Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Rethinking Supply Chain
In vijf jaar tijd is er op supply chain vlak veel veranderd. Dus besloot Bram Desmet, professor aan de Vlerick Business School en CEO van Solventure, een derde boek te schrijven. In ‘Rethinking Supply Chain’ focust hij op strategisch gedreven, duurzame en veerkrachtige supply chains. Het boek moet bedrijven aan het denken zetten over hoe ze het duurzaamheidsaspect aan hun supply chain driehoek kunnen koppelen en waarom het zo belangrijk is te evolueren naar S&OP 2.0, bijvoorbeeld.
Actie in je magazijn: kies voor magazijnrobots
(Advertorial) Klanten verwachten vandaag de dag dat hun bestelling zo snel mogelijk wordt geleverd, het liefst nog dezelfde dag. Dit legt een enorme druk op bedrijven en hun magazijnen, die daarvoor veerkrachtig en duurzaam moeten opereren.
Case study Optima T
Om de veiligheid van hun werknemers, apparatuur en materialen in hun ultramoderne CO2- neutrale magazijn te garanderen, heeft OptimaT zich laten adviseren bij A-SAFE, experts op het gebied van veiligheidsoplossingen.
Het project resulteerde in de installatie van een reeks oplossingen in de faciliteiten, waaronder barrières om de veiligheid van voetgangers in het magazijn te verbeteren en barrières bij laadkades, om een buffer te bieden tussen werknemers die in dit gebied werken en vorkheftrucks die er gebruikt worden.
Verhoogde veiligheid, kostenbesparingen en hoge ROI voor Katoen Natie na samenwerking met A-SAFE
Katoen Natie, een wereldwijd logistiek dienstverlener met vestigingen in 39 landen en 50.000 medewerkers wereldwijd, wil personeel, voorraad en hun pand in Gent beschermen.
Met ongeveer 1.000 medewerkers en 350.000 vierkante meter aan magazijnen en kantoren, heeft Katoen Natie samen met A-SAFE, een toonaangevende producent van veiligheidsoplossingen, een veilige werkomgeving gecreëerd.
De samenwerking tussen Katoen Natie en A-SAFE begon in 2018 via een aanbestedingsproces. A-SAFE kwam als beste naar voren en sindsdien blijven ze nauw samenwerken. Dimitri Raman, Operationeel Directeur bij Katoen Natie: “A-SAFE is geselecteerd tijdens een aanbesteding en daarnaast hebben we ook de producten zelf getest en in die producttesten, samen met de al onafhankelijke testen van A-SAFE, kwamen zij als beste uit de bus.” De samenwerking leidde tot plaatsing van effectieve veiligheidsoplossingen met een terugverdientijd van één tot twee jaar na installatie.
Drankenfabrikant Campari kiest voor A-SAFE’s recept voor verhoogde efficiëntie en veiligheid
Het bedrijf
Campari is een Italiaans drankenbedrijf dat in 1860 is opgericht. Ze zijn een van de grootste spelers in de industrie en opereren in meer dan 190 markten wereldwijd. De groep heeft wereldwijd ongeveer 4500 medewerkers in dienst en is de zesde grootste groep in de sterke drankenindustrie wereldwijd. Ons hoofdkantoor bevindt zich in Sesto San Giovanni, terwijl het aantal productielocaties is gestegen van 8 in 2004 tot de huidige 23, waarvan er 4 in Italië zijn. Hun andere Europese fabrieken bevinden zich in Frankrijk, Schotland en Griekenland. Ze hebben ook fabrieken in de Verenigde Staten, Jamaica, Canada, Mexico, Argentinië, Brazilië en Australië.
Case study Barry Callebaut
Chocoladefabrikant Barry Callebaut had een reeks aan veiligheidsoplossingen nodig om werknemers, voorraad, machines en hun indrukwekkende nieuwe pand, “The Barry Callebaut Chocolate Box”, het grootste chocolademagazijn ter wereld, te beschermen.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Samenwerking Aviko en Chep heeft grote impact op milieu
De Nederlandse aardappelproducent Aviko en Chep Benelux, aanbieder van logistieke verpakkingen voor de supply chain, sloten onlangs een samenwerking voor de Europese verspreiding van aardappelproducten op de typische blauwe Chep-pallets. De deal heeft een gigantische impact op het milieu: door in te stappen in het wereldwijde circulaire poolingsysteem van pallets van Chep, bespaart Aviko maar liefst 785.529 m3 hout en reduceert het 889 ton CO2.
