Dematic helpt omnichannel retailers met Merchandise Returns systeem
Dematic introduceert met het Merchandise Returns System een omgekeerd logistiek verwerkingssysteem voor omnichannel retailers. Het Merchandise Returns System is een subsysteem voor materiaalverwerking in het distributiecentrum. Het versnelt en stroomlijnt er alle verwerkingsstappen om klantenkrediet aan te bieden, geruilde orders in te voeren en geretourneerde artikelen opnieuw beschikbaar te maken voor verkoop.
Het Merchandise Returns System minimaliseert de verwerkingstijd van ontvangen tot ‘verkoopklaar’, zodat artikelen sneller weer online kunnen gaan, meestal binnen de 24 uur. Ook de klantervaring zou met het systeem worden verbeterd omdat het krediet voor geretourneerde artikelen onmiddellijk na ontvangst of het inchecken wordt voldaan, terwijl een geruilde bestelling wordt ingevoerd.
Het Merchandise Return System bestaat uit een geautomatiseerd subsysteem voor materiaalbehandeling, beheerd door Dematic iQ Warehouse Execution Software (WES). De werkstations krijgen een functie toegewezen: krediet/uitwisseling, inspectie, herstel/speciale diensten en terug inpakken. Het transportnetwerk verbindt de werkstations en optimaliseert de materiaalstroom. Geautomatiseerde sorteerders leiden items om naar het juiste werkstation of het functionele gebied van het distributiecentrum. Het systeem communiceert met apparaten zoals een auto-bagger en andere subsystemen, waaronder opslag, picking en het Dematic Pouch-systeem voor buffering, volgordebepaling, sortering en consolidatie van orders.