Delwi/Groenink Machinefabriek gaat live met SPS shopfloor applicatie

De groei van Delwi/Groenink Machinefabriek uit het Nederlandse Enschede en het feit dat het bedrijf sinds drie jaar onder een auditcontrole valt, leidden tot de wens om meer grip op de processen te krijgen. Daarop koos de onderneming voor de shop floor applicatie van Smart Production Solutions. De oplossing geeft de onderneming naar eigen zeggen meer grip op de urenadministratie en het evenredig verdelen van gewerkte uren naar opdracht, machine en medewerker. De SPS-software is naadloos gekoppeld aan het Ridder Data Systems ERP.

De uitrol van de shop floor applicatie vond in de zomermaanden van 2021 plaats. De implementatie werd stapsgewijs per afdeling uitgevoerd: eerst in de montageafdeling, vervolgens in de wasserij en daarna was de verspaning aan de beurt. Bij deze afdeling werd de belangrijke stapelfunctie gezamenlijk uitgewerkt en ontwikkeld. “Onze medewerkers kunnen afwisselend aan meerdere machines werken en dankzij SPS zijn de uren evenredig te verdelen”, zegt financieel directeur Janine Delfsma. “Die mogelijkheid tot het stapelen van de uren was een voorwaarde voor de uitrol van de applicatie.” Na de verspaningsafdeling werd de app ook in de rest van de machinefabriek in gebruik genomen.
 
Het belangrijkste voordeel van de shop floor app is dat de voor- en nacalculatie niet meer plaatsvinden aan de hand van urenbriefjes. Daarnaast kan een medewerker eenvoudig aan meerdere machines werken en toch precies bijhouden hoeveel tijd hij aan elke opdracht heeft gewerkt. Dat geeft de onderneming meer inzicht in de organisatie en de nacalculatie. “Vervolgens kunnen we nu de oude met de nieuwe urenberekening vergelijken en waar nodig toekomstige offertes aanpassen”, klinkt het. Nog een voordeel is dat het mogelijk is batchfuncties voor een groep aan te maken, wat het voor de afdelingsleider eenvoudiger maakt de werkzaamheden te monitoren.

Recente nieuwsberichten

Microsoft Dynamics 365 Business Central release wave 2

Met een modern ERP-systeem dat je opstart in je browser kan je business altijd blijven draaien. Bekijk deze korte video die je kennis over Microsoft's bedrijfssoftware helemaal bijspijkert:   Dit krijgt je te zien: Wat is Dynamics Business Central?

Marcel Buelens wordt CEO van Versluys Logistics

Marcel Buelens, tot voor kort CEO van de luchthavens van Antwerpen en Oostende-Brugge, wordt CEO van Versluys Logistics. De komende jaren wil Versluys een cruciale rol spelen in de ontwikkeling van bepaalde delen van de luchthaven van Oostende-Brugge.

Gratis Webinar "Why a TMS? Signs your company needs one"

Hoe digitaal is uw supply chain op dit moment? Is uw bedrijf klaar voor de toekomst? Is een transportmanagementsysteem de juiste oplossing voor u? Volg ons gratis webinar en krijg antwoord op deze en nog veel meer vragen! Nu aanmelden!

Gents IT-bedrijf ESC neemt SDE over

Vanaf 1 februari 2021 bundelen IT-bedrijven ESC en SDE de krachten. Door de overname worden de activiteiten en de medewerkers van SDE volledig in ESC geïntegreerd. De naam SDE verdwijnt; beide bedrijven zullen verder werken onder één naam en één juridische entiteit: ESC bv.

Pieter de Wit nieuwe partner bij Buck Consultants International

Supply chain- en locatie-adviesbureau Buck Consultants International heeft Pieter de Wit als nieuwe partner onthaald. Hij werkte eerder in Azië als supply chain specialist bij o.a. Geodis in Hong Kong en Kühne + Nagel in Shanghai en Singapore.

Coronacrisis toont belang van data en digitalisering in supply chains aan

Het recente onderzoek ‘Real-time Intelligence and the Future of Supply Chains’, uitgevoerd door de onafhankelijke onderzoeksgroep Longitude in opdracht van Orange Business Services, toont aan dat de supply chains van 40% van de multinationals niet geschikt waren om de crisis, veroorzaakt door COVID-19, het hoofd te bieden.

Air Spiralo stroomlijnt voorraadbeheer met Optimact

(Advertorial) Tijdrovend en foutgevoelig. Zo kon je het voorraadbeheer bij Air Spiralo vroeger omschrijven. Maar daar bracht Optimact, de supply chain planning software van Xeleos Consulting, verandering in. Dankzij het pakket kan de Nederlandse ventilatiespecialist niet alleen de bedrijfsbrede voorraden efficiënter beheren, maar ook de forecasting veel korter op de bal laten spelen.

Savoye presenteert een nieuwe modulaire en innovatieve IT oplossing!

(Advertorial) Constant evoluerend consumentengedrag en de toenemende aandacht voor het milieu zorgen voor een veranderende supply chain. We hebben daarom een complete en schaalbare software-oplossing ontwikkeld. die wij graag aan u presenteren op 4 februari a.s. om 14:15 uur.

Montea ontwikkelt delivery station voor Amazon in Schiphol Logistics Park

Vastgoedvennootschap Montea heeft op Schiphol Logistics Park een ‘delivery station’ van 10.600m² opgeleverd op een terrein van 2,4 hectare. De site werd eind 2019 aangekocht van SADC (Schiphol Area Development Company). Bovendien zal een perceel van 2,2 hectare worden opgeleverd in Q2 2021.

AEC Europe besteedt onderdelenlogistiek uit aan Yusen Logistics

AEC Europe is een partner van Fiat Chrysler Automobiles (FCA) en de officiële importeur van Dodge en RAM-auto’s in Europa. Parallel aan de stijgende verkoopcijfers van de Dodge en RAM-auto’s in Europa, stijgt ook de vraag naar service- en reserveonderdelen.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.