Bergerat Monnoyeur implementeert TMS uit Odatio-software van Savoye

Als exclusieve importeur van Caterpillar in Frankrijk is Bergerat Monnoyeur sterk gericht op service en onderhoud. Daarbij beschouwt het bedrijf het transport als essentieel om de klanttevredenheid te verbeteren. Om de eigen transporten te optimaliseren, heeft Bergerat Monnoyeur gekozen voor het TMS (transport management systeem) uit de softwareoplossing Odatio van Savoye.

Met Odatio kan Bergerat Monnoyeur uit zijn tien vervoerders een keuze maken op basis van het type vraag, de urgentie, de bestemming, het gewicht van het pakket, enz. “Het TMS zal de best mogelijke toewijzing voorstellen en tegelijkertijd rekening houden met alle restricties op het gebied van kosten en naleving van deadlines”, aldus Stéphane Lagal, ​​Machines & Spare Parts Supply Chain Director bij Bergerat Monnoyeur (foto). De dealer wil verder de kosten optimaliseren door de facturen en de voorfacturering beter te controleren. De derde reden voor de keuze is de wens om zendingen te kunnen volgen. Ten slotte verwacht Bergerat Monnoyeur ook de prestaties en de servicegraad beter te kunnen meten. “Momenteel kunnen we dit per segment meten, maar niet op een geïntegreerde manier. Met Odatio kunnen we geïntegreerde indicatoren in de hele supply chain hanteren, zodat we de werkelijke klanttevredenheid in kaart kunnen brengen”, klinkt het.
 
Odatio is volledig ‘web responsive’ en dus vanaf elk apparaat toegankelijk. De oplossing draait in de Cloud op Microsoft Azure en biedt intuïtieve interfaces en navigatie, zodat iedereen snel met de tool vertrouwd kan raken. Savoye staat in voor de volledige scope: controle, infrastructuur, installatie en versiebeheer, zodat Bergerat Monnoyeur zich niet meer met de technische aspecten hoeft bezig te houden.
 
Het uitrollen van het TMS-project bij Bergerat Monnoyeur zal in drie stappen verlopen. Het begon dit voorjaar met het toewijzen en inschatten van de transportkosten voor de verschillende expres-, standaard- en poststromen op basis van precieze regels (gewicht, plaats van levering, tijdstip, soort stroom). Het tweede gedeelte is gepland voor het einde van het jaar en heeft tot doel de facturen van de vervoerders te integreren en te controleren. Ten slotte zal de derde stap zich richten op tracking en prestatiemeting. 

Foto: Stéphane Lagal, ​​Machines & Spare Parts Supply Chain Director bij Bergerat Monnoyeur

Recente nieuwsberichten

28 & 29/11/19: Masterclass Demand Planning & Forecasting

De toekomstige marktvraag voorspellen is een kritisch bedrijfsproces in de aansturing van de operatie om leverbetrouwbaarheid en marge te maximaliseren. Marktomstandigheden vormen vandaag voor veel bedrijven een uitdaging. Regelgevingsbelemmeringen, toegenomen concurrentie, margedruk, complexiteit van in- en uitfaseren van producten, overheidsinterventies en de nood aan een meer persoonlijke benadering van de klant zijn slechts enkele van de sleutelwoorden die deze uitdagende omstandigheden kenmerken.

7/11/19: Scenario Based Planning in S&OP High Tide

This seminar will focus on the core of Sales and Operations Planning. Different planning options and circumstances evolve into a series of scenarios or plans that need to be evaluated in order to sift out the best plan to implement. Each scenario should therefore capture the key elements of every manufacturing plan: the best trade-off between flow and capacity in order to reach the required customer service.

22/10/19: MCT: An Innovative Time-Based Metric for Improving your Operations and Supply Chain

In partnership with colleagues from several major corporations, Suri has developed the concept of Manufacturing Critical-path Time (MCT), a precise time-based metric for continuous improvement in operations and supply chains. This metric highlights improvement opportunities by clearly quantifying system-wide waste.

Alders Transport participeert in Haesaerts Intermodal

De transportgroep Alders uit het Limburgse Pelt neemt een participatie in Haesaerts Intermodal uit Zwijndrecht. Het familiebedrijf Haesaerts Intermodal is gespecialiseerd in het transport van hoogwaardige chemische vloeistoffen en gassen via de weg, de binnenvaart, zeevaart en het spoor.

Vanas Engineering neemt Pacoma Systems over

Vanas Engineering en TouchPoint Inc (die Vanas in 2017 overnam) hebben de Nederlandse integrator van interne transportsystemen Pacoma Systems overgenomen. Met de overname wil Vanas zijn aanbod aan logistieke oplossingen uitbreiden en zijn business units verder ontwikkelen om een meer complete oplossing te bieden.

Element Logic brengt robot piece-picking oplossing op de markt

Element Logic, de originele AutoStore partner en aanbieder van technologie en intralogistieke oplossingen, lanceert een robot piece-picking oplossing die geschikt is voor orderpicking-gerelateerde magazijntaken. De oplossing combineert de Element Logic software met de technologie van RightHand Robotics, leverancier van robot piece-picking oplossingen, en is integreerbaar met elk WMS of ERP-systeem.

Bedrijfsbezoek Stoneasy.com: B2B e-commerce van projectplanning tot go-live

Op dinsdag 5 november organiseert B2B e-commerce specialist Natch een exclusief bedrijfsevent bij Stoneasy.com. Stoneasy verbindt wereldwijd natuursteengroeves, transporteurs en de bouwsector. En dat uitsluitend online. Bram Callewier, managing director en oprichter van Stoneasy, vertelt hoe zijn bedrijf in 12 jaar uitgroeide tot een wereldwijde speler die meer dan 1000 containers verscheept naar 150+ klanten in 15 landen.

Is een kwart van de nieuwe trucks in 2030 elektrisch?

Hoewel de afzet van elektrische trucks traag op gang komt, gaat de elektrische truck het komend decennium doorbreken. Dat is de conclusie uit onderzoek van ING Economisch Bureau. Volgens de onderzoekers zouden in 2030 zo’n 3.500, ofwel één op de vier, nieuwe trucks in Nederland elektrisch zijn.

TLV noemt Vlaamse regering naïef m.b.t. oplossing fileleed

De Vlaamse regering stelt in haar akkoord dat ze de files wil aanpakken door o.a. het vrachtverkeer voornamelijk ’s nachts te laten rijden. Volgens Transport en Logistiek Vlaanderen (TLV) is dat ondoordacht en naïef. De beroepsorganisatie is vooral teleurgesteld omdat een slimme kilometerheffing voor alle voertuigen dan toch niet in het akkoord werd opgenomen.

Consument ergert zich aan slechte track & trace van pakketten

Een slecht werkende of onduidelijke track & trace-optie is de grootste ergernis van consumenten als het gaat om de bezorging van pakketten. Gevolgd door het niet later terugkomen van de pakketbezorger wanneer de consument niet thuis is. Dat blijkt uit onderzoek onder 503 Vlamingen, uitgevoerd in opdracht van Descartes, aanbieder van on-demand SaaS-oplossingen voor de logistiek.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.