Coca-Cola HBC werkt met Shippeo voor realtime tracking van leveringen

Coca-Cola HBC, een van de grootste bottelpartners van The Coca-Cola Company, heeft Shippeo, Europees aanbieder van realtime transportation visibility oplossingen, geselecteerd voor de realtime visibility van internationaal wegtransport.

Met een geografisch bereik van de Ierse westkust tot de Russische oostkust, en van de Baltische staten tot Nigeria, is Coca-Cola HBC een marktleider in Consumer Packaged Goods (CPG) en het meest duurzame drankenbedrijf ter wereld volgens de Dow Jones Sustainability Index (DJSI). De onderneming vervoert elk jaar meer dan 400.000 volle vrachten naar haar klanten. De schaal en complexiteit daarvan brengen een grote administratieve inspanning met zich mee om met vervoerders te coördineren. Het afhandelen van uitzonderingen is daarbij tijdrovend.
Door de realime transport visibility oplossing van Shippeo te implementeren, wil Coca-Cola HBC zijn logistieke activiteiten stroomlijnen en tegelijkertijd de betrouwbaarheid van leveringen voor zijn klanten verder verbeteren. Parallel wordt de oplossing ingezet om de transportkosten te verlagen, dankzij kortere wachttijden en een verbeterde flexibiliteit en resource planning.
 
Het platform van Shippeo maakt gebruik van machine learning om nauwkeurige ETA’s en andere leveringsstatussen te berekenen. Deze worden automatisch en in real time gecommuniceerd naar de leveranciers en klanten. Zo heeft Coca-Cola HBC maximale afstemming en vermindert het aantal telefoontjes, e-mails en andere backoffice activiteiten. Daardoor kunnen de administratieve teams zich beter concentreren op activiteiten met meer toegevoegde waarde en op het managen van uitzonderingen.
 
Het Shippeo platform kon vlot worden geïntegreerd met SAP en de bestaande systemen van Coca-Cola HBC. Ondertussen is de eerste uitrol van het project voltooid, met meer dan 60 vervoerders en aanverwante partners in Oostenrijk, Roemenië, Polen, Griekenland, Hongarije en Italië. De tracking rate heeft de geplande drempel bereikt en Coca-Cola HBC maakt al gebruik van data-analyse om het serviceniveau te verbeteren en de verhoogde productiviteit vast te leggen. De uitrol van het project naar Bulgarije, Tsjechië, Slowakije, Ierland, Noord-Ierland, Zwitserland en Oekraïne vindt dit jaar plaats. In 2022 zullen meer landen volgen.
Foto: Maximilian Bruck – Unsplash

Recente nieuwsberichten

Netwerk Benelux heeft nieuwe general manager

Op 1 oktober ging Patricia de Wilde van start als general manager bij Netwerk Benelux. Zij richtte in 1997 haar eigen adviesbureau Qtrans op en was daarnaast de afgelopen jaren ook beleidsadviseur en manager vervoer bij Evofenedex. Het samenwerkingsverband Netwerk Benelux bestaat uit dertien transportbedrijven met locaties in Nederland en België.

H.Essers opent chemie-site in Gentse haven

Gezien de toenemende activiteiten van H.Essers voor chemiebedrijven en de groeiende vraag van klanten naar totaaloplossingen in dat segment, kon een eigen site in Gent volgens de logistiek dienstverlener niet uitblijven. De nieuwe site, gelegen aan het Kluizendok in de Haven van Gent, werd officieel geopend in het bijzijn van strategische partner North Sea Port en geïnteresseerde chemiebedrijven met productieactiviteiten in Oost-Vlaanderen.

GLS investeert 20 miljoen euro in nieuw depot in Tongeren

Logistiek dienstverlener GLS bouwt een nieuwe Belgische vestiging op een terrein van ongeveer 60.000m² op het bedrijventerrein Tongeren-Oost, centraal gelegen tussen Hasselt en Luik, vlakbij de A13. De vestiging, die in het najaar van 2019 operationeel zal zijn, bestaat uit twee gebouwen die apart zullen worden ingezet voor de verwerking van pakket- en vrachtzendingen.

Robot in DHL-warehouse pickt tot 600 dozen per uur

DHL en Robomotive hebben op de DHL Supply Chain campus in het Nederlandse Beringe een robot pickingcell geïmplementeerd. De pickingcell met een geavanceerd vision-systeem kan tot 600 dozen per uur verwerken. Repetitieve taken verlopen daarmee sneller en efficiënter en artikelen kunnen vlug worden gewisseld.

MAN stuurt negen elektrische vrachtwagens de weg op in Oostenrijk

Onlangs heeft MAN zijn eerste negen elektrische vrachtwagens overgedragen aan negen ondernemingen die lid zijn van de Oostenrijkse Raad voor Duurzame Logistiek (CNL). Die ondernemingen zullen de volledig elektrische MAN TGM-modellen van 26 ton maandenlang inzetten bij hun normale dagelijkse logistieke en transportactiviteiten.

Samenwerking Aviko en Chep heeft grote impact op milieu

De Nederlandse aardappelproducent Aviko en Chep Benelux, aanbieder van logistieke verpakkingen voor de supply chain, sloten onlangs een samenwerking voor de Europese verspreiding van aardappelproducten op de typische blauwe Chep-pallets. De deal heeft een gigantische impact op het milieu: door in te stappen in het wereldwijde circulaire poolingsysteem van pallets van Chep, bespaart Aviko maar liefst 785.529 m3 hout en reduceert het 889 ton CO2.

WDP bouwt dc van 55.000m² voor Lidl in Breda

WDP is gestart met de realisatie van een nieuw distributiecentrum van circa 55.000m² voor Lidl op de site die voorheen eigendom was van The Greenery in Breda. Het nieuwbouwmagazijn vormt het sluitstuk van de (her)ontwikkeling van het terrein en de gebouwen die in 2015 door WDP werden verworven tot een modern logistiek park van in totaal ongeveer 85.000m², verhuurd aan meerdere klanten.

DPD hertekent last mile delivery met zelfrijdende EZ-PRO conceptwagen van Renault

De markt van de last mile leveringen maakt duidelijk een groeispurt door. In 2025 wordt zelfs een verdubbeling verwacht van het totale aantal zendingen aan particulieren in Europa. Jaarlijks zullen meer dan 15 miljard pakketten, vooral in steden, worden geleverd.

Montea verwerft terrein van 47,9ha via sale-and-rent back

In november 2017 kondigde Montea al de ondertekening aan van de intentieovereenkomst met De Kellen B.V. omtrent de verwerving van een terrein van 47,9ha op bedrijventerrein De Kellen in het Nederlandse Tiel. De Kellen en Montea Nederland hebben recent een koopovereenkomst gesloten waarin de voorwaarden en modaliteiten voor de verwering van dat terrein werden afgesproken.

UPS biedt Belgische klanten voortaan latere afhaaltijden aan

Kleine ondernemingen in meer dan 100 postcodes in België zullen voortaan kunnen profiteren van ophaaltijden tot 18.00u, wat hen twee extra uren productietijd geeft. Daarnaast heeft UPS zijn standaard dienstverlening van en naar België verbeterd door de verzendtijden van en naar Londen en zones in het zuidoosten van Engeland te beperken tot één dag voor de meest economische wegtransport service van UPS.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.