Efficiëntie en energiebesparing in magazijnen: de rol van PVC-gordijnen
In magazijnen en industriële ruimtes staan efficiëntie en energiebesparing centraal. Elk detail telt als het gaat om het optimaliseren van de logistieke stroom en het minimaliseren van energieverbruik. PVC-gordijnen zijn daarvoor een simpele, maar uiterst doeltreffende oplossing. Ze bieden tal van voordelen voor magazijnen en productiefaciliteiten, zowel op het vlak van kostenbesparing als operationele efficiëntie.
Recente artikelen
De supply chain manager in het digitale tijdperk
In onze snel veranderende wereld zijn supply chains mondiaal en complex geworden en worden ze geconfronteerd met ongekende niveaus van disruptie en volatiliteit. Tegelijkertijd creëert digitalisering nieuwe kansen die de manier waarop supply chains werken en interageren, fundamenteel veranderen.
Automatisering ten dienste van de medewerker
Newpharma, de online apotheek van Colruyt Group, huldigde begin oktober 2022 zijn nieuwe distributiecentrum in Wandre, nabij Luik, officieel in. Het DC vormt een nieuwe belangrijke pijler binnen de gezondheidspoot van Colruyt Group. Volgens CEO Jef Colruyt streeft de groep ernaar een heus ecosysteem te creëren om de algemene gezondheid en het welzijn te bevorderen.
Material handling op maat van de klant
“Sneller, hoger en complexer”, dat was de voorbije jaren de leuze van veel material handling leveranciers. Still komt nu (gedeeltelijk) op zijn stappen terug. Tijdens een – opnieuw live – persconferentie in Hamburg kondigde de leverancier zijn koerswijziging en innovaties aan.
Wereldhandel anno 2022: veerkracht, groei en e-commerce
In zijn jaarlijkse rapport maakt het internationale koeriersbedrijf DHL de balans op van de internationale handel in 2022. Ondanks de coronapandemie en de oorlog in Oekraïne oogt die oefening overtuigend rooskleurig. Het succesverhaal van e-commerce en een wijzigend handelslandschap zorgen bij DHL alvast voor een ongebreideld optimisme.
Klaar voor toekomstige groei in e-commerce
Eind september 2022 werd de nieuwe hub van DPD in Vilvoorde officieel geopend. In zijn nieuwe hub kan de pakketvervoerder tot 20.000 pakketten per uur behandelen. De hub biedt ruimte aan onder meer een nieuw depot voor de belevering van pakketten in de Brusselse regio, het hoofdkantoor van DPD Belux en het depot van DPD fresh.
Nog geen rem op magazijngroei
In 2021 lagen de wereldwijde investeringen in warehouses maar liefst 35,7% hoger dan in 2020. Verschillende landen noteerden de voorbije jaren records in termen van investeringsvolume. De coronapandemie en de groeiende vraag naar bepaalde producten waren brandstof voor de versnelling in de markt.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Vijf tips ter voorbereiding van Black Friday
(Advertorial) Hoe nShift strategische groei mogelijk maakt door bedrijven te helpen op te schalen en te profiteren van toegenomen seizoensgebonden vraag. Enkele jaren geleden was het nog een shoppingevenement dat beperkt bleef tot Noord-Amerika.
Nieuw HR-beleid nodig om tekort aan chauffeurs te beëindigen
Met het project Chauffeur 4.0 onderzochten VIL en UHasselt hoe de transportsector het nijpende tekort aan vrachtwagenchauffeurs een halt kan toeroepen. De resultaten tonen aan dat de sector nood heeft aan een nieuw personeelsbeleid, met de nadruk op het welzijn van de chauffeur.
DHL Supply Chain en Monta boosten gezamenlijk internationale groeiambities voor e-commerce
DHL Supply Chain, onderdeel van de Deutsche Post DHL Group, heeft een meerderheidsbelang genomen in het Nederlandse Monta, een dienstverlener op het gebied van e-commerce en e-fulfilment. Met het partnership willen beide bedrijven kleine en middelgrote webshops op het gebied van e-fulfilment en online verkoop ondersteunen.
Management buy-out bij BD Media en BD Logistics
BD Media en BD Logistics hebben een nieuwe eigenaar; het managementteam wordt meerderheidsaandeelhouder. Daarnaast stapt NPM Capital uit de groep en komt het team van SPX als nieuwe privé-investeerder aan boord. BD Media en BD Logistics worden voortaan gebundeld onder de Belgian Distribution Group, kortweg BD Group.
Garvis bouwt AI-platform verder uit na investering van 3,5 miljoen euro
Een jaar na de lancering van zijn AI-platform voor vraag- en voorraadplanning haalt de Belgische start-up Garvis 3,5 miljoen euro op om het platform verder uit te bouwen. Investeerders zijn de Britse investeringsfondsen Superseed en Scalebridge Capital en de Duitse groep Bosch Ventures.
Webfleet brengt nieuwe modulaire oplossingen voor digitalisering in de transportsector
Webfleet, aanbieder van telematica voor vrachtwagens, kondigt een reeks nieuwe modulaire oplossingen aan die transportbedrijven moeten helpen bij het nemen van geïnformeerde, datagedreven beslissingen om brandstofkosten te besparen, de productiviteit te verbeteren en veiliger te zijn op de weg.
Volvo Trucks begint met serieproductie zware elektrische trucks
Volvo Trucks start met de serieproductie van de elektrische versies van zijn belangrijkste modellen: Volvo FH, Volvo FM en Volvo FMX. Deze trucks kunnen een totaalgewicht van 44 ton (GCW – gross combination weight) aan en de drie modellen vertegenwoordigen ongeveer twee derde van de verkoop.
Leuze introduceert nieuwe 36-serie sensoren voor detectie van objecten
Voor de nauwkeurige detectie van objecten heeft Leuze de nieuwe 36-sensorserie ontwikkeld. De sensoren zijn geschikt voor toepassing in de intralogistiek, de automobielindustrie en voor verpakkingssystemen. Ze detecteren voorwerpen met verschillende optische eigenschappen, zelfs op grote afstand, bij trillingen, omgevingslicht of vervuiling.
PolySto scant met de Nova RFID-oplossing van Aucxis RFID Solutions
Het Belgische PolySto, met hoofdzetel in Lokeren, produceert hygiënische binnenafwerking voor de voedingsindustrie. Het bedrijf maakt o.a. plinten en stootranden uit polymeer composiet voor supermarkten, logistieke spelers in de voeding, enz.
De Bondt B.V. ondersteunt wereldwijde groei met Fastpick van Vanderlande
De Bondt B.V. is een internationaal opererende groothandel in fournituren, garens en handwerkartikelen. Het familiebedrijf, bekend van het eigen garenmerk ‘Scheepjes’, levert aan retailers en resellers in meer dan 70 landen wereldwijd en kent een sterke groei.