WDP bouwt dc van 55.000m² voor Lidl in Breda
WDP is gestart met de realisatie van een nieuw distributiecentrum van circa 55.000m² voor Lidl op de site die voorheen eigendom was van The Greenery in Breda. Het nieuwbouwmagazijn vormt het sluitstuk van de (her)ontwikkeling van het terrein en de gebouwen die in 2015 door WDP werden verworven tot een modern logistiek park van in totaal ongeveer 85.000m², verhuurd aan meerdere klanten.
MAN stuurt negen elektrische vrachtwagens de weg op in Oostenrijk
Onlangs heeft MAN zijn eerste negen elektrische vrachtwagens overgedragen aan negen ondernemingen die lid zijn van de Oostenrijkse Raad voor Duurzame Logistiek (CNL). Die ondernemingen zullen de volledig elektrische MAN TGM-modellen van 26 ton maandenlang inzetten bij hun normale dagelijkse logistieke en transportactiviteiten.
UPS biedt Belgische klanten voortaan latere afhaaltijden aan
Kleine ondernemingen in meer dan 100 postcodes in België zullen voortaan kunnen profiteren van ophaaltijden tot 18.00u, wat hen twee extra uren productietijd geeft. Daarnaast heeft UPS zijn standaard dienstverlening van en naar België verbeterd door de verzendtijden van en naar Londen en zones in het zuidoosten van Engeland te beperken tot één dag voor de meest economische wegtransport service van UPS.
Montea verwerft terrein van 47,9ha via sale-and-rent back
In november 2017 kondigde Montea al de ondertekening aan van de intentieovereenkomst met De Kellen B.V. omtrent de verwerving van een terrein van 47,9ha op bedrijventerrein De Kellen in het Nederlandse Tiel. De Kellen en Montea Nederland hebben recent een koopovereenkomst gesloten waarin de voorwaarden en modaliteiten voor de verwering van dat terrein werden afgesproken.
TomTom Telematics breidt fleet management oplossing voor transportbedrijven uit
TachoShare, zo heet de vernieuwde Webfleet-oplossing voor de transportsector. Het betreft een module om op afstand tachograafgegevens van vrachtwagens te downloaden en te archiveren. TachoShare kan bovendien worden geïntegreerd met tachograaf data-analysesoftware die een bedrijf zelf kiest of al in huis heeft.
Storeganizer en Vanas Engineering: een geniaal eenvoudig concept voor optimaal gebruik van al uw palletrekken
(advertorial) “Keuze hebben = de juiste keuze maken". In die filosofie kon u al bij Vanas Engineering terecht voor advies i.v.m, hun ruim assortiment en expertise in magazijn- en warehouse inrichting. De nieuwste aanwinst is een exclusief en nieuw concept: STOREGANIZER !
DPD hertekent last mile delivery met zelfrijdende EZ-PRO conceptwagen van Renault
De markt van de last mile leveringen maakt duidelijk een groeispurt door. In 2025 wordt zelfs een verdubbeling verwacht van het totale aantal zendingen aan particulieren in Europa. Jaarlijks zullen meer dan 15 miljard pakketten, vooral in steden, worden geleverd.
WDP breidt site in Zellik uit tot logistieke site van 4 ha
WDP heeft voor circa 5 miljoen euro een industriële site in Zellik verworven, gelegen naast de WDP-locatie voor Euro Pool System. De site omvat een pand van ongeveer 22.000m² en zal worden herontwikkeld. Op die manier kan WDP zijn logistieke site op deze locatie verder uitbouwen naar een totale oppervlakte van circa 4 ha.
Avery Dennison stelt twee nieuwe UHF RFID inlays voor
Avery Dennison heeft zijn gamma ultrahigh frequency (UHF) radio frequency identification (RFID) inlay labels uitgebreid met twee nieuwe producten voor de farmaceutische en healthcare sector. Om te beginnen is er de AD-810r6. Dat label kan op glas of plastic worden aangebracht, wat het geschikt maakt om flacons en andere kleine tot middelgrote medicijnverpakkingen (en bij uitbreiding cosmeticaproducten en parfum) te taggen.