Combinatie van mobiele conveyor Convey-Link, Plug-and-Carry en Boa Drive voor veilige pakkettransfers

Effidence brengt dit jaar voor het eerst een intern transportsysteem voor pakketten op de markt. ‘Convey-Link’ bestaat uit een conveyor die geïnstalleerd is op de Effibot mobiele robot en een Link-communicatiebox, die in de Plug-and-Carry statische conveyor van Boa Concept is geïntegreerd.

Convey-Link is gebaseerd op een technologie voor het verzenden van gecodeerde infraroodsignalen tussen de mobiele transportband en de Link-box. Daarbij vinden drie niveaus van beveiliging plaats.
 
Van zodra de Effibot voor de Plug-and-Carry-transportband komt te staan, wordt een eerste beveiliging geactiveerd. Daarbij controleert Convey-Link of de stationaire transportband effectief aanwezig is. Bij deze controle wordt een gecodeerd signaal verstuurd tussen de infraroodsensoren van de robot conveyor en die van de Link-box.
Een tweede beveiliging controleert via Boa Drive de onderlinge compatibiliteit van de transportbanden op het vlak van afmetingen, snelheid van de rollen en beschikbare ruimte, ...
Het laatste beveiligingsniveau ligt in de real-time synchronisatie van de aandrijving van de rollen van elke conveyor. Nog steeds gebruikmakend van de infraroodtechnologie en het vermogen van Boa Drive om eenvoudig met andere besturingssystemen te communiceren, is directe en onmiddellijke communicatie tussen de conveyor verzekerd om een ​​vlotte overdracht van pakketten te realiseren.

Recente nieuwsberichten

PackMyRide laadt pakketten automatisch in bezorgvoertuigen

Dematic stelt zijn PackMyRide automatiseringssysteem voor. Het systeem zorgt ervoor dat pakketten voor het eerst volledig geautomatiseerd in bezorgvoertuigen worden geladen. Momenteel wordt PackMyRide getest in een distributiecentrum van projectpartner DPD.

Volvo Trucks wil ontwikkeling van milieuvriendelijker transport versnellen

Op 18 februari ll. heeft de EU definitief besloten de CO2-emissies van zware voertuigen (die in of na 2019 zijn geproduceerd en geregistreerd) te reguleren. Zo moeten de gemiddelde emissies vanaf 2025 met 15% en vanaf 2030 met 30% worden verminderd, ten opzichte van waarden van 2019.

Prologis bouwt nieuw distributiecentrum voor Hema

Vastgoedbedrijf Prologis heeft op bedrijvenpark Het Klooster in Nieuwegein (NL) een terrein van ruim 57.000m² gekocht. Daarop bouwt het een pand met een oppervlakte van 34.000m² voor Hema. De winkelketen heeft naar eigen zeggen een nieuw distributiecentrum nodig vanwege de ambitie om (internationaal) door te groeien.

Dubbel zoveel goederenvervoer over het spoor moet klimaat redden

Europese en Belgische spoorvrachtbedrijven zetten zich in voor een verdubbeling van de spoorvolumes om de klimaatimpact van goederentransport drastisch te verminderen. Het vrachtvervoer is vandaag, met 275 miljoen ton CO2-uitstoot per jaar waarvan 11 miljoen in België, verantwoordelijk voor bijna 10% van de totale CO2-uitstoot.

Panalpina buigt zich over gewijzigd overnamebod van DSV

Panalpina bevestigt eerdere berichtgeving in de media dat er onderhandelingen lopen over een fusie met Agility Group uit Koeweit. Daarbij zou Panalpina de Koeweitse logistieke groep overnemen en zou Agility een participatie in Panalpina nemen.

H.Essers en Lineas sporen rechtstreeks tussen Genk en Triëst

Logistiek dienstverlener H.Essers en de private spoorwegmaatschappij Lineas Intermodal starten samen een rechtstreekse treinverbinding voor goederenvervoer tussen Genk en Triëst, een van de drukste havens van Italië. De nieuwe lijn is de eerste rechtstreekse treinverbinding van België naar dit belangrijke knooppunt aan de Adriatische Zee.

Jungheinrich neemt meerderheidsbelang in ISI Automation

Jungheinrich staat op het punt het Duitse ISI Automation, een aanbieder van kant-en-klare automatiseringsoplossingen, over te nemen. De ISIPlus- en ISIPro-producten van het bedrijf zullen het assortiment van de groep uitbreiden in het gebied tussen ERP en de werkvloer.

Linde Roadster nu ook met brandstofcelaandrijving

In 2010 paste Linde Material Handling voor het eerst brandstofceltechnologie op zijn heftrucks en magazijntrucks toe. Ondertussen kan dat type aandrijving op zo’n 80% van het gamma worden toegepast. Ook de Linde Roadster, die vooral in magazijnen wordt ingezet, is voortaan met brandstofcelaandrijving beschikbaar.

DSV en Slimstock, partners in voorraadoptimalisering

Logistiek dienstverlener DSV Global Transport & Logistics heeft een partnerovereenkomst gesloten met Slimstock, leverancier van software voor voorraadoptimalisering. Met die strategische partnerovereenkomst wil DSV voorraadoptimalisering voortaan integraal onderdeel van zijn dienstverlening laten uitmaken.

Dematic levert nieuw automatisch hoogbouwmagazijn voor Agristo

Voor de uitbreiding van zijn site in Wielsbeke doet Agristo, producent van voorgebakken en diepgevroren aardappelproducten, voor de vierde keer op rij een beroep op zijn automatiseringspartner Dematic. Naast het bestaande volautomatische hoogbouw-diepvriesmagazijn van Agristo komt een nieuw hoogbouwmagazijn, uitgerust met een modern transportsysteem en acht kraangangen.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.