Kwaliteitsborging met AI in de autoproductie van BMW Group
Binnen AIQX-initiatief vertrouwt BMW Group op netwerkcamera's van Axis Communications voor innovatieve kwaliteitsinspectie in autoproductie
Als toonaangevend bedrijf in de auto-industrie is de BMW Group al vele jaren pionier op het gebied van innovatieve digitale ontwikkelingen. Een bijzondere focus ligt daarbij op kunstmatige intelligentie (AI) voor geautomatiseerde kwaliteitsborging tijdens productieprocessen. Netwerkcamera's van Axis Communications worden gebruikt in combinatie met in-house technologieën van de BMW Group - waaronder AIQX (Artificial Intelligence Quality Next).
Recente artikelen
Decarbonizing road freight: Getting into gear
Decarbonization has become a global imperative and a priority for governments, companies, and society at large. This report is the second installment in a series exploring the decarbonization of harder-to-abate sectors. In this report, Deloitte together with Shell capture the industry view of how to decarbonize the road freight sector.
In pursuit of the Self-Driving Supply Chain
In their path towards more digitized ways of working, many organizations have been on a run for decades towards implementing Enterprise Resource Planning (ERP) and Advanced Planning Systems (APS). Over the last decade however, these organizations have realized that these systems have - next to their merit as systems of records - their flaws: they indeed struggle to completely take away repetitive, labor-intensive tasks and, most importantly, they most often fail to support effective, decision-making.
The new Supply Chain Equilibrium
In the wake of COVID-19 and widening geopolitical risks as a result of the conflict in Ukraine, companies around the world are optimizing their supply chains for resilience and efficiency. To really thrive, they also should focus on agility.
Potentieel van data beter benutten
De gigantische berg data waarop we vandaag zitten, creëert enorme mogelijkheden. Alleen slagen bedrijven er nog maar met mondjesmaat in het volle potentieel te benutten. Om organisaties te helpen ontdekken hoever ze op het vlak van data-integratie staan en waar ze naartoe willen, werd de Data Ambition Matrix ontwikkeld.
Generatie ‘geharde’ bedrijven staat op na de pandemie
Wereldwijd is het vertrouwen van kmo’s in de toekomst verbazingwekkend hoog, zo blijkt uit een recent onderzoek van Sage. Dat neemt echter niet weg dat de uitdagingen groot zijn. Het meest liggen kmo’s wakker van de gestaag stijgende kosten.
Samen voor een positieve impact op het milieu
Vanessa Stark is de vrouw achter CHEP Benelux. Ze is vastberaden om CHEP Benelux te leiden naar een nieuw tijdperk, waarin ze ook duurzaamheid naar een hoger niveau wilt tillen. Het doel is om een positieve impact te creëren op bedrijven, de aarde en de samenleving.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Baksteenproducent Vandersanden start pilootproject voor retourservice van houten pallets
Baksteenproducent Vandersanden uit Spouwen-Bilzen is een pilootproject gestart voor een retourservice van pallets. Die service is een samenwerking tussen Vandersanden, zijn klanten (aannemers en handelaars) en het Nederlandse logistieke bedrijf 2Return.
Still zet in op tweeledige productstrategie
De woelige economische tijden dwingen ook de intralogistieke sector om zich aan te passen aan het ‘nieuwe normaal’. Het antwoord van Still: een nieuwe merkoriëntatie, een uitgebreider productfolio en oplossingen die nog beter op de specifieke behoeften van de klant zijn afgestemd.
Thomas Baack nieuwe directeur Interroll Trommelmotoren
Vanaf 1 oktober 2022 wordt Thomas Baack algemeen directeur van Interroll Trommelmotoren GmbH. De 39-jarige industrieel ingenieur heeft meer dan 10 jaar ervaring in leidinggevende functies in het productiemanagement. Hij begon zijn carrière bij Saint-Gobain Glass Deutschland GmbH in Keulen.
Transportsector onder druk om over te schakelen op elektrisch vervoer
Volgens toonaangevende e-commerce- en productiebedrijven in Europa heeft het wegvervoer de hoogste prioriteit om de CO2-uitstoot te verminderen. Uit een nieuw rapport van Ipsos en Volvo Trucks blijkt dat bedrijven bereid zijn meer te betalen voor transportleveranciers met een lagere CO2-uitstoot.
Veelzijdig Betrouwbaar Rendabel
(Advertorial) Daifuku’s intralogistieke concepten kunnen ook uw logistieke processen optimaliseren. Als wereldleider in zijn domein, begeleidt Daifuku ondernemingen bij het automatiseren van goederenstromen binnen productie en distributie.
Prologis breidt stedelijke infill-portefeuille in Europa uit door overname vastgoed van Crossbay
Logistiek vastgoedorganisatie Prologis heeft een portefeuille van 128 logistieke gebouwen en zes nieuw te ontwikkelen projecten aangekocht van last-mile operator Crossbay, dat zich als stedelijk logistiek platform richt op single-tenant distributiecentra in de buurt van aanvoersteden in Europa.
Webfleet lanceert compacte Driver Terminal PRO M voor navigatie en workflow management
Webfleet, de oplossing voor wagenparkbeheer van Bridgestone, lanceert zijn nieuwe compacte PRO Driver Terminal: de PRO M. De robuuste terminal voor professionele wagenparken is uitgerust met geavanceerde technologieën die bestuurders en wagenparkbeheerders moeten helpen de efficiëntie en productiviteit van hun werk te verhogen.
Vijf tips ter voorbereiding van Black Friday
(Advertorial) Hoe nShift strategische groei mogelijk maakt door bedrijven te helpen op te schalen en te profiteren van toegenomen seizoensgebonden vraag. Enkele jaren geleden was het nog een shoppingevenement dat beperkt bleef tot Noord-Amerika.
Nieuw HR-beleid nodig om tekort aan chauffeurs te beëindigen
Met het project Chauffeur 4.0 onderzochten VIL en UHasselt hoe de transportsector het nijpende tekort aan vrachtwagenchauffeurs een halt kan toeroepen. De resultaten tonen aan dat de sector nood heeft aan een nieuw personeelsbeleid, met de nadruk op het welzijn van de chauffeur.
DHL Supply Chain en Monta boosten gezamenlijk internationale groeiambities voor e-commerce
DHL Supply Chain, onderdeel van de Deutsche Post DHL Group, heeft een meerderheidsbelang genomen in het Nederlandse Monta, een dienstverlener op het gebied van e-commerce en e-fulfilment. Met het partnership willen beide bedrijven kleine en middelgrote webshops op het gebied van e-fulfilment en online verkoop ondersteunen.