Kwaliteitsborging met AI in de autoproductie van BMW Group
Binnen AIQX-initiatief vertrouwt BMW Group op netwerkcamera's van Axis Communications voor innovatieve kwaliteitsinspectie in autoproductie
Als toonaangevend bedrijf in de auto-industrie is de BMW Group al vele jaren pionier op het gebied van innovatieve digitale ontwikkelingen. Een bijzondere focus ligt daarbij op kunstmatige intelligentie (AI) voor geautomatiseerde kwaliteitsborging tijdens productieprocessen. Netwerkcamera's van Axis Communications worden gebruikt in combinatie met in-house technologieën van de BMW Group - waaronder AIQX (Artificial Intelligence Quality Next).
Recente artikelen
Spar, Nederland
Het bestaande distributiecentrum dreigde door de groei van de internationale foodretailer Spar te klein te worden. Het pand van de buren (Xenos) bleek beschikbaar te zijn. Met een paar kleine aanpassingen werd dit de perfecte oplossing voor Spar.
Backshop streamlines its delivery process with nShift
For 25 years, Backshop has been selling products to businesses and consumers that enable people to work with computers comfortably and ergonomically. Since implementing nShift, they have streamlined their entire delivery process, saving time and money and preventing errors.
Een nieuw distributiecentrum voor Allimex
“Door deze specifieke expertise binnen te halen kunnen we efficiënter aan de slag met ons stockbeheer”.
nShift helps Hemimex cut time spent on deliveries from 4 hours a day to 1
Sawing bronze and copper products to precise specifications, and sending them out in extremely diverse packages to customers across Europe, is a highly complex business. So Hemimex seek to make the delivery process as simple as they possibly can.
Pondres gets more personal with nShift
Pondres are masters of creatively tailored customer communications. nShift DeliveryHub has given them the freedom and flexibility to take personalization to a new level.
Van Gogh Museum masters the art of delivery with nShift
As well as housing the world’s largest Vincent van Gogh collection, the Van Gogh Museum sells merchandise to customers all over the world via its webshop – everything from pencils to porcelain vases. Using nShift has helped them make the delivery process more user-friendly for customers and themselves.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Bel Group gaat bevoorrading beheren met SaaS-oplossing van Generix
Familiebedrijf Bel werd in 1865 in Frankrijk opgericht met als missie gezondere, verantwoorde en toegankelijke voeding aan te bieden voor iedereen, overal en altijd. Intussen voorziet Bel Group consumenten in meer dan 120 landen van zuivel- en fruitsnacks in porties met merken als La Vache qui rit, Boursin, Babybel en Kiri.
AZ Damiaan steunt op Blyott en Phi Data voor tracking van medisch materieel
Ziekenhuizen worden steeds meer gedreven door data, ook om investeringsbeslissingen te sturen of om de werking efficiënter te maken. Daarom ondernam het Oostendse ziekenhuis AZ Damiaan (dat eind 2023 met ziekenhuis Henri Serruys fusioneert tot AZ Oostende) drie jaar geleden een marktstudie om de beschikbare middelen (beademingstoestellen, spuitpompen, monitoren…) efficiënter in te zetten, bijvoorbeeld door materieel te delen tussen afdelingen en door de werking van de uitleencentrale efficiënter te maken.
Datalogic, Datasensing en Oversonic sluiten technologisch partnership voor Industrie 5.0
Datalogic, aanbieder van automatische gegevensregistratie en fabrieksautomatisering, en Datasensing, een bedrijf uit de Datalogic Group dat gespecialiseerd is in sensoren, beveiligingsapparatuur en visuele systemen, zijn een samenwerking aangegaan met Oversonic Robotics, een jong Italiaans softwarebedrijf dat cognitieve computersystemen ontwikkelt.
Webfleet Cold Chain moet gekoelde transporten op temperatuur houden
Webfleet, de oplossing voor wagenparkbeheer van Bridgestone, introduceert Webfleet Cold Chain. Aan de hand van de realtime temperatuurbewaking is het platform in staat temperatuurgereguleerde wagenparken te helpen met het behoud van de kwaliteit en veiligheid van de goederen.
Pepperl+Fuchs breidt IO-Link portfolio uit met UHF RFID reader
De laatste jaren is IO-Link uitgegroeid tot een succesvolle interface en het gebruik ervan wordt steeds breder. Volgens Pepperl+Fuchs, de Duitse ontwikkelaar van industriële sensortechnologie en explosiebeveiliging, is die populariteit deels te danken aan de gestandaardiseerde werkwijze, wat het voor klanten mogelijk maakt diverse sensoren makkelijk en op uniforme wijze te integreren.
Transferium is nieuwe exploitant van River Terminal Roeselare
De opstart van River Terminal Roeselare zit in de laatste rechte lijn. Nog voor de zomer van 2023 moet het nieuwe overslagcentrum langs het kanaal Roeselare-Leie operationeel zijn. POM West-Vlaanderen stelde Transferium, als deel van de Multi Logistics Group (Hasco Invest), aan als concessiehouder om een succesvolle opstart van River Terminal Roeselare te garanderen.
Silbo ruilt plastic wikkelfolie in voor papieren palletwikkels van Mondi
Silbo is een Poolse fabrikant van milieuvriendelijke flexibele verpakkingen die een alternatief vormen voor conventionele kunststoffen. Het bedrijf levert aan uiteenlopende klanten, waaronder leveranciers van fruit en groenten. De Poolse fabrikant is een samenwerking aangegaan met Mondi, een wereldwijde aanbieder van duurzame verpakkingen en papier, om zijn palletverpakking te upgraden van plastic stretchfolie naar Mondi’s kraftpapier Advantage StretchWrap.
Sonaca kiest Delmia Apriso van Dassault Systèmes voor digitale transformatie
Het Belgische Sonaca, gevestigd in Gosselies, ontwerpt, produceert en onderhoudt complexe vliegtuigconstructies. Om zijn toekomstige flexibiliteit en prestaties te verbeteren, investeert het bedrijf in een platformgebaseerde oplossing voor Manufacturing Operations Management (MOM), waarvan al zijn fabrieken kunnen profiteren om hun processen, multidisciplinaire samenwerking en gebruik van middelen te verbeteren.
Raja Group verdubbelt omvang van DC in Castelletto Cervo
De Raja Group, een Europese distributeur van verpakkingen, magazijnbenodigdheden en kantoorartikelen, gaat zijn distributiecentrum in Castelletto Cervo, in het noorden van Italië, meer dan verdubbelen. De faciliteit zal 25.000m² aan ruimte toevoegen, wat de totale oppervlakte op 45.000m² brengt.
Integratie Manhattan Active Omni en Google Merchant Center moet e-shoppers accurate levertijden bieden
Manhattan Associates Inc. kondigt een integratie aan tussen Manhattan Active Omni en Google Merchant Center. Door gebruik te maken van de Content API for Shopping van Google kunnen Manhattan Active Omni retailers hun online consumenten voorzien van meer accurate locatie- en productspecifieke levertijden op Google-sites zoals Search, YouTube, Maps en Discover.