Distrimedia en Emakers wapenen samen Belgische webshops tegen e-commerce reuzen

Fulfilment partner Distrimedia en e-commerce bureau Emakers hebben een samenwerking gesloten met als doel de dienstverlening, die normaal gezien alleen voor de gekende e-commerce giganten mogelijk is, ook bereikbaar te maken voor middelgrote spelers. Met een gecombineerd aanbod bieden beide partijen nu zowel de marketing als logistieke expertise die nodig zijn om e-commerce activiteiten rendabel te maken.

Distrimedia uit Tielt is een nationale speler op het gebied van webshop-, retail- en bulk fulfilment. De onderneming vindt haar oorsprong in de logistieke afhandeling van de boeken en het schoolmateriaal van Uitgeverij Lannoo. Emakers, met kantoor in Gullegem en Mont-Saint-Guibert, helpt kmo’s bij de ontwikkeling en exploitatie van hun e-commerce activiteiten.

Recente nieuwsberichten

Supply chain probleem laat Britse klanten van KFC op hun honger zitten

De Amerikaanse fastfoodketen Kentucky Fried Chicken (KFC) moet tijdelijk 700 van zijn bijna 900 restaurants in het Verenigd Koninkrijk sluiten door een probleem in de supply chain. De vestigingen die wel openblijven, bieden ondertussen een beperkte kaart aan.

Irene Veldstra aan het hoofd van Getronics Benelux

Irene Veldstra is naast sales director voortaan ook de nieuwe CEO van ICT-integrator Getronics Benelux. Veldstra werd geboren in Nederland, maar woont al veertien jaar in België. Ze heeft ruim twintig jaar ervaring in commerciële functies, o.a.

FrieslandCampina zet Toyota-trucks in bij nieuw distributiecentrum

FrieslandCampina gaat de op- en overslag van zuivelproducten uit de productielocaties in Beilen en Meppel (NL) concentreren. Daarvoor wordt op een perceel van 70.000m2 in Meppel een gloednieuw distributiecentrum gebouwd. Met 31.000m2 en een maximale afzethoogte van 12,5 meter biedt het dc weldra onderdak aan bijna 44.000 pallets.

Nieuw industriële veegmachine met verschillende types motoren

Nog een nieuwkomer in het assortiment industriële veegmachines bij Kärcher is de KM 120/250 R Classic. De machine is compact en eenvoudig te manoeuvreren, en is volgens de producent even betrouwbaar, robuust en gebruikersvriendelijk als de grotere modellen uit deze serie.

Kärcher breidt assortiment uit met nieuwe zitveegmachines

De batterij-aangedreven KM 85/50 R is het nieuwe instapmodel van Kärcher in het assortiment zitveegmachines en is geschikt voor in- en outdoor gebruik. De oppervlakteprestatie per uur van het toestel zou zo’n 30% hoger liggen dan bij een handgeleide veegmachine met dezelfde werkbreedte.

Lage capaciteitsprijs leidt niet tot daling van recordprijsindex

In de vierendertigste editie van de Transport Market Monitor (TMM) beoordelen Capgemini Consulting en Transporeon opnieuw de dynamiek van het Europese transport en goederenvervoer. Deze recentste editie van de TMM onthult dat de minuscule capaciteitsstijging niet resulteert in een daling van de hoge recordprijsindex.

CTG neemt Soft Company over

CTG, een Amerikaanse leverancier van IT-oplossingen en -diensten, heeft Soft Company uit Parijs overgenomen en breidt daarmee zijn Europese aanwezigheid uit naar Frankrijk. Soft Company is een advies- en engineeringbedrijf met complementaire expertise in bedrijfs- en informatiesystemen.

Infosessie 14 juni - 2018: het jaar van de digitale transformatie

(advertorial) In alle industriesectoren staat het op de agenda, al dan niet met een echt concreet uitgewerkt plan, maar 2018 wordt de definitieve doorbraak van de digitale transformatie. De winnaars van morgen zijn diegenen die vandaag de digitale roadmap uitwerken!

Quick Cargo Service breidt luchtvracht consolidatieroutes en capaciteit uit

Met de komst van de nieuwe vluchtschema’s in het voorjaar van 2018 zal lucht- en zeevrachtexpediteur Quick Cargo Service zijn consolidatieroutes voor luchtvracht uitbreiden naar Noord- en Zuid-Amerika. Volgende routes zullen worden toegevoegd: Chicago, Atlanta, Sao Paulo, Mexico, Lima en Bogota.

Online shoppers kijken vaker naar buitenlandse retailers

Zeven van de tien Europese online shoppers koopt artikelen bij retailers over de grens. De belangrijkste redenen hiervoor zijn de betere prijzen en de beschikbaarheid van een specifiek merk of product. Dat blijkt uit ‘Europe Pulse of the Online Shopper’, het jaarlijkse onderzoek van UPS.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.