De CHEP-dolly maakt zijn intrede in de retail
Bent u er klaar voor?
De eindejaarsperiode, Valentijn, Pasen, … voor vele merken hét moment om zich te positioneren op de winkelvloer. Zeker tijdens deze drukke periodes moeten displays en goederen snel aangevuld en bijbesteld kunnen worden. Maar daar wringt vaak het schoentje.
Voor kaarsenproductent Spaas is de eindejaarsperiode een van de belangrijkste: “Om onze producten visueel aantrekkelijk voor te stellen, blijft het gebruik van POS-materiaal van groot belang. Voornamelijk tijdens de eindejaarsperiode, is het voor ons cruciaal om aanwezig en zichtbaar te zijn in de verschillende winkelpunten”, aldus Pieter Van Aelst, Supply Chain Manager.
Toch blijkt de beschikbaarheid van dolly’s tijdens piekperiodes niet altijd gegarandeerd. Ook tijdens de afgelopen eindejaarsperiode wilden leveranciers er zeker van zijn dat ze tijdig voldoende dolly’s ter beschikking hadden voor hun POS-campagnes. “Om aan de hoge vraag te kunnen voldoen tijdens deze periode, hebben we CHEP gecontacteerd om hun dolly’s te kunnen gebruiken”, zegt Pieter Van Aelst. Daarom sturen Spaas en andere producenten sinds november hun promotiedisplays naar verschillende Belgische supermarkten op de dolly met blauwe wieltjes van CHEP.
De CHEP-dolly is vanaf nu dus officieel gelanceerd op de Belgische retailmarkt en Pieter Van Aelst van Spaas ziet alvast voordelen: “Nu we voor al onze klanten dezelfde drager kunnen gebruiken, zijn we in staat om toekomstige POS-campagnes flexibeler te organiseren.”
Gegarandeerde beschikbaarheid
Net zoals onze andere pallets, valt de dolly onder het “share & reuse” model. Dankzij ons netwerk van gebruikers en serviccecentra, kunnen we beschikbaarheid garanderen. Zelfs tijdens piekperiodes., waardoor bedrijven en retailers deel worden van de circulaire economie. Want hoe meer bedrijven onze pallets gebruiken en hergebruiken, hoe efficiënter en duurzamer we supply chains kunnen maken samen.
Wat met Nederland?
Niet alleen in België, maar ook in Nederland heeft de CHEP-dolly ondertussen zijn officiële intrede gemaakt. “Nederland is altijd een voorloper geweest inzake rollende actiedisplays omwille van de flexibiliteit ervan”, zegt Patrick Van Daele, Retail Solutions & Collaboration Manager bij CHEP Benelux. “Onze dolly hebben we daarom ontwikkeld samenwerking met producenten, copackers, retailers en displaydesigners. Dat om de noden van elke partij binnen de supply chain te kunnen beantwoorden en ervoor te zorgen dat de in-store campagnes van onze klanten gesmeerd lopen.”
Co-creatie voor een betere dolly
Zo zijn het vlakke topdeck van de dolly en onze displaypallet hetzelfde en uitgerust met het gepatenteerde Blue Click® systeem, naast alle andere aanhechtingsmogelijkheden. Dezelfde displays kunnen op deze manier makkelijk gemonteerd en opgezet worden. We voegden een rem toe voor meer stabiliteit in de winkel en tijdens het transport en stille, PIEK-gecertificeerde wieltjes, die de dolly geschikt maken voor nachtleveringen.
Check wat onze dolly uniek maakt
Onze dolly is met andere woorden klaar voor de Belgische en Nederlandse retailmarkt.
Bent u klaar voor onze dolly?
Contacteer ons voor meer informatie.