Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar

(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.

Recente artikelen

Cloud is de toekomst voor bedrijven

Ook de wereld van ERP-pakketten evolueert mee met de nieuwe technologieën en vraag naar geïntegreerde functionaliteit. Zowel bedrijven die een ERP wensen aan te schaffen als bedrijven die al over een ERP beschikken staan voor complexe keuzes. Ze zien al vlug de bos niet meer door de bomen. Wij hadden hierover een gesprek met Eric De Vriendt, competence lead voor digital supply chain bij End-to-end SAP implementatiepartner Flexso.

Blauwdruk voor efficiëntie en automatisering

Pollet Group bundelt meer dan 48 bedrijven in zeventien landen. Die vestigingen kennen een verschillende omvang en vlakke organisatiestructuur. Om de digitalisering op de werkvloer te faciliteren, is er bijgevolg nood aan een schaalbare en configureerbare softwaretoepassing. Digitaliserings- en integratiepartner 9altitudes reikte met Tulip een softwareoplossing aan die het samen met Pollet Group inricht, in functie van de concrete behoeften per vestiging.

Brug tussen twee werelden

Een miljoen mensen in nood bereiken in België, zo luidt de missie van de vzw Goods to Give. Om dat te realiseren is een weldoordacht netwerk van afhaalpunten nodig. In opdracht van Goods to Give voerde consultancybureau PwC een netwerkstudie uit. Op basis van de resultaten werden recent drie nieuwe afhaalpunten geopend. Daardoor kunnen ineens veel meer mensen op een kostenefficiënte manier van de nodige non-foodproducten worden voorzien.

Van vijf magazijnlocaties naar één centrale hub

Liefst 65.000 vierkante meter groot is het nagelnieuwe magazijn van Kellanova, het vroegere Kellog Company. Niet alleen is het de belangrijkste Europese site van de voedingsproducent, het magazijn blinkt ook uit op het vlak van efficiëntie en duurzaamheid. Vanuit de nieuwe logistieke hub zal 21 procent van het Europese volume van Kellanova – goed voor dagelijks 250 ton voeding – naar klanten worden getransporteerd. Niet toevallig bevindt deze strategische uitbreiding zich net naast de bestaande fabriek van Pringles, die al sinds 1995 een hoeksteen vormt in het industriële landschap van Mechelen.

State of Warehouse Operations 2024

Warehouses zijn een fundamenteel onderdeel van moderne supply chains. Ze zijn cruciaal om ervoor te zorgen dat goederen klanten efficiënt, effectief en op tijd kunnen bereiken. Toch zijn veel van deze warehouses toe aan vernieuwing. Er zijn meer investeringen en middelen nodig om echt effectieve operaties te garanderen en om een belangrijke schakel te worden én blijven bij de ondersteuning van de toekomst van hun organisaties. Om meer te weten te komen, gaf Manhattan Associates marktonderzoeksspecialist Vanson Bourne de opdracht om 2000 supplychainprofessionals in verschillende landen en branches te interviewen.

Het complexe speelveld van voorraadmanagement

Sinds de coronapandemie zijn grote onzekerheden in de supply chain de enige zekerheid. Hoewel de situatie zich enigszins lijkt te stabiliseren, wapenen bedrijven zich maar beter tegen de volgende schokgolf. Intussen neemt ook de complexiteit bij veel organisaties toe, denken we maar aan het stijgende aantal SKU’s. Value Chain Management bracht twee experts op het vlak van FPI (forecasting, planning en inventory management) samen voor een boeiend debat over de huidige en de verwachte ontwikkelingen en de mate waarin tools daarop een antwoord kunnen bieden.

Recente video's

Recente nieuwsberichten

DSV Solutions benoemt Edwin Eggebeen tot managing director

In zijn nieuwe rol als managing director bij DSV Solutions zal Edwin Eggebeen (foto) toezien op het vormgeven van de bedrijfsstrategie en het leiden van de operaties, inclusief de bouw van een nieuw 120.000m² groot magazijn in Gent.

Prévoté optimaliseert voorraadbeheer met ZetesMedea Full Pallet Inventory

Omdat het Franse logistiek- en transportbedrijf Prévoté werd geconfronteerd met bekende uitdagingen bij voorraadbeheer, zoals de beschikbaarheid van personeel, risico op fouten en het lang vasthouden van voorraden, besloot het op zoek te gaan naar opties om het voorraadbeheer sneller, nauwkeuriger en efficiënter in te richten. Het bedrijf richtte zich tot Zetes, aanbieder van oplossingen voor supply chain optimalisering, voor de implementatie van een oplossing die gebruik maakt van ‘machine vision’-technologie. De ingebruikname van ZetesMedea Full Pallet Inventory (FPI) zorgt bij Prévoté voor een gestroomlijnd en geautomatiseerd voorraadbeheer.

