Drie Belgische start-ups nemen deel aan PwC Scale-programma Consumer Markets

PwC België kondigt aan dat zes start-ups deelnemen aan het 2021 PwC Scale-programma Consumer Markets. Dat programma moet technologische start-ups in retail, transport, logistiek en consumentengoederen helpen te groeien. Het brengt gevestigde namen uit de consumentenmarkt enerzijds en snelgroeiende en disruptieve technologiestart-ups anderzijds samen om nauwer te kunnen samenwerken en innovatie in de markt te stimuleren. Het PwC Scale-programma duurt 12 weken en biedt de deelnemers – start-ups die nieuwe manieren zoeken om rendabiliteit, groei en innovatie te realiseren – meer zichtbaarheid in het klantennetwerk van PwC. Bij de deelnemers zijn ook drie Belgische start-ups.

Het programma komt er volgens PwC op een cruciaal moment voor de sector aangezien het consumentengedrag nagenoeg van dag tot dag verandert. Volgens PwC’s recentste Global Consumer Insights Survey worden consumenten steeds meer digitaal, ecologisch bewuster, prijsgevoeliger en lokaler en willen ze tegelijk nog steeds terechtkunnen in de traditionele, fysieke winkel.
Het onderzoek toonde aan dat bijna 90% van de mensen die hun boodschappen online doen van plan is dat te blijven doen, ook wanneer de social distancing maatregelen worden opgeheven. Voor de pandemie kocht amper zo’n 9% van de consumenten zijn voedingsmiddelen exclusief online. Tegenwoordig koopt 35% voeding online of telefonisch. De helft van alle globale consumenten in het recentste Pulse-onderzoek zegt milieuvriendelijker te zijn geworden dan op het moment waarop het eerste Pulse-onderzoek werd uitgevoerd. Lokaler inkopen is ook een trend die aan belang wint: 43% zegt lokaler te zijn geworden. Tot slot willen consumenten nog steeds terechtkunnen in een fysieke winkel, omdat ze enkel daar kunnen genieten van de zintuiglijke en sociale ervaringen: 49% van de consumenten gaf aan dat ze sinds het begin van COVID-19 meer of evenveel boodschappen doen in fysieke winkels.
 
Volgens François Jaucot, partner bij PwC België, zagen we met de COVID-19-pandemie veel al bestaande consumententrends in een stroomversnelling terechtkomen. “Dat bracht een toenemende vraag naar agility, naar innovatie en beter consumentenengagement met zich mee om consumenten naar zich toe te trekken”, zegt hij. “Belangrijk in dit opzicht wordt het omgaan met het veranderende consumentengedrag en de nieuwe operationele uitdagingen en kansen die de pandemie biedt.”
 
De zes nieuwe deelnemers van Scale Consumer Markets 2021 zijn:
 

  1. Soundpays, een Canadese start-up die een oplossing biedt voor mobiele betalingen op basis van een gepatenteerde ultrasone geluidstechnologie om mensen rechtstreeks en in real time digitaal te verbinden met welk medium dan ook;
  2. ServisBOT, een Ierse start-up die bedrijven een AI-platform biedt waarmee ze chatbots en virtuele assistenten kunnen bouwen die de belangrijkste interacties met klanten en medewerkers via meerdere digitale kanalen automatiseren;
  3. Aztrix*, een Belgische start-up die een platform biedt om gegevens te beheren, een transparant overzicht van overeenkomsten te krijgen en toestemming en rechten van betrokkenen te beheren;
  4. 7bridges, een Britse start-up die een AI-aangestuurd logistiek platform van de nieuwste generatie aanbiedt om kosten te besparen en de logistieke keten veerkrachtiger te maken;
  5. Trensition, een Belgische start-up die trendanalyses en vooruitzichten verstrekt op basis van innovatieve, AI-aangestuurde methoden die voortdurend nieuws verzamelen, trends opvolgen en de sectordynamiek wereldwijd in de gaten houden;
  6. Taglayer, een Belgische start-up die online personaliseringssoftware aanbiedt waarmee websites de juiste inhoud op het juiste moment aan de juiste bezoeker kunnen aanbieden.
Foto: Pixabay

Recente nieuwsberichten

Voorstel van Europese Commissie steunt vergroening van transport

Febetra, de federatie van Belgische transporteurs en logistiek dienstverleners, laat weten verheugd te zijn met het nieuwe voorstel van de Europese Commissie in verband met maten en gewichten van vrachtwagens. “Er wordt eindelijk een einde gesteld aan een aantal absurde regels”, klinkt het bij de federatie.

