Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
De 3PL-speler DSV investeert in AutoStore
DSV verhuist het hoofdkantoor en magazijn naar een nieuw gebouw in Vestby, Noorwegen, waar automatisering centraal staat. Een AutoStore-oplossing dekt de afhandeling van kleine goederen en de groeiende vraag naar e-commerce. DSV is een wereldspeler in transport en logistiek, met aanwezigheid in meer dan 90 landen en ongeveer 60.000 medewerkers wereldwijd.
E-grocery orderverwerking
Als e-grocery verkoop groeit, heeft de groothandel een strategische aanpak nodig die same-day thuisleveringen en ophaalpunten ondersteunt. De juiste automatiseringstechnologie kan dit bieden en levert de nodige productiviteit en snelheid. Dankzij Swisslog hebben groothandelaars een waaier aan automatiseringsoplossingen om de juiste keuze te maken voor hun e-fulfillment strategie.
Spar, Nederland
Het bestaande distributiecentrum dreigde door de groei van de internationale foodretailer Spar te klein te worden. Het pand van de buren (Xenos) bleek beschikbaar te zijn. Met een paar kleine aanpassingen werd dit de perfecte oplossing voor Spar.
Backshop streamlines its delivery process with nShift
For 25 years, Backshop has been selling products to businesses and consumers that enable people to work with computers comfortably and ergonomically. Since implementing nShift, they have streamlined their entire delivery process, saving time and money and preventing errors.
Een nieuw distributiecentrum voor Allimex
“Door deze specifieke expertise binnen te halen kunnen we efficiënter aan de slag met ons stockbeheer”.
nShift helps Hemimex cut time spent on deliveries from 4 hours a day to 1
Sawing bronze and copper products to precise specifications, and sending them out in extremely diverse packages to customers across Europe, is a highly complex business. So Hemimex seek to make the delivery process as simple as they possibly can.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
's Werelds grootste Autostore opslag- en orderpicksysteem op een mezzanine bij TTI, Inc.
Artikel - Elektronicadistributeur TTI, lnc. heeft een assortiment van meer dan 250.000 onderdelen. Om deze ruimtebesparend op te kunnen slaan en snel en efficiënt te kunnen orderpicken, breidde het bedrijf het bestaande distributiecentrum nabij München uit en investeerde het in een AutoStore-oplossing van de intralogistiekspecialist Element Logic.
Digitalisering, het antwoord op stijgende klantverwachtingen
Artikel - De wereld van handel- en productiebedrijven verandert snel. De verwachtingen van de markt zijn de laatste jaren, maanden en zelfs weken sterk geëvolueerd. Als ondernemer wordt u verplicht om zich steeds aan te passen. Digitalisering speelt hierin een cruciale rol.
Linkedin Optimact Pagina
(Advertorial) We willen jullie allemaal bedanken voor uw inschrijving op onze Optimact-bedrijfspagina. Bijna 400 volgers, wat een stijging van 100% betekent in de afgelopen maand. We hebben vorige week de samenwerking met Supply Chain Profs aangekondigd, maar er volgt meer nieuws.
Prologis verhoogt duurzaamheid met Prologis Essentials Marketplace
Prologis, aanbieder van logistiek vastgoed, heeft ‘Prologis Essentials Marketplace’ in Europa gelanceerd. Het betreft een aankoopplatform dat klanten helpt bij het opzetten, integreren of upgraden van hun magazijnactiviteiten met duurzame en kostenbesparende technologieën, producten en diensten.
DPD en Montea ontwikkelen sorteercentrum in Vilvoorde
Als gevolg van de boomende e-commerce door corona heeft DPD Belgium, onderdeel van de Franse Post, een overeenkomst op lange termijn gesloten met vastgoedontwikkelaar Montea. Het Franse koeriersbedrijf investeert 60 miljoen euro in nieuwe depots in België, waarvan 50 miljoen euro in een nieuw, volledig geautomatiseerd sorteercentrum van ongeveer 9.000m².
Lineas selecteert IGEL als thin-client oplossing voor de stations
De Europese private spoorvrachtoperator Lineas heeft IGEL geselecteerd als thin client-oplossing voor de logistiek- en planningsexperts op de stations. Voor Lineas speelt technologie een belangrijke rol om het uitdagende spoortransport in goede banen te leiden.
Agilox lanceert nieuw concept voor Intelligent Guided Vehicles (IGV)
Agilox, de Oostenrijkse ontwikkelaar en producent van intelligente logistieke robots (AGV’s, AGC’s, AMR’s) die ‘swarm intelligence’ gebruiken, introduceert na de ‘ONE’ nu de ‘OCF, voluit ‘omnidirectional counterbalanced forklift’ ofwel omnidirectionele vorkheftruck met contragewicht.
Hoe krijgen we service, cost en cash opnieuw in evenwicht?
Een tweetal jaar geleden schreef supply chain specialist Bram De Smet een boek over de supply chain driehoek van cost, cast & service, getiteld ‘Supply Chain Strategy and Financial Metrics’. Vandaag is het belangrijker dan ooit om die driehoek in de gaten houden, want de coronacrisis heeft ervoor gezorgd dat die in heel wat bedrijven helemaal uit evenwicht is geraakt.
3PL’er Nabuurs moderniseert zijn logistieke tools met Hardis Group
Nabuurs, logistiek dienstverlener gespecialiseerd in FMCG-distributie, gaat Reflex WMS van Hardis Group inzetten om een deel van zijn magazijnen aan te sturen en nieuwe commerciële mogelijkheden voor logistieke dienstverlening aan e-commerce-klanten te creëren.
Lineas en Essenscia willen spoorvervoer in de chemiesector opdrijven
De Belgische chemiefederatie Essenscia en spoorvrachtoperator Lineas presenteerden eerder deze week hun bevindingen van hun ‘LessThanWagonLoad’-onderzoeksproject om de modal shift naar het spoor in de chemiesector te vergemakkelijken. De studie, gerealiseerd door een consortium van industriepartners onder leiding van Lineas en gefinancierd door de Europese Unie, ontwikkelde een prototype van een nieuw geautomatiseerd palletladingsysteem voor treinen en een concept voor een multimodale logistieke hub met innovatieve spooroplossingen voor de chemie-industrie in de Haven van Antwerpen.