Combi Safe-Lift van Combilift beveiligt heftrucks tegen overbelasting

Om veilig te werken, moeten heftruckbestuurders het gewicht van de lading die ze verplaatsen, goed kunnen inschatten. Om hun daarbij te helpen, lanceert Combilift de Combi Safe-Lift. Het betreft een beveiligingssysteem waarmee heftruckbestuurders kunnen voorkomen dat hun truck wordt overbeladen.

Ceva Logistics vergroent met lithium-iontrucks en powerbanks van Jungheinrich

Logistiek dienstverlener Ceva Logistics is in zijn Europees distributiecentrum (EDC) in Grobbendonk volledige overgestapt op lithium-iontrucks, ondersteund door powerbanks en zonnepanelen. In samenwerking met Jungheinrich heeft de logistiek dienstverlener 54 Powerline lithium-iontrucks en 20 powerbanks in gebruik genomen, wat moet zorgen voor een aanzienlijke vermindering van de ecologische impact en de operationele kosten. Het initiatief maakt deel uit van Ceva’s wereldwijde inzet om de CO2-voetafdruk te verminderen en een duurzame toekomst voor logistiek te bevorderen.

Dematic klantendag bij Radial

Een nieuw distributiecentrum in Groningen met 299 AMR's helpt Radial de concurrentie voor te blijven. Bent u geïnteresseerd om deze faciliteit live te zien? Verzeker u nu van uw deelname!

Toyota Material Handling past ESRS al toe in nieuw duurzaamheidsrapport

In zijn meest recente duurzaamheidsrapport heeft Toyota Material Handling Europe zijn rapportageproces al afgestemd op de ESRS (European Sustainability Reporting Standards), de nieuwe Europese normen voor duurzaamheidsrapportage. Hoewel die aanpak nog niet verplicht is, kan het bedrijf daardoor nu al in een vroeg stadium de hiaten in zijn duurzaamheidscommunicatie identificeren, informatie die momenteel beschikbaar is openbaar maken en zich voorbereiden op de nieuwe normen die in 2026 van kracht worden. Het ESRS-kader, een belangrijk onderdeel van de EU-richtlijn voor duurzaamheidsrapportage door ondernemingen (CSRD – Corporate Sustainability Reporting Directive), is een toekomstige reeks EU-eisen in verband met naleving en openbaarmaking voor grote ondernemingen.

Montea investeert ruim 50 miljoen euro in uitbreiding in Duitsland

Montea, ontwikkelend belegger in logistiek vastgoed, verwerft een logistiek park met een totale verhuurbare oppervlakte van 63.500m² in Hamburg. De transactie betekent een verdere uitbreiding van de aanwezigheid van Montea in Duitsland, een steeds belangrijker wordende markt voor de vennootschap. Naast Hamburg beschikt Montea over nog twee site op Duitse bodem, met name in Mannheim en Leverkusen.

Beiersdorf optimaliseert zeetransport met Transportation Management Platform van Transporeon

Met merken als Nivea, Eucerin en Hansaplast staat Beiersdorf AG al meer dan 140 jaar bekend voor zijn huidverzorgingsproducten en huidonderzoek. Om zijn transportactiviteiten te optimaliseren, klopte het bedrijf aan bij Trimble-dochter Transporeon dat via zijn Transportation Management Platform een end-to-end systeem implementeerde voor het boeken en beheren van zeevracht.

HGT stroomlijnt processen met Aptean Food & Beverage ERP

Horeca Groothandel Tilburg (HGT), een familiegroothandel die food en non-food producten levert aan zowel de horeca, als bakkerijen en groente- en vleesverwerkers, heeft de cloud-gebaseerde Food & Beverage ERP-oplossing van Aptean gekozen om zijn operationele efficiëntie te verbeteren en de klantenservice te verhogen.

Frank Hamerlinck wordt CEO van Flanders Technology & Innovation

FTI, een publiek-private samenwerking tussen de Vlaamse overheid en zeven private partners, stelt Frank Hamerlinck (foto) aan als CEO.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.