Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Pondres gets more personal with nShift
Pondres are masters of creatively tailored customer communications. nShift DeliveryHub has given them the freedom and flexibility to take personalization to a new level.
Van Gogh Museum masters the art of delivery with nShift
As well as housing the world’s largest Vincent van Gogh collection, the Van Gogh Museum sells merchandise to customers all over the world via its webshop – everything from pencils to porcelain vases. Using nShift has helped them make the delivery process more user-friendly for customers and themselves.
Arvato Supply Chain Solutions, Nederland
Arvato Supply Chain Solutions in Heijen verzorgt de logistiek achter alle e-commerce orders voor Rituals Cosmetics. Door de snelle groei en de steeds veranderende markt was een snelle upgrade noodzakelijk om met de tijd mee te gaan. Arvato en Rituals vonden bij Swisslog de ideale oplossing.
XPO Logistics, België
XPO Logistics is een vooraanstaand internationaal transport- en logistiek bedrijf werkzaam in 31 landen, met meer dan 90000 werknemers en 1435 locaties. De uitdaging voor Swisslog was om een geautomatiseerd diepvries- transport hub te leveren in Zellig, België in een werkende omgeving, op tijd en met minimale interruptie.
Warehousemedewerkers DSV Venlo werken effectiever dankzij AutoStore door Element Logic
DSV, het Deense transport- en logistiekbedrijf, communiceerde eerder dit jaar over haar keuze voor en de uitrol van AutoStore-technologie door Element Logic in negen landen. Aanleiding voor de investering in automatisering is onder andere de sterke stijging van de e-commercevraag.
Samenwerking met CaptureTech levert multinational Terumo 30% tijdswinst op
Mattias Geelen is Continuous Improvement Officer bij Terumo Europe. Hij is verantwoordelijk voor procesoptimalisaties in het logistieke centrum van de internationale medische producent in Genk. Terumo wil vooruitstrevend en toonaangevend zijn op gebied van innovatie en kwaliteit.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Ninatrans en Transmet smelten samen tot één transportgroep
Om een sterkere marktpositie in de logistieke en transportwereld te verwerven, hebben de Belgische transporteurs Ninatrans en Transmet besloten hun krachten te bundelen. Beide bedrijven zijn geen vreemden voor elkaar, want het waren twee broers die ze destijds oprichtten.
Lineas bouwt Noord-Zuid vrachtverbinding verder uit vanuit Gent in North Sea Port
Privé spoorvrachtoperator Lineas versterkt zijn aanwezigheid in Gent in North Sea Port met een nieuwe, rechtstreekse intermodale verbinding met Milano Segrate. Met die verbinding met vijf wekelijkse retourritten naar Italië wil Lineas tegemoet komen aan de groeiende vraag van regionale klanten naar een ecologisch alternatief voor wegtranstransport.
Veelzijdig.Betrouwbaar.Rendabel
Daifuku’s intralogistieke concepten kunnen ook uw logistieke processen optimaliseren. Als wereldleider in zijn domein, begeleidt Daifuku ondernemingen bij het automatiseren van goederenstromen binnen productie en distributie. Daifuku’s all-in dienstverlening start reeds vanaf de initiële planning en omvat analyse, voorstel, ontwerp, fabricage, opbouw, integratie, aftersales en modernisering.
TVH neemt Battery Supplies over
TVH, aanbieder van onderdelen voor heftrucks, industriële voertuigen, bouwmachines en landbouwtractoren, heeft de aandelen verworven van Battery Supplies in Deerlijk en diens dochterondernemingen in Meyzieu, Frankrijk (Battery Supplies France) en Erftstadt, Duitsland (Battec Batterie Vertrieb).
Leadec benadert 0% fouten bij interne leveringen met ZetesChronos
Leadec is actief op meer dan 300 locaties verspreid over vier continenten. Al bijna 60 jaar ondersteunt het bedrijf klanten in de productiesector met services op het gebied van planning, installatie en automatisering, tot en met het facilitair beheer van fabrieken en gebouwen.
Jost neemt Anné-Louagie over
Transporteur en logistiek dienstverlener Jost heeft transportbedrijf Anné-Louagie uit Temse overgenomen. Het bedrijf werd in 2003 door Marc Anné en zijn vrouw Mady Louagie opgericht en legt zich toe op het internationaal vervoer van containers over de weg, voornamelijk ‘one way’.
Simac ondersteunt data-minded strategie van DPD
Voor DPD is het cruciaal altijd over de juiste data te beschikken. Alleen dan kan de pakketbezorger zijn klanten laten weten waar hun pakket zich bevindt en wanneer het wordt bezorgd. Omdat DPD data sneller wilde kunnen ontvangen, besloot het zijn infrastructuur op meerdere vlakken aan te passen, onder meer door in alle depots de wifi-infrastructuur te herbekijken en uit te breiden.
Volocopter en DB Schenker presenteren drone voor vrachtvervoer
Volocopter, een van de pioniers op het vlak van stedelijke luchtmobiliteit, en wereldwijde logistiek dienstverlener DB Schenker ontwikkelen samen oplossingen voor het snel en emissievrij vervoeren van goederen. Een van die oplossingen is de VoloDrone, een drone voor zwaar transport.
ShopWeDo automatiseert en personaliseert verpakkingen met Savoye
ShopWeDo is gespecialiseerd in b2c e-commerce logistiek en helpt Belgische bedrijven bij het opstarten en optimaliseren van hun e-business activiteiten. Het bedrijf opereert momenteel vanuit twee locaties, Mechelen en Oostende, die gezamenlijk 10.000m² beslaan.
Modebedrijf Peter Hahn vertrouwt op S&OP-tool TIA A3 van Remira
Om de planning en forecasting van nieuwe collecties in de toekomst nauwkeuriger te maken, besloot Peter Hahn de S&OP-tool TIA A3 van Remira in te zetten. De tool legt de basis voor een geïntegreerde Sales and Operations Planning-strategie en moet het multichannel modebedrijf nieuwe voordelen opleveren gaande van actie en verkoopplanning tot forecasts en scheduling.