9altitudes groeit verder met overname Integral Group

9altitudes breidt opnieuw uit, deze keer met de overname van Integral Group, een toonaangevende speler in de CAD/PLM-business van PTC. Met de overname breidt 9altitudes geografisch uit naar Spanje, Portugal, Turkije en Zuid-Amerika en groeit het team met meer dan 130 medewerkers.

Exotec benoemt Jan Heijblom tot senior sales executive Benelux

Het Franse roboticabedrijf Exotec, wereldwijd actief als ontwikkelaar van robotoplossingen voor warehouses, stelt Jan Heijblom aan als senior sales executive Benelux. Jan Heijblom heeft meer dan twintig jaar ervaring in verschillende internationale sales managementfuncties binnen de robotics-, supply chain-, warehouse management- en ICT-industrie.

Ceva Logistics installeert 57 extra Skypod-magazijnrobots van Exotec

Ceva Logistics breidt de magazijnautomatisering uit in zijn twee magazijnen in het Nederlandse Venray. De logistiek dienstverlener koos daarvoor het Skypod Systeem van het Franse Exotec, waarmee de vestiging van Ceva Logistics in Roosendaal al langer werkt.

Jungheinrich bouwt logistiek magazijn voor Hawle Armaturen in Duitsland

Hawle Armaturen GmbH, een fabrikant van zware ventielen voor gemeentelijke drinkwatervoorziening, afvalwaterverwijdering en gastoevoer, heeft Jungheinrich, leverancier van intralogistiekoplossingen, opdracht gegeven voor de bouw van een nieuw logistiek magazijn.

Kardex Mlog bouwt automatisch hoogbouwmagazijn voor reuter.de

Het Duitse familiebedrijf reuter.de, een van de grootste online retailers in sanitair en verlichting in Duitsland, heeft Kardex Mlog de opdracht gegeven voor de bouw van een automatisch hoogbouwmagazijn. Het gebouw dat op de bedrijfslocatie in Mönchengladbach-Rheindahlen is gepland, krijgt twaalf gangen en ruim 17.000 palletplaatsen en wordt geleverd inclusief de transportsystemen voor de verbinding met de inkomende en uitgaande zones op twee niveaus.

Libiao Robotics richt Europees hoofdkantoor op

Het Chinese Libiao Robotics, een wereldspeler op het vlak van flexibele en intelligente sorteeroplossingen, heeft in Frankfurt, Duitsland, een nieuw hoofdkantoor geopend om zijn Europese klanten beter van dienst te kunnen zijn. Met klanten in meer dan 30 landen en regio’s en 35.000 robots in bedrijf op klantlocaties wereldwijd is Libiao een belangrijke speler.

Slimstock verhuist naar nieuwe locatie

Slimstock, gespecialiseerd in forecasting, demand planning, voorraad- en sales & operations planning, verhuist op 1 september 2023 naar een nieuw kantoorpand aan de Blarenberglaan 3a in Mechelen. De verhuizing moet Slimstock niet alleen in staat stellen verder te groeien en zijn klanten nog beter van dienst te zijn, in de nieuwe locatie zullen ook de trainingen van Slimstock kunnen plaatsvinden.

H.Essers breidt voetafdruk in Denemarken uit

Op 16 augustus 2023 heeft H.Essers de eerste steen gelegd voor zijn nieuwe moderne magazijn in Ringsted, Denemarken. Het logistieke bedrijf is al in Denemarken aanwezig met vestigingen in Allerød en Taastrup, maar het nieuwe magazijn is tot nu toe de grootste investering van het bedrijf op Deense bodem.

Transport & Logistics meert terug aan bij haar thuishaven Antwerp Expo op 17, 18 & 19 oktober 2023

(Advertorial) Uw bestemming op 17, 18 en 19 oktober 2023, dat is Transport & Logistics Antwerpen. Het netwerkevent voor de logistieke professional meert aan in haar thuishaven in Antwerp Expo. 5 redenen waarom u erbij moet zijn: Ontmoet +300 exposanten en partners uit de logistieke sector Ontdek + 20.000m² aan beleving Nieuw event: ‘Logistic & Industrial Build’ voor de logistieke vastgoed- en bouwsector Nieuw: ‘eComHub & eComTalk’ samen met bpost, BeCommerce & Safeshops Een zee aan conferenties door verschillende partners en sfederaties Registreer nu gratis via de website!

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.