Na The Beer Game is er nu Optiquest: een andere kijk op effectief voorraadbeheer!
(Advertorial) Optiquest biedt een vernieuwende en interactieve blik op hoe teams omgaan met voorraadbeheer, gericht op realistische uitdagingen die teams dagelijks ervaren.
Waar The Beer Game vooral inzicht gaf in de dynamiek over de supply chain ketting heen, ligt in Optiquest de focus op de samenwerking tussen sales, finance en planning en het vinden van de perfecte balans tussen de soms conflicterende belangen.
Recente artikelen
Samenwerken aan slimmere, schonere en veiligere stadslogistiek
Wie aan stadslogistiek denkt, denkt aan drukke binnensteden, racende pakketbezorgers in de buurt, geparkeerde busjes op de stoep, ontelbare lokale regeltjes om de bevoorrading te organiseren. De groeiende stadslogistiek geeft hoofdbrekens.
Beneo kiest voor shuttle installatie van Toyota Material Handling
De vraag naar rijstzetmeel en rijstbloem is de laatste jaren enorm aan het toenemen. Een uitbreiding van Beneo's magazijnen was dus noodzakelijk.
Antwerp Euroterminal maakt gebruik van mobiel tankstation voor bevoorrading van waterstoftruck
Vlaanderen heeft de ambitie om Europese koploper te worden in de waterstoftechnologie. Een belangrijk aspect hierbij is de verdere implementatie en uitrol van een doordachte waterstof(tank)structuur. Het VIL-project Hydrolog toont aan hoe het overschakelen naar waterstof voor elektrisch zwaar transportmaterieel in de logistieke sector een haalbare kaart wordt.
Rendapart kiest voor semi geautomatiseerde shuttle installatie van Toyota Material Handling
Rendapart NV is de overkoepelende organisatie voor 2 afdelingen, beiden gespecialiseerd in organische en organo- minerale meststoffen. Rendapart is ook in onze buurlanden actief, een uitbreiding was dus noodzakelijk!
Kuehne + Nagel Logistics gebruikt I_Site Explorer als hulpmiddel bij het beheer van zijn vloot
Kuehne + Nagel Logistics, een van de grootste logistieke dienstverleners ter wereld, gebruikt al jarenlang I_Site Explorer. Het vlootbeheersysteem van Toyota verschaft het bedrijf veel gegevens om te analyseren en mogelijkheden om zijn werkzaamheden te verbeteren.
Achieving better digital organisation through IT/OT convergence
Challenges, benefits and key success factors: 44% of companies report challenges with transparency on performance 37% of companies indicate a lack of process control in production 80% of manufacturing data created in the last two years has not been used to its full potential Download the full report In recent years, a majority of industrial companies have migrated to more complex ecosystems to boost and enhance their digital capabilities.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Hoe wist Deny Logistics de beladingsgraad met gemiddeld 30% te verhogen?
Tijdens ‘Smart Solutions for Transport Operations 2021 - The Online Summit about solutions for Cost Effective Transport’, dat plaatsvindt op donderdag 10 juni, vertelt Bertrand Deny hoe Deny Logistics de beladingsgraad van zijn vrachtwagens met gemiddeld dertig procent verbeterde door ritplanningssoftware van PTV te implementeren.
Coronacrisis jaagt tekort aan (logistiek) talent de hoogte in
Volgens de nieuwste ManpowerGroup Barometer zijn werkgevers in de transport- en logistieke sector van plan het tempo van aanwervingen in het derde kwartaal van 2021 te versnellen.
DFDS en Volvo Trucks werken samen aan elektrische transporten
Transport- en logistiekbedrijf DFDS en Volvo Trucks bundelen hun krachten om elektrisch rijden met zware transporten mogelijk te maken. Als eerste stap zet DFDS een volledig elektrische truck in om onderdelen te leveren aan de Volvo Trucks-fabriek in de buurt van Göteborg.
Vlaanderen investeert 42 miljoen euro in Port of Limburg
Vlaanderen investeert 42 miljoen euro in de infrastructuurwerken voor de ontsluiting van het trimodale bedrijventerrein Port of Limburg op de voormalige Ford-terreinen in Genk. De werken worden uitgevoerd in opdracht van De Vlaamse Waterweg nv.
Smart Transport (Network) Operations; Creating Visibility, Affordability, Resilience & Sustainability (VARS)
Tijdens ‘Smart Solutions for Transport Operations 2021 - The Online Summit about solutions for Cost Effective Transport’, dat plaatsvindt op donderdag 10 juni, gaat Robert Wieggers in op de keuzes die een onderneming moet maken om haar transportoperaties te optimaliseren vanuit zichtbaarheid en controle (Visibility), kostenoogpunt (Affordability), veerkracht en aanpassingsvermogen (Resilience) en duurzaamheid (Sustainability).
Versluys Logistics, luchthaven Oostende-Brugge en haven van Zeebrugge richten gezamenlijk logistiek zee- en luchtvrachtplatform op
In navolging van de exclusieve samenwerkingsovereenkomst die Versluys Logistics vorig jaar sloot met de luchthaven Oostende-Brugge voor de ontwikkeling van ‘Cargo Village’ met logistiek vastgoed op bepaalde delen van de luchthaven, werd nu een intentieverklaring getekend tussen Versluys Logistics en de haven van Zeebrugge.
Brady neemt Nordic ID over
Brady Corporation, met hoofdzetel in Milwaukee, Wisconsin, vervaardigt en levert totaaloplossingen voor de identificatie en beveiliging van mensen, producten en plaatsen. Met de overname van Nordic ID wil het bedrijf zijn positie als wereldwijde full-service leverancier van RFID- en Industrie 4.0-oplossingen versterken.
JooS Consulting lanceert supply chain spin-off Supply Change
Met ‘Supply Change’ lanceert het Belgische JooS Consulting op 1 juni een nieuwe spin-off. Het nieuwe bedrijf zal zich specifiek richten op het detacheren van consultants met logistieke expertise en kwam er door de groeiende vraag naar supply chain en logistieke profielen om processen te ondersteunen en te optimaliseren.
Extra geluiden op elektrische Volvo trucks voor meer veiligheid
Vanaf 1 juli 2021 moeten alle nieuwe elektrische voertuigen in de EU een bepaald geluidsniveau produceren bij snelheden onder en tot en met 20 km/u. Het vereiste geluidsniveau is afhankelijk van de snelheid en wordt hoger naarmate de snelheid toeneemt.
Bezorgkosten blijken belangrijkste factor bij keuze van webshop
Onderzoek van Seven Senders heeft de belangrijkste behoeften van online shoppers in kaart gebracht. In samenwerking met onderzoeksbureau YouGov werden begin dit jaar 8.602 online shoppers in negen Europese landen bevraagd: in België, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Italië, Oostenrijk, Spanje en Zwitserland.