Efficiëntie en energiebesparing in magazijnen: de rol van PVC-gordijnen
In magazijnen en industriële ruimtes staan efficiëntie en energiebesparing centraal. Elk detail telt als het gaat om het optimaliseren van de logistieke stroom en het minimaliseren van energieverbruik. PVC-gordijnen zijn daarvoor een simpele, maar uiterst doeltreffende oplossing. Ze bieden tal van voordelen voor magazijnen en productiefaciliteiten, zowel op het vlak van kostenbesparing als operationele efficiëntie.
Recente artikelen
Vandaag al pariteit in verschillende grootsteden
In vergelijking met de steile opmars van de elektrische personenwagen hinkt de elektrische truck vooralsnog achterop. Hoewel Boston Consulting Group verwacht dat tegen 2030 ruim de helft van de in Europa verkochte vrachtwagens elektrisch zal zijn, nemen veel bedrijven een afwachtende houding aan.
Actieve markt in uitdagende context
Terwijl het semi-industriële vastgoed het momenteel moeilijker heeft, houdt de logistieke vastgoedmarkt opvallend goed stand. Met een gerealiseerd transactievolume van in totaal bijna 900.000 vierkante meter doet 2022 het tot nu toe niet zoveel slechter dan recordjaar 2021.
De tien geboden van Lean Six Sigma
Lean Six Sigma is een krachtige methodologie die verspilling en variatie in organisaties tegengaat. Intussen heeft de methodologie zich wereldwijd bewezen. Toch slagen maar weinig bedrijven erin om Lean Six Sigma op een duurzame manier in hun organisatie in te bedden.
Kiezen voor een centrale of decentrale supply chain planningsstructuur?
Meer dan ooit vragen bedrijven zich af of ze wel goed zitten met hun supply chain planningsorganisatie. Daar hebben de vele verstoringen in de markt zeker mee te maken. Maar ook de implementatie van technologische tools en de druk om supply chains te optimaliseren doen de vraag rijzen of niet beter meer centraal of net decentraal wordt gewerkt.
AGV’s zetten digitaal sneeuwbaleffect in gang
Een toekomstbestendige fabriek creëren, daar maakt Danone Rotselaar dagelijks werk van. Die inspanningen hebben de site intussen al de titel van ‘Fabriek van de Toekomst’ opgeleverd. In de inboundzone zorgde met name de introductie van AGV’s (autonoom geleide voertuigen) voor een digitale stroomversnelling.
‘Factory of the future’ met honderd jaar ervaring
Sinds enkele maanden mag ZF Wind Power zich een ‘Factory of the future’ noemen. Agoria kende het bedrijf uit Lommel die titel om verschillende redenen toe. Met de productie van tandwielkasten voor windturbines levert ZF Wind Power niet alleen essentiële onderdelen voor een industrie die concreet meewerkt aan de energietransitie, het bedrijf doet dat met een visie die ook zelf op een duurzame toekomst is gericht.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Vijf tips ter voorbereiding van Black Friday
(Advertorial) Hoe nShift strategische groei mogelijk maakt door bedrijven te helpen op te schalen en te profiteren van toegenomen seizoensgebonden vraag. Enkele jaren geleden was het nog een shoppingevenement dat beperkt bleef tot Noord-Amerika.
Nieuw HR-beleid nodig om tekort aan chauffeurs te beëindigen
Met het project Chauffeur 4.0 onderzochten VIL en UHasselt hoe de transportsector het nijpende tekort aan vrachtwagenchauffeurs een halt kan toeroepen. De resultaten tonen aan dat de sector nood heeft aan een nieuw personeelsbeleid, met de nadruk op het welzijn van de chauffeur.
DHL Supply Chain en Monta boosten gezamenlijk internationale groeiambities voor e-commerce
DHL Supply Chain, onderdeel van de Deutsche Post DHL Group, heeft een meerderheidsbelang genomen in het Nederlandse Monta, een dienstverlener op het gebied van e-commerce en e-fulfilment. Met het partnership willen beide bedrijven kleine en middelgrote webshops op het gebied van e-fulfilment en online verkoop ondersteunen.
Management buy-out bij BD Media en BD Logistics
BD Media en BD Logistics hebben een nieuwe eigenaar; het managementteam wordt meerderheidsaandeelhouder. Daarnaast stapt NPM Capital uit de groep en komt het team van SPX als nieuwe privé-investeerder aan boord. BD Media en BD Logistics worden voortaan gebundeld onder de Belgian Distribution Group, kortweg BD Group.
Garvis bouwt AI-platform verder uit na investering van 3,5 miljoen euro
Een jaar na de lancering van zijn AI-platform voor vraag- en voorraadplanning haalt de Belgische start-up Garvis 3,5 miljoen euro op om het platform verder uit te bouwen. Investeerders zijn de Britse investeringsfondsen Superseed en Scalebridge Capital en de Duitse groep Bosch Ventures.
Webfleet brengt nieuwe modulaire oplossingen voor digitalisering in de transportsector
Webfleet, aanbieder van telematica voor vrachtwagens, kondigt een reeks nieuwe modulaire oplossingen aan die transportbedrijven moeten helpen bij het nemen van geïnformeerde, datagedreven beslissingen om brandstofkosten te besparen, de productiviteit te verbeteren en veiliger te zijn op de weg.
Volvo Trucks begint met serieproductie zware elektrische trucks
Volvo Trucks start met de serieproductie van de elektrische versies van zijn belangrijkste modellen: Volvo FH, Volvo FM en Volvo FMX. Deze trucks kunnen een totaalgewicht van 44 ton (GCW – gross combination weight) aan en de drie modellen vertegenwoordigen ongeveer twee derde van de verkoop.
Leuze introduceert nieuwe 36-serie sensoren voor detectie van objecten
Voor de nauwkeurige detectie van objecten heeft Leuze de nieuwe 36-sensorserie ontwikkeld. De sensoren zijn geschikt voor toepassing in de intralogistiek, de automobielindustrie en voor verpakkingssystemen. Ze detecteren voorwerpen met verschillende optische eigenschappen, zelfs op grote afstand, bij trillingen, omgevingslicht of vervuiling.
PolySto scant met de Nova RFID-oplossing van Aucxis RFID Solutions
Het Belgische PolySto, met hoofdzetel in Lokeren, produceert hygiënische binnenafwerking voor de voedingsindustrie. Het bedrijf maakt o.a. plinten en stootranden uit polymeer composiet voor supermarkten, logistieke spelers in de voeding, enz.
De Bondt B.V. ondersteunt wereldwijde groei met Fastpick van Vanderlande
De Bondt B.V. is een internationaal opererende groothandel in fournituren, garens en handwerkartikelen. Het familiebedrijf, bekend van het eigen garenmerk ‘Scheepjes’, levert aan retailers en resellers in meer dan 70 landen wereldwijd en kent een sterke groei.