Na The Beer Game is er nu Optiquest: een andere kijk op effectief voorraadbeheer!
(Advertorial) Optiquest biedt een vernieuwende en interactieve blik op hoe teams omgaan met voorraadbeheer, gericht op realistische uitdagingen die teams dagelijks ervaren.
Waar The Beer Game vooral inzicht gaf in de dynamiek over de supply chain ketting heen, ligt in Optiquest de focus op de samenwerking tussen sales, finance en planning en het vinden van de perfecte balans tussen de soms conflicterende belangen.
Recente artikelen
Verandering staat centraal in de supply chain
Verandering vormde de grote constante tijdens de klantenconferentie van Manhattan Associates in Berlijn. Die verandering situeert zich zowel op het vlak van het winkelgedrag als de verwachtingen van de consument. Evenzeer duidt ze op de manier waarop de software van Manhattan Associates evolueert.
Picken op kruissnelheid
Al jaren vertrouwt Horeca Van Zon op voicepicking in zijn distributiecentrum in Lommel. Maar doordat de verwachtingen aan de logistieke activiteiten gestaag stijgen, moest die nog sneller, efficiënter en foutloos. Met de hulp van CaptureTech vernieuwde de horecagroothandel zijn voicepicking volledig.
Partnerinformatie: Snel een goede website nodig en daar niet te veel voor betalen?
Neem dan vandaag nog contact met ons op. Wij zijn Deal-webdesign. Aangenaam! Wij leveren snel een goede website met een toegankelijke navigatie en consistente vormgeving. Dat is ook absoluut nodig. Potentiële nieuwe klanten voor je bedrijf scrollen binnen enkele seconden weg, als zij niet direct vinden waar zij naar op zoek zijn, of als het teveel moeite kost om via de navigatie één bepaalde pagina te bereiken.
Van lokale aanpak naar de ‘Power of One’
“Kun je je de voordelen voorstellen van een intern communicatieplan dat de supply chain agenda aan de volledige organisatie linkt?”. Dat was de insteek van het Process Harmonization Initiative (PHI) dat Hero opzette. Hoe dat project vorm kreeg en welke resultaten het tot nu heeft opgeleverd, horen we van Mark Kaelen en Viona Vogelzangs, respectievelijk supply chain director, en director HR Supply Chain, Quality & CMO bij Hero Group.
‘It takes two to start with EDI’
Om het orderproces van verwarmingsspecialist Vaillant Group Belgium te automatiseren, kwam EDI – voluit ‘electronic data interchange’ – als de geknipte oplossing naar voren. Alleen moet je om op die manier elektronische bedrijfsdocumenten uit te wisselen, wel met z’n tweeën zijn.
Naar een veerkrachtige supply chain in vier stappen
Een veerkrachtige supply chain slaagt er beter in schokken op te vangen dan een rigide supply chain. Maar hoe zorg je er als bedrijf voor dat je de ‘resilience’ van je supply chain verhoogt? Data en digitalisering liggen aan de basis van de oplossing, zeggen Luc Baetens en Peter Debaere, partners bij Möbius.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Peripass kondigt technologische samenwerking met Nedap Security aan
Peripass biedt verschillende yard management oplossingen voor logistiek, retail en productie. Daarmee wordt de kloof tussen magazijn en transportactiviteiten overbrugd. De integratie van Peripass en Nedap Security moet zorgen voor realtime visibiliteit, een vlottere communicatie met vrachtwagenchauffeurs en een grotere veiligheid op logistieke sites.
Kardex Mlog breidt volautomatisch hoogbouwmagazijn van Würth uit
In vijf maanden tijd heeft Kardex Mlog het volautomatische hoogbouwmagazijn in het Duitse distributiecentrum Noord van Adolf Würth uitgebreid van drie naar zeven gangen. Het project, met een investeringsvolume van 7,1 miljoen euro, heeft ca.
Burger Logistic Services tekent langdurige huurovereenkomst met Prologis
Expediteur Burger Logistic Services, onderdeel van Royal Burger Group, heeft besloten om Prologis Park Eemhaven DC3 in Rotterdam te huren. De faciliteit is strategisch gelegen, aan Distripark Waalhaven/Eemhaven in de Rotterdamse haven. Met een directe aansluiting op Europa's grootste containerterminal en toegang tot de rest van Europa via wegen, spoor- en binnenvaartverbindingen, kan Burger Logistic Services haar dienstverlening zo verder optimaliseren.
Garvis lanceert Demand Sensing voor life science supply chains
Life science organisaties hebben te kampen met een zeer gefragmenteerde vraag in een extreem volatiele omgeving, waar de regelgeving continu wijzigt. In zulke omgevingen is het belangrijk om in een vroeg stadium inzicht te krijgen in de veranderde vraag, de issues te identificeren en op een gepaste manier te reageren, rekening houdend met de mogelijkheden en beperkingen.
Scotch & Soda realiseert wereldwijde omnichanneltransformatie met Manhattan Associates
Het Nederlandse modemerk Scotch & Soda heeft besloten om Manhattan Active Allocation en Manhattan Active Warehouse Management te implementeren. Die keuze maakt deel uit van de strategie om de omnichanneltransformatie, zowel in de winkel als online, wereldwijd te bevorderen.
Pizza Hut maakt orderpicking 30% efficiënter met ZetesMedea Voice
ZetesMedea Voice orderpicking werd geïmplementeerd in het Israëlische distributiecentrum van Pizza Hut. Vroeger gebeurde de orderpicking van droge en ingevroren producten van de bekende restaurantketen er via een handmatig papieren proces.
SC Innovations nu donderdag 31 maart!
Het lijkt ons weinig waarschijnlijk, maar mocht het u toch ontgaan zijn, aanstaande donderdag 31 maart vindt in Antwerp Expo de jaarlijkse editie van Supply Chain Innovations plaats. Samen met honderden andere professionals kunt u er zich onderdompelen in de wereld van de supply chain.
TheValueChain neemt Canguru over
Sinds 24 maart 2022 maakt IT-consultancybureau Canguru deel uit van TheValueChain. Daarmee bundelen beide SAP-implementatiepartners hun krachten. TheValueChain, onderdeel van de Gumption-groep, telt meer dan 260 consultants. Met de overname van Canguru haalde de SAP Gold partner 85 extra collega’s in huis.
Unilin boost klantenservice met Shippeo
Unilin Group ontwikkelt, produceert en vermarkt laminaatvloeren, samengesteld parket, luxe vinyltegels, panelen op houtbasis, sierpanelen, industriële vloeren, wand- en daksystemen en isolatieplaten. Het Belgische bedrijf is de eigenaar van 15 merken, waarvan Quickstep wellicht het bekendste is bij het grote publiek.
SSI Schäfer vangt transformatie in meubelsector op met Flat Pack Picking oplossing
De coronapandemie heeft de e-commerce voor de meubelsector in korte tijd veranderd. Consumenten hebben ingezien dat ze zelfs vrij grote meubelstukken gemakkelijk online kunnen bestellen. Traditionele leveranciers moeten op die ontwikkeling inspelen en geschikte multichannel pickingstrategieën implementeren die ook kunnen voldoen aan de vraag naar ‘on-time delivery’ gekoppeld aan e-commerce behoeftes als ‘same-day/next-day delivery’.