Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Reynaers Aluminium: technologische voorloper in de branche
Reynaers Aluminium, met de hoofdzetel in Duffel, ontwikkelt en verkoopt innovatieve en duurzame aluminium oplossingen voor ramen, deuren, vliesgevels, schuifsystemen, zonwering, en veranda’s. Zeker in België is het dé bekendste systeemontwerper voor de bouwindustrie.
Kraft Heinz
OMP is assisting Kraft Heinz China in implementing its integrated Unison Planning™ solution, to significantly improve inventory management and respond more rapidly to market volatility. OMP was called in to support this digital planning transformation to ensure end-to-end supply chain visibility and streamline planning activities.
Hoe gaan bedrijven om met de verstoringen in hun keten?
De wereldwijde disrupties van de voorbije jaren troffen ketens in de meest uiteenlopende sectoren. Intussen lijkt het erop dat we moeten leren leven met disrupties op gezette tijdstippen. Consultancybureau Moore ging na in welke mate bedrijven al initiatieven hebben genomen om hun supply chains schokbestendiger te maken.
Cobots steken tandje bij
De technologie staat niet stil. Dat geldt zeker in de snelgroeiende markt van de collaboratieve robots, oftewel cobots. Zo werd een aantal jaar geleden nog gesteld dat er niet snel cobots voor zware lasten zouden komen, maar intussen staat de UR20 voor lasten tot 20 kilogram te trappelen om de markt te betreden.
Moeder, waarom forecasten wij?
Al sinds de oudheid zijn mensen nieuwsgierig naar wat de toekomst voor hen in petto heeft. Denken we maar aan het welbekende Orakel van Delphi. Business forecasting zoals we dat nu kennen is evenwel lang niet zo oud. In zijn boek ‘Histories of the Future’ belicht Jonathon P. Karelse de belangrijkste mijlpalen in 100 jaar business forecasting.
Optimaliseren hoeft niet complex te zijn
Toenemende personeelskosten, hoge grondstofprijzen en stokkende ketens. Het zijn maar enkele zaken die de operaties van conventionele magazijnen onder druk zetten. Meer dan ooit moeten we manieren zoeken om de (kosten)efficiëntie van onze activiteiten te verhogen.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Logimarket: de nieuwe digitale marktplaats voor delen van capaciteit
Het digitale platform ‘Logimarket’ is sinds deze week online. Het werd gelanceerd door VIL en Logistics in Wallonia en moet logistieke bedrijven toelaat om capaciteit te delen. De coronacrisis heeft de logistieke sector grondig door elkaar geschud.
Manhattan Associates pakt uit met cloud-native WMS
Blikvanger tijdens Manhattans klantenconferentie Momentum Connect was wel de lancering van het gloednieuwe Manhattan Active Warehouse Management. Het flexibele en volledig cloud-native WMS is specifiek ontwikkeld en afgestemd voor gebruik vanuit de cloud en is gebaseerd op microservices.
CaptureTech reinigt apparatuur in warehouses met UV-C-licht
Technische apparatuur die in warehouses wordt gebruikt, zoals telefoons, handscanners en headsets, worden na gebruik meestal niet volledig gedesinfecteerd of gereinigd. En dat terwijl die toestellen in een magazijnomgeving vaak van hand tot hand gaan.
Opname logistiek vastgoed wordt 32% tot 46% minder dan in 2019
Ook de Europese logistieke vastgoedmarkten hebben onder het corona-virus te lijden. In negen belangrijke logistieke vastgoedmarkten zal de opname dit jaar 32% lager liggen dan in 2019 als per 1 oktober de situatie weer normaliseert. Spreken we pas in januari 2021 van een normale situatie, dan zal de opname in 2020 zelfs 46% lager uitvallen.
UV-robot van Amazon moet Covid-virus uitschakelen
In een recent verslag in ‘60 Minutes’ op CBS News heeft Amazon een video laten zien van zijn nieuwste uitvinding: een robot die het Covid-virus zou uitschakelen. De autonome vierwielige robot is uitgerust met UV-lampen en is volgens de reportage slechts een van de ideeën die Amazon momenteel uittest om virussen te doden in zijn distributiecentra en in de winkels van Whole Foods.
Shippeo en 4flow slaan de handen in mekaar
Shippeo, een toonaangevende Europese speler in supply chain visibility, kondigt een wereldwijde samenwerking aan met 4flow, leverancier van supply chain consultancy, software en 4PL dienstverlening. Doelstelling is de zichtbaarheid in de supply chain te vergroten en de efficiency te verhogen voor verladers, vervoerders en eindklanten.
Flitsmeister gaat pakketjes bezorgen
Lokale handelaars slagen er vaak niet in pakketjes snel en op tijd geleverd te krijgen. Zelfs voor pakketten die in de buurt van de winkel moeten worden bezorgd, wordt er nog weinig gewerkt met same day delivery. Daarom zet Flitsmeister – de Nederlandse app voor realtime verkeersinformatie – nu zijn community van 1,7 miljoen gebruikers in om daarbij te helpen.
Chantelle gooit efficiënte logistiek in de strijd tegen Covid-19
Als reactie op de Covid-19-pandemie besloot de Franse Chantelle Lingerie Group zijn activiteiten uit te breiden met de productie van mondkapjes voor niet-zorggerelateerde professionals. Ondertussen produceert de Chantelle Group in al zijn fabrieken mondmaskers.
Leuze Electronic wordt Leuze
Leuze Electronic, het Duitse bedrijf dat sinds 1963 actief is in elektronica, meer bepaald sensoroplossingen, gaat voortaan verder onder de naam Leuze. De naamsverandering kwam er volgens CEO Ulrich Balbach om verschillende praktische redenen.
Montea verwacht toenemende impact van China op Belgische logistieke sector
Het gros van de logistieke bedrijven in België onderschat nog altijd de impact van de Chinese economische sneltrein. Dat maakt vastgoedspecialist Montea op uit zijn nieuwe Logistieke Barometer. Daarin geeft maar liefst de helft van de bedrijfsleiders aan dat ze geen grote invloed van de Chinese markt op hun activiteiten verwachten.