Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Maximaal gebruik van de beschikbare ruimte
SHAKE-HAND (België) is gespecialiseerd in de distributie van onderdelen voor de machinebouw, waaronder handgrepen, (stel)voeten, klemmen, koppelingen en meer. Om zowel kleine onderdelen als grotere artikelen en volle dozen te kunnen verwerken, zocht SHAKE-HAND een oplossing voor efficiënte full bin picking binnen een kleine footprint.
Snelle orderverwerking
Het Nederlandse bedrijf Replacedirect is een grote speler op de after-sales markt voor elektronische apparatuur. Om in de pas te blijven met een voortdurend groeiende klantenbasis, paste Kardex een logistieke oplossing aan om picken en replenishen tegelijk te kunnen doen.
E-commerce groei beheren
Med24 is een Deens e-commerce bedrijf dat zich richt op gezondheids-, beauty- en welzijnsproducten. Met een groei van meer dan 400% in de afgelopen drie jaar en met meer dan 10.000 producten op voorraad, werd hun magazijn te klein voor het efficiënt opslaan, picken en verpakken van producten.
Districtos zet groei voort dankzij gestroomlijnde en geautomatiseerde backoffice processen
Sinds haar oprichting in 1997 heeft Districos, de Belgische groothandel voor professionele schoonheidsspecialisten, een constante groei doorgemaakt. In 2009 werd een nieuwe locatie in gebruik genomen waar ze vandaag operationeel zijn met een showroom, winkel en opleidingsfaciliteiten.
Global Transport Company Deploys Zebra Android Touch Computers In Its Warehouses For More Efficient Goods Tracking
Oegema Transport is a family-owned, international transport business with its headquarters in Dedemsvaart, East Netherlands. Founded in 1919, Oegema Transport prides itself on its down-to-earth, solution orientated, can-do approach and innovative solutions.
Continental kiest voor optimalisatie, lokalisatie en doorstroming van halffabrikaten via RTLS
Optimalisatie doorstroming halffabrikaten verhoogt productie bij Continental Sarreguemines Met een productie van meer dan 10,5 miljoen banden in 2012, speelt de site in Sarreguemines, Frankrijk een centrale rol in de strategie van de Duitse bandenproducent Continental.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Getac stelt tweede generatie semi-rugged tablet Zx70 voor
Getac, fabrikant van robuuste notebooks en tablets, heeft een nieuwe versie van de Zx70 tablet gelanceerd, de Zx70G2. De Zx70G2 is een dunne en lichte 9” Android-tablet die robuust is en eenvoudig met één hand kan worden bediend. Het 7” LumiBond capacitieve touchscreen is voorzien van technologie die zowel het lezen in zonlicht als het gebruik van handschoenen mogelijk maakt.
DSV Solutions benoemt Peter van der Maas tot EVP Benelux
Sinds 16 maart 2020 is Peter van der Maas (52) executive vice president van de business unit Solutions in de Benelux. Daarmee worden zijn taken en verantwoordelijkheden uitgebreid met België en Luxemburg. Daarnaast blijft hij eindverantwoordelijk voor DSV Multi-Channel Fulfilment in Nederland.
Schweizerzug en RTSB verbinden Zwitserland met China per spoor
Vanaf 1 april 2020 zullen de Zwitserse spoorwegdienstverlener Schweizerzug en RTSB, een transportonderneming met focus op intermodale block train concepten tussen China, het GOS en Europa, één keer per week tussen Zwitserland en China sporen.
PHI DATA houdt magazijnbeheer betaalbaar en professioneel voor Transport Dehertogh met IDwms
(Advertorial) Transport- en distributiebedrijf Dehertogh is een familieonderneming die al dertig jaar groeit in omzet, personeel en aantal vrachtwagens, maar ook in types transport: van bulkgoederen tot stukgoederen, van de bouwsector tot diverse andere sectoren.
Supply chain Blokker 100% transparant met OM platform van Yellowstar
Winkelketen Blokker timmert volop aan de weg om weer een gezond bedrijf te worden. Via zijn omnichannelstrategie wil Blokker de consument opnieuw voor zich winnen. In plaats van inkoopgestuurd werkt de winkelketen voortaan volledig vraaggedreven.
PTV routeplanner geeft wachttijden bij grensovergangen weer
In deze coronatijden staat transport en logistiek voor nieuwe uitdagingen. Denken we maar aan oplopende wachttijden bij de grensovergangen, met laattijdige leveringen tot gevolg. Omdat transparantie nu meer dan ooit belangrijk is voor planners, integreert PTV Group vanaf nu de gegevens over de actuele wachttijden aan de grenzen in zijn routeplanningssoftware.
Qimarox versterkt relatie met leveranciers met Tradecloud platform
Qimarox, producent van componenten voor material handling systemen zoals productliften en palletiseermachines, heeft het Tradecloud Supply Chain platform geïmplementeerd. Via dat platform communiceert Qimarox met zijn toeleveranciers over het snel groeiende aantal orders en leveringen.
Igus biedt handelaars low-cost robot in design naar keuze
Vanuit de industrie, vinden robots steeds vaker hun weg naar de detailhandel. Voor detailhandelaren en restauranthouders zijn robots een populair hulpmiddel, omdat ze niet alleen blikvanger zijn, maar ook een praktische automatiseringsoplossing.
Toyota Material Handling introduceert meelooptruck met lithium-ion accu
Met de nieuwe BT Levio LWI160 elektrische pallettruck gaat Toyota Material Handling er prat op de eerste meelooptruck op de markt te brengen die ontworpen is rond een modulaire lithium-ion accu. Dat maakt de truck niet alleen compact, licht en energiezuinig, maar verlegt volgens de fabrikant ook de normen in de sector.
Slapend werkkapitaal? Waarom is het beter om voorraad te minimaliseren?
(Advertorial) Veel bedrijven houden te grote voorraden aan van individuele artikelen en zijn bang om niet tijdig te kunnen leveren. Dit leidt er echter toe dat er te veel „kapitaal“ in het magazijn wordt opgeslagen, dat de opslagkosten te hoog zijn en dat de liquiditeit van het bedrijf afneemt.