Kwaliteitsborging met AI in de autoproductie van BMW Group
Netwerkcamera's van Axis Communications voor innovatieve kwaliteitsinspectie
Als toonaangevend bedrijf in de auto-industrie is de BMW Group al vele jaren pionier op het gebied van innovatieve digitale ontwikkelingen. Een bijzondere focus ligt daarbij op kunstmatige intelligentie (AI) voor geautomatiseerde kwaliteitsborging tijdens productieprocessen. Netwerkcamera's van Axis Communications worden gebruikt in combinatie met in-house technologieën van de BMW Group - waaronder AIQX (Artificial Intelligence Quality Next).
Recente artikelen
Modiform
Familiebedrijf Modiform, opgericht in 1980, is uitgegroeid tot een wereldwijde producent van thermoform producten voor de land- en tuinbouw, zoals transporttrays, kweek systemen en thermisch gevormde potten. De productie van deze hoogwaardige producten wordt op een duurzame wijze verkregen door het up- en recyclen van grondstoffen.
Skyfall - Pocket Sorter
Crocs werd opgericht in 2002. Sindsdien heeft de schoenenfabrikant een constante groei doorgemaakt, waarbij de felle plastic klompen in kleuren als lichtgroen, turkoois of geel al snel een cultstatus kregen. Het bedrijf heeft nu meer dan 4000 werknemers en hun aantal neemt voortdurend toe.
Denisort Compact
Sinds haar oprichting in 2008 groeide Zalando uit tot één van de marktleiders in de europese e-commerce markt. Mede door het Corona effect stegen de verkoopcijfers in 2020 met nog eens 27%. Dit leidde tot nieuwe investeringen in hun sorteercapaciteit voor online orders.
Case snelgroeiend voedingsbedrijf met plaats problemen
Logisol Pro werd gevraagd een oplossing uit te werken voor een snelgroeiende onderneming, actief in de voedingssector. De onderneming had in een vorige fase reeds beslist om de afgewerkte producten van de verpakkingslijn grotendeels over te voeren naar een logistieke dienstverlener om op de site ruimte te maken, maar nu moest nog 20% van de bestaande magazijncapaciteit opgegeven worden om een nieuwe uitbreiding van de productie mogelijk te maken.
De 3PL-speler DSV investeert in AutoStore
DSV verhuist het hoofdkantoor en magazijn naar een nieuw gebouw in Vestby, Noorwegen, waar automatisering centraal staat. Een AutoStore-oplossing dekt de afhandeling van kleine goederen en de groeiende vraag naar e-commerce. DSV is een wereldspeler in transport en logistiek, met aanwezigheid in meer dan 90 landen en ongeveer 60.000 medewerkers wereldwijd.
E-grocery orderverwerking
Als e-grocery verkoop groeit, heeft de groothandel een strategische aanpak nodig die same-day thuisleveringen en ophaalpunten ondersteunt. De juiste automatiseringstechnologie kan dit bieden en levert de nodige productiviteit en snelheid. Dankzij Swisslog hebben groothandelaars een waaier aan automatiseringsoplossingen om de juiste keuze te maken voor hun e-fulfillment strategie.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Europese havens zijn gebaat bij digitale transformatie
Volgens een bericht van Panasonic, leverancier van o.a. robuuste Toughbook-notebooks, tablets en handhelds voor field workers, is er dringend nood aan digitale transformatie in de Europese havens. Het bedrijf verwijst daarbij naar een recente oproep van de Wereldbank en de International Association of Ports and Harbors (IAPH).
Gobo-Group neemt Cargofoor over
Vanaf 1 april 2023 neemt de Gobo-Group de activiteiten, het personeel en de voertuigen van Cargofoor Maastricht over. Omdat het transportbedrijf van de broers Guy, Naud en Marc Maassen zelf geen opvolging had, werd uitgekeken naar een partner die de activiteiten van Cargofoor kon verderzetten.
Westpole Benelux komt in handen van Prodware
Westpole Benelux, leverancier van IT-diensten en hybride oplossingen voor digitale transformatie, wordt overgenomen door het Franse Prodware. Westpole Benelux heeft drie afdelingen waarmee het zijn klanten bijstaat op het vlak van digitale transformatie, namelijk Digital Infrastructure, Managed Operations en Staffing & Sourcing.
V-Chain wordt onderdeel van de Ando Group
De Ando Group, waartoe bedrijven als Anrova Solutions, Recomatics, Zeibur en Domani Business Solutions behoren, neemt V-Chain over. V-Chain is een SAP-partner voor kmo’s die zich heeft ontplooid onder de vleugels van het acceleratorplatform Gumption.
Webfleet en Ford bieden geïntegreerde telematicaoplossing via OEM.connect
Webfleet, de oplossing voor wagenparkbeheer van Bridgestone, kondigt aan dat Ford is toegetreden tot het OEM.connect-partnerprogramma. Dat houdt in dat personen- en bestelauto’s van Ford met ingebouwde connectiviteit rechtstreeks voertuiggegevens kunnen doorsturen naar Webfleet.
Intergamma en Montea realiseren duurzaam DC van circa 95.000m²
Montea, ontwikkelend belegger in logistiek vastgoed, en Intergamma, bekend van bouwmarkten Gamma en Karwei, hebben een overeenkomst getekend voor de ontwikkeling van een nieuw, duurzaam distributiecentrum van ongeveer 95.000m² op het voormalige terrein van de oude Glasfabriek op De Kellen in Tiel (NL).
Gebruik je warehousedata om concurrerend te blijven
(Advertorial) De afgelopen jaren is aanpassing aan nieuwe technologieën nóg belangrijker geworden: klanten stellen hoge eisen en concurrenten worden sneller en efficiënter. Bij Element Logic brengen we magazijnautomatisering nu een stap verder, door in onze software gebruik te maken van kunstmatige intelligentie.
nShift vernieuwt aanbod om retailers en warehouses te helpen slimmer te verzenden
(Advertorial) DeliveryHub wordt omgedoopt tot nShift Ship en voegt zich bij het nieuwe nShift Track om bedrijfsgerichte mogelijkheden aan te bieden voor parcel delivery management en post-purchase tracking. nShift, de wereldleider in software voor parcel delivery management, kondigt vandaag aanzienlijke verbeteringen aan in het aanbod voor retailers en e-shops.
Tailormade Logistics en Van Hove & Co gaan samenwerken
De Gentse transport- en logistiek dienstverleners Tailormade Logistics (TML) en Van Hove & Co hebben bekendgemaakt dat ze gaan samenwerken.
Lekkerland verhoogt capaciteit met volautomatische dozensluiters van Endoline
Lekkerland is gespecialiseerd in ‘on-the-go’ consumptie en profileert zich als full-service dienstverlener voor zijn klanten. De onderneming biedt retailoplossingen, logistieke diensten op maat en een breed en relevant assortiment in vier Europese landen.