Kwaliteitsborging met AI in de autoproductie van BMW Group
Binnen AIQX-initiatief vertrouwt BMW Group op netwerkcamera's van Axis Communications voor innovatieve kwaliteitsinspectie in autoproductie
Als toonaangevend bedrijf in de auto-industrie is de BMW Group al vele jaren pionier op het gebied van innovatieve digitale ontwikkelingen. Een bijzondere focus ligt daarbij op kunstmatige intelligentie (AI) voor geautomatiseerde kwaliteitsborging tijdens productieprocessen. Netwerkcamera's van Axis Communications worden gebruikt in combinatie met in-house technologieën van de BMW Group - waaronder AIQX (Artificial Intelligence Quality Next).
Recente artikelen
Diepvriesbedrijven willen meer logistieke ondersteuning
In de slipstream van de vele West-Vlaamse diepvriesbedrijven vinden we in de regio ook heel wat bedrijven die zich specialiseren in diepvriesopslag en -logistiek. Stockhabo is al meer dan twintig jaar een van de gevestigde namen in de branche.
Hoe kan je maatschappelijk verantwoord ondernemen in de logistiek integreren?
Vandaag de dag zijn energieverbruik en welzijn op het werk belangrijke aandachtspunten voor de meeste bedrijven. Door de energiecrisis en de uitdagingen op het gebied van duurzaamheid (mens + planeet), neemt de belangstelling voor de invoering van een concreet en duurzaam MVO-beleid binnen bedrijven toe.
PICS Supply Chain Café
Elke laatste donderdag van de maand organiseert PICS Belgium een één uur durende webdiscussie over specifieke supply chain-onderwerpen. Het onderwerp wordt geïntroduceerd door een specialist en daarbij is er ruimte voor discussie met en tussen de deelnemers.
Digital twin helpt fysieke wereld beter te begrijpen
Wendbaarheid en veerkracht wapenen organisaties tegen toekomstige verstoringen van de supply chain. Datatransparantie en zichtbaarheid vormen daartoe essentiële factoren. Een digital twin slaat een brug tussen de fysieke en virtuele wereld en helpt daarbij de nodige visibiliteit te bereiken.
Het pad naar nuluitstoot: duurzaam duurt het langst?
Duurzaamheid staat hoog op de agenda van de supply chain manager. Van kleine tot grote bedrijven, het hele ecosysteem van de supply chain heeft inmiddels een punt bereikt waarop directe actie aan de orde is. Die actie is nodig om duurzamer te opereren en op termijn tot een netto-nuluitstoot van broeikasgassen te komen.
IBP bepaalt ritme voor de hele organisatie
“Gevoel voor ritme triggert het samenhorigheidsgevoel”. Die overtuiging inspireerde muziekliefhebber Agnes Dyduch, global planning director bij Avon, om ook ritme in het Integrated Business Planning-proces te brengen. En met succes, want dankzij heel wat inspanningen slaagde het cosmeticabedrijf erin de neuzen in dezelfde richting te krijgen.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Four ways to optimize the shipping process
(Advertorial) Warehouse and logistics managers are typically charged with increasing the efficiency of shipments. But with many aspects to a complicated supply chain, this can be a daunting task to tackle. Experts at nShift, the global leader in delivery management software, have spoken to industry experts to create a list of four ways to optimize the process and help companies ship smarter.
Richard de Haas wordt nieuwe CEO DPD Belux
Op 1 juni 2022 start Richard de Haas (foto) als CEO van DPD Belux. Daarmee volgt hij Silvio Mestdagh op, die sinds november 2015 aan het hoofd van het bedrijf staat en eind dit jaar met pensioen gaat. Richard de Haas (42) was eerder actief als managing director sales bij Fedex Benelux.
Thuisbezorger Shopopop wil België veroveren met crowdshippingmodel
Een systeem van collaboratieve levering, dat mensen toelaat hun bestellingen tegen een kleine vergoeding thuis te laten bezorgen door een andere particuliere shopper: dat is het model van Shopopop. Na Frankrijk wil de crowdshippingpionier naar eigen zeggen nu ook in België de referentie voor duurzame thuislevering van allerhande bestellingen worden.
Iptor versterkt aanwezigheid in Duitsland en Oostenrijk door overname Pollex-LC
Iptor, leverancier van cloudgebaseerde ERP-software voor de distributie-, uitgeverij-, farma- en houtsector, heeft de overname aangekondigd van Pollex-LC, een Oostenrijkse leverancier van ERP-software en diensten voor kmo’s. Kenmerkend voor de ERP-suite van Pollex-LC is het ‘self-service’-karakter ervan.
DSV breidt activiteiten in North Sea Port uit
DSV en North Sea Port versterken hun samenwerking. DSV beschikt in het Vlaamse deel van North Sea Port al over een logistiek centrum voor de opslag en de distributie van goederen voor onder meer de gezondheidssector en de chemie. Nu plant de logistiek dienstverlener de bouw van nieuwe magazijnen in North Sea Port.
JD Sports kiest ZetesChronos voor realtime zichtbaarheid en traceerbaarheid in heel Europa
JD Sports is een internationale winkelketen voor sportkledij. Omdat het bedrijf zijn internationale bedrijfsactiviteiten snel uitbreidt, was JD Sports op zoek naar een pan-Europese oplossing om zijn verdere strategische groei te ondersteunen.
DP World Antwerp heeft nieuw hoofdkantoor ingehuldigd
Op vrijdag 22 april werd het nieuwe hoofdkantoor van DP World aan het Deurganckdok officieel ingehuldigd. Het moderne, energiezuinige gebouw is het kloppende hart van de Antwerp Gateway-containerterminal. Het werd in twee jaar tijd opgetrokken op wat vroeger een dode hoek was op kaai 1700.
Masterclass Demand Planning en Forecasting
(advertorial) Veel bedrijven zien Demand Planning / Forecasting nog steeds als een noodzakelijk kwaad en je hoort nog vaak dat een forecast altijd fout is. Binnen Demand Planning & Forecasting komen veel verschillende zaken in beeld. Zo staat het voorspellen van de toekomstige vraag naar producten en diensten centraal, maar ook het bepalen van de productie- en distributiemogelijkheden.
Veelzijdig.Betrouwbaar.Rendabel
(advertorial) Daifuku’s intralogistieke concepten kunnen ook uw logistieke processen optimaliseren. Als wereldleider in zijn domein, begeleidt Daifuku ondernemingen bij het automatiseren van goederenstromen binnen productie en distributie.
Why homemade carrier connectivity isn’t a winning strategy
(advertorial) The rapid growth of delivery management companies like nShift proves that there is a strong market need for an intermediary handling the communication between shippers and carriers. But why is this a product every shipper needs?