Bedrijven ervaren barrières ondanks geloof in digitale transformatie

Nieuw onderzoek in opdracht van Panasonic Connect Europe toont aan dat bedrijven vertrouwen hebben in technologie om hun productiviteit te verhogen, maar tegelijkertijd met grote kennis- en vaardigheidsbarrières worden geconfronteerd om hun digitale transformatieprojecten te voltooien. Europese bedrijven verwachten dat technologische digitale transformatieprojecten de productiviteit in slechts drie jaar met gemiddeld 38% zullen verhogen, met een verwachte totale ROI in iets minder dan vijf jaar, volgens senior besluitvormers. Maar tot nu toe heeft gemiddeld slechts 15% van de organisaties hun digitale transformatieprojecten afgerond.

Voor het onderzoek bevroeg het onafhankelijke onderzoeksbureau Opinion Matters, in opdracht van Panasonic Connect Europe, 300 senior besluitvormers die verantwoordelijk zijn voor de digitale transformatie van bedrijven in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland. De onderzoeksresultaten werden bekendgemaakt in het rapport ‘Breaking Down the Barriers to Digital Transformation’.
 
Bijna 40% van de respondenten gaf aan dat ze het gevoel hadden dat hun organisatie achterliep op de concurrentie als het ging om digitale transformatie. De belangrijkste obstakels voor de implementatie van digitale transformatietechnologieën zijn: gebrek aan interne kennis (35%), gebrek aan interne IT-middelen en -vaardigheden (32%), zorgen over de interoperabiliteit met bestaande IT-infrastructuur (30%) en een gebrek aan externe gespecialiseerde IT-ondersteuning of gespecialiseerde leveranciers (30%).
 
“Dit onderzoek toont aan dat Europese bedrijven begrijpen dat de nieuwste technologische oplossingen hun activiteiten kunnen transformeren en hen kunnen helpen grote stappen vooruit te zetten in productiviteit, maar er zijn nog barrières te overwinnen”, zegt Jan Kaempfer, marketing director bij Panasonic Connect Europe. “Bedrijven hebben een gebrek aan interne expertise en middelen en hebben moeite om de externe specialistische ondersteuning te vinden die ze nodig hebben om hun plannen uit te voeren. Dat was precies de reden waarom Panasonic Connect Europe iets meer dan een jaar geleden werd opgericht – het samenbrengen van technologische hardware, softwareoplossingen en service-expertise om business-to-business organisaties te helpen hun uitdagingen op het gebied van digitale transformatie aan te gaan.”
 
Een management samenvatting van het rapport ‘Breaking Down the Barriers to Digital Transformation’ kunt u downloaden op https://info.business.panasonic.eu/EU_FY22_PCOEU_PCOEU-Whitepaper-2023_EU_FY22_PCOEU_PCOEU-Whitepaper-2023.html
Foto: Panasonic Connect Europe

Recente nieuwsberichten

App maakt WMS-informatie altijd en overal toegankelijk

WMS-aanbieder Consafe Logistics zorgt er met een nieuwe app voor dat WMS-informatie altijd en overal toegankelijk wordt. De Astro WMS Mobile Companion app geeft realtime inzicht en stuurt pushberichten met belangrijke informatie. Op die manier worden verantwoordelijke managers en medewerkers automatisch geïnformeerd, zodat ze sneller op elke situatie kunnen inspelen.

TomTom Telematics blijft klassement aanvoeren

TomTom Telematics, aanbieder van Webfleet, is door marktanalysebedrijf Berg Insight voor het vierde opeenvolgende jaar erkend als de grootste leverancier van fleet management oplossingen in Europa. De 13e editie van het Berg Insight rapport ‘Fleet Management in Europe’ geeft verder aan dat de totale marktpenetratie van actieve fleet managementsystemen de komende vijf jaar naar schatting zal verdubbelen, van 15% in 2017 naar 28,8% in 2022.

Selecta/Pelican Rouge betrekt dc van Prologis in Boom

Selecta/Pelican Rouge, aanbieder van koffie en koffie vending machines, heeft met Prologis een langjarige huurovereenkomst gesloten voor circa 8.000 vierkante meter op het industriepark Krekelenberg in Boom. Selecta/Pelican Rouge neemt er zijn intrek in het distributiecentrum Boom DC1, onderdeel van Prologis Park Boom.

CB Fashion zet RFID in om RFID-initiatieven van klanten te ondersteunen

CB Fashion is een belangrijke logistieke speler op het vlak van mode- en lifestyle. Het bedrijf opereert vanuit 6 locaties in Nederland en heeft meer dan 400 vaste medewerkers in dienst. CB Fashion heeft een langdurige relatie opgebouwd met modemerken zoals NA-KD, America Today, Sarah Pacini, Suitsupply, Cavallaro, Olsen Mode en Micro Fashion.Om de RFID-initiatieven van zijn klanten te ondersteunen, heeft CB Fashion Mieloo & Alexander ingeschakeld.

Live in 60 dagen met Astro WMS Express

Consafe Logistics introduceert Astro WMS Express voor een snelle implementatie van het Astro warehouse management system. De oplossing is gebaseerd op voorgedefinieerde processen en systeeminstellingen en is bestemd voor magazijnen met 10 tot 50 medewerkers die binnen 60 dagen operationeel willen zijn.

Mexx doet een beroep op Progress voor herlancering

Mexx, een modemerk dat op zijn hoogtepunt 1 miljard US dollar aan inkomsten behaalde, werd in augustus 2017 overgenomen door de eigenaren van RNF, een Nederlandse holding voor schoenen, modeaccessoires en kleding. Zij doopten het merk om tot Mexx International B.V. en stelden als missie om van Mexx International een wereldwijd merk te maken, geïnspireerd door productontwerp, uitstekende winkel- en online ervaringen en efficiënte marketing.

Internetgigant Alibaba vestigt zijn nieuw Europees megadistributiecentrum in Luik

Ondanks de recente pogingen van Nederlandse premier Mark Rutte om het distributiecentrum naar Nederland te krijgen zou Alibaba definitief gekozen hebben voor een eerste Europese hub in de omgeving van de luchthaven van Luik. Dit werd bevestigd door Europees directeur Terry von Bibra in een gesprek met HLN.

Barsan Global Logistics trekt naar Willebroek

De Belgische vestiging van Barsan Group zal vanaf 1 december 2018 haar logistieke activiteiten in de Benelux centraliseren in het Kersdonk Logistics Center in Willebroek. Daarvoor heeft de logistiek dienstverlener een huurovereenkomst op lange termijn met Goodman ondertekend voor 50.000 vierkante meter professionele ruimte.

Retailgigant A.S. Watson sluit Technology Partnership met Slimstock

De Chinese health & beauty retailer A.S. Watson (ASW), moederbedrijf van o.a. Kruidvat, ICI Paris XL en Trekpleister, heeft Slimstock benoemd tot Technology Partner. De multinational, die over meer dan 14.500 winkels in 24 markten beschikt, startte zijn Technology Partnership Program vorig jaar met als doel meer langetermijnrelaties met zijn partners aan te gaan en zo de noodzakelijke expertise en innovatie te verwerven om zijn digitale transformatie door te voeren.

B2A Technology stelt robots voor orderpicken voor

Zes maanden na de fusie tussen Alstef en BA Systèmes lanceert B2A Technology de ‘LoadStar’. Het betreft een snelle en compacte AGV robot die de doorlooptijden in het orderpicking proces moet helpen optimaliseren. Doordat de oplossing traditionele conveyors vervangt door AGV robots, zou tot 20% vloerruimte kunnen worden uitgespaard.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.