Adore4Customs heet voortaan Customaite
Adore4Customs, de product business unit van het Leuvense IT-consultingbedrijf AE, biedt een SaaS-platform voor de automatisering van douaneaangiftes. Om zijn globale ambities kracht bij te zetten heeft het team besloten over te gaan naar een rebranding. Zo gaat Adore4Customs voortaan verder onder de naam Customaite.
Met zijn AI-model wil Customaite naar eigen zeggen de perfecte support bieden aan de mens, de douanedeclarant. “Door innovatieve technologieën zoals ‘computer vision’, ‘natural language processing’ en ‘machine learning’ op een slimme en pragmatische manier te combineren, slagen we erin het manuele repetitieve werk van de declaranten te elimineren en ze te laten focussen op de belangrijke taken waar hun douane-expertise kan doorwegen”, klinkt het.
Volgens Christoph Neut, CEO van AE en Customaite, werd de voorbije 2,5 jaar vanuit AE sterk geïnvesteerd in de ontwikkeling van het AI SaaS-platform. “Dankzij onze aanpak kunnen onze klanten het repetitieve manuele werk grotendeels elimineren, wat gemiddeld meer dan 50% tijdswinst oplevert”, zegt hij. Op basis van die resultaten en een groeiende internationale vraag naar de AI-oplossing, wil het team van Customaite de komende jaren fors blijven investeren in de verdere uitbouw van de oplossing. “Douaneaangiftes automatiseren met software op maat, versterkt door AI: daar hoort ook een sterke nieuwe merkidentiteit bij”, verduidelijkt de CEO de rebranding.
Naast de rebranding kondigt het Customaite-team binnenkort ook de eerste globale logistieke speler aan die voor de Leuvense technologie kiest.
Foto: Pixabay