Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Quick wins in de supply chain
Supply chain optimalisering kent veel lagen. Waar bedrijven veelal de associatie maken met grootschalige en ingrijpende projecten, vallen er vaak ook heel wat ‘quick wins’ te realiseren. Dat laaghangende fruit is klaar voor de pluk en creëert met geringe inspanningen een snelle impact.
Blockchain biedt veel potentieel voor de supply chain
Overal waar partijen samenwerken, kan blockchain voor transparantie en efficiëntie zorgen. Althans, dat is de promesse die velen de technologie al een tijdje toedichten. Onderzoeks- en adviesbureau Gartner voegde blockchain in 2016 voor het eerst aan zijn ‘hype cycle’ toe en verwachtte dat de technologie vijf tot tien jaar later algemeen ingeburgerd zou geraken.
Consument krijgt centrale plaats in supply chain
Hoe gaat een huishoudgigant als Electrolux om met de uitdagingen in de supply chain? Door de consument ook in dat onderdeel van zijn business centraal te stellen. De Zweedse multinational gaat er prat op het niveau van de dienstverlening altijd te laten primeren, ook in de supply chain.
Rekening houden met 150 verschillende factoren
Unilin Group levert wereldwijd oplossingen op het vlak van vloerbekleding, plaatmateriaal en isolatie. Om vraag en aanbod in de insulation-divisie beter op elkaar te af te stemmen, bouwde het bedrijf een eigen demand forecastingmodel uit. Op die manier slaagt Unilin erin zijn voorraadniveaus te optimaliseren.
Duracell Belgium steekt power in innovatie
Al generaties lang is Duracell een begrip in ons land. De producent van alkalinebatterijen is sinds 1967 in België actief. Van de vier vestigingen die het bedrijf wereldwijd heeft, bevindt de enige Europese fabriek zich in Aarschot. Dankzij een digitale transformatie slaagde de vestiging erin om concurrentieel te blijven ten opzichte van haar Aziatische zusterbedrijven.
Logistiek ten dienste van de patiënt
Het UZ Leuven kun je gerust een stad in een stad noemen. Logistiek fungeert er als een ondersteunende dienst ten dienste van de patiënt. Om de grote diversiteit en complexiteit aan goederenstromen optimaal in te richten, trekt het ziekenhuis de kaart van centralisatie, systematiek en automatisering.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Op naar een weerbare post Covid-19 supply chain
Artikel - Veel bedrijven zijn nog aan het bekomen van de schok die de coronacrisis in hun ketens heeft veroorzaakt. Toch is het raadzaam om – met de geleerde lessen in het achterhoofd – al na te denken over hoe we onze supply chain beter kunnen wapenen tegen dit of ander onheil dat vroeg of laat op ons afkomt.
Speelgoedproducent Haba automatiseert distributiecentrum met Dematic
De Duitse speelgoedproducent HABA Family of Companies verdeelt vanuit zijn distributiecentrum in Bad Rodach producten van Haba, Qiéro!, Fitz en Jako-O. Voor de automatisering van zijn retour- en verzendingslogistiek heeft HABA Family of Companies een beroep gedaan op Dematic.
Webinar Optimact
(Advertorial) Link naar