) Tijdrovend en foutgevoelig. Zo kon je het voorraadbeheer bij Air Spiralo vroeger omschrijven. Maar daar bracht Optimact, de supply chain planning software van Xeleos Consulting, verandering in. Dankzij het pakket kan de Nederlandse ventilatiespecialist niet alleen de bedrijfsbrede voorraden efficiënter beheren, maar ook de forecasting veel korter op de bal laten spelen.

Savoye presenteert een nieuwe modulaire en innovatieve IT oplossing!

(Advertorial) Constant evoluerend consumentengedrag en de toenemende aandacht voor het milieu zorgen voor een veranderende supply chain. We hebben daarom een complete en schaalbare software-oplossing ontwikkeld. die wij graag aan u presenteren op 4 februari a.s. om 14:15 uur.

Montea ontwikkelt delivery station voor Amazon in Schiphol Logistics Park

Vastgoedvennootschap Montea heeft op Schiphol Logistics Park een ‘delivery station’ van 10.600m² opgeleverd op een terrein van 2,4 hectare. De site werd eind 2019 aangekocht van SADC (Schiphol Area Development Company). Bovendien zal een perceel van 2,2 hectare worden opgeleverd in Q2 2021.

AEC Europe besteedt onderdelenlogistiek uit aan Yusen Logistics

AEC Europe is een partner van Fiat Chrysler Automobiles (FCA) en de officiële importeur van Dodge en RAM-auto’s in Europa. Parallel aan de stijgende verkoopcijfers van de Dodge en RAM-auto’s in Europa, stijgt ook de vraag naar service- en reserveonderdelen.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.