Kwaliteitsborging met AI in de autoproductie van BMW Group

Binnen AIQX-initiatief vertrouwt BMW Group op netwerkcamera's van Axis Communications voor innovatieve kwaliteitsinspectie in autoproductie

Als toonaangevend bedrijf in de auto-industrie is de BMW Group al vele jaren pionier op het gebied van innovatieve digitale ontwikkelingen. Een bijzondere focus ligt daarbij op kunstmatige intelligentie (AI) voor geautomatiseerde kwaliteitsborging tijdens productieprocessen. Netwerkcamera's van Axis Communications worden gebruikt in combinatie met in-house technologieën van de BMW Group - waaronder AIQX (Artificial Intelligence Quality Next).

Recente artikelen

Handling op maat van de gebruiker

Meer dan ooit willen bedrijven material handling equipment dat precies die functionaliteit biedt die ze nodig hebben, niet meer en zeker niet minder. Daarom heeft Hyster zijn productieproces zo ingericht dat heftrucks nog meer op maat van de specifieke behoeften en de chauffeur kunnen worden gefinetuned.

Werken aan de supply chain van de toekomst

Hoe bedrijven ervoor kunnen zorgen dat ze hun supply chains en logistiek snel kunnen aanpassen aan nieuwe uitdagingen en aan de verwachtingen van de klant kunnen voldoen. In verschillende sectoren en bedrijfstakken heeft de COVID-19-pandemie leiders ertoe aangezet zich te beraden op hoe ze hun bedrijf runnen.

Hoe EDI de logistiek- en transportprocessen verbetert

Bedrijven met een goed gestructureerde en duurzame logistiekstrategie kunnen heel wat indrukwekkende resultaten boeken. Toch kan je zelfs de beste strategie niet succesvol implementeren zonder een efficiënte en snelle gegevens- en informatiestroom.

De waarde en het nut van digitalisatie

Uit alles blijkt dat duurzaamheid en digitalisering steeds beter hand in hand gaan. In de afgelopen jaren hebben veel mensen en bedrijven eigenlijk geen keuze gehad. Vaak is daardoor digitalisering in een stroomversnelling geraakt. En hoewel dat niet altijd vlekkeloos zal zijn gegaan, moest het vroeg of laat toch wel gebeuren.

ERIKS optimaliseert Europese supply chain

ERIKS heeft een duidelijke supply chain strategie en vroeg Groenewout de mogelijkheden te analyseren voor één, centrale Europese supply chain, inclusief investeringsvoorstellen. Een omvangrijk project, dat zeker niet zonder haken en ogen is.

De cultuur van innovatie

Innovatie is hip. Sinds de opkomst van tech-giganten als Apple, Google en Amazon heeft iedereen de mond vol van innovatie en proberen velen gretig ook aan ‘the next big thing’ te werken. Wat meestal wordt vergeten, is dat innovatie geen gewoon project is.

Recente video's

Recente nieuwsberichten

MG Real Estate bouwt warehouse voor Kellogg’s in Mechelen

Projectontwikkelaar MG Real Estate bouwt een nieuw warehouse op de oude Axalta-site aan de Antoon Spinoystraat in Mechelen. Het CO2-neutrale warehouse is bestemd voor Kellogg’s, die daarmee zijn activiteiten in Mechelen uitbreidt. Kellogg’s zal het warehouse – dat de naam MG Park Malinas krijgt – huren van MG Real Estate en gebruiken voor de opslag en distributie van goederen voor de Benelux en het noorden van Frankrijk.

Nabuurs levert nieuwe vestiging op in Haps

Op bedrijventerrein Laarakker in het Noord-Brabantse dorp Haps (NL) is het nieuwe distributiecentrum, en eveneens hoofdkantoor, van logistiek dienstverlener Nabuurs opgeleverd. Nabuurs gaat het pand samen met Logistiekconcurrent en Bunzl betrekken.

Linde’s “Green Performance”: steeds groter portfolio duurzame, performante oplossingen

(Advertorial) Duurzaamheid is één van de belangrijkste factoren geworden in de intralogistiek, en mag in een aankoopproces inmiddels gerust zijn voet zetten naast andere cruciale aspecten zoals veiligheid, comfort, prestaties en het totale kostenplaatje.

Codeless.com ontwikkelt de beste software voor uw bedrijf én ambities

(Advertorial) Het slimme is: met Slim Software Nabouwen wordt eerst het huidige systeem precies nagebouwd met de nieuwste software. Zodat alles werkt zoals u gewend bent en er geen kennis verloren gaat. En daarna? Daarna is alles mogelijk.

Nieuwe modules voor het succesvolle ODATiO, de WMS/TMS-oplossing van SAVOYE

(Advertorial) ODATiO, een combinatie van een WMS (Warehouse Management System) en een TMS (Transportation Management System) werd geïntroduceerd in februari 2021 en is inmiddels geïmplementeerd (of in de uitrol) bij meer dan 30 distributiecentra in Europa, het Midden-Oosten en Afrika.

Phi Data betreedt de Nederlandse markt met Simac Phi Data

Smart Edge solution integrator Phi Data, gespecialiseerd in de digitalisering van logistieke bedrijfsprocessen, breidt uit naar Nederland. In nauwe samenwerking met moederbedrijf Simac zet het een eigen Nederlandse organisatie op, Simac Phi Data.

Gourmet traceert kisten vol uien met RFID Asset Tracking van Aucxis

Het Nederlandse bedrijf Gourmet is sinds 1951 actief in de teelt, selectie, verpakking en distributie van een breed assortiment aan uien, sjalotten en look. Dankzij teeltprogramma’s in binnen- en buitenland voert Gourmet onafgebroken producten aan naar zijn stockruimtes, samen goed voor de opslag van ruim 35.000 kuubkisten.

Avery Dennison heeft duurzame ‘direct thermal linerless label’-oplossing ontwikkeld

Avery Dennison Label and Packaging Materials EMENA stelt AD XeroLinr DT voor. Het betreft een nieuw FSC-gecertificeerd en fenolvrije ‘direct thermal (DT) linerless’ oplossing die volgens de leverancier vooral relevant is voor de logistieke en e-commerce-sector, waar het volume van verzonden pakketten dagelijks blijft toenemen.

Andrew Manship wordt volgende CEO van Vanderlande

Vanderlande, aanbieder van oplossingen voor procesautomatisering in warehouses, luchthavens en pakketdiensten, heeft Andrew Manship (foto) aangesteld als de volgende chief executive officer van het bedrijf. Op 1 januari 2024 neemt Andrew Manship de fakkel over van de huidige CEO, Remo Brunschwiler, die van plan is zijn executive management-carrière vanaf dan in te ruilen voor niet-uitvoerende managementfuncties.

Vermijd het Bullwhip-effect: schat je voorraadbeheer accuraat in met Optimact

(Advertorial) Al gehoord van het Bullwhip-effect? Het start wanneer er een schaarste aan goederen ontstaat en bedrijven in paniek meer goederen bestellen dan ze eigenlijk nodig hebben. Denk maar aan het hamsteren van wc-papier maar dan op bedrijfsniveau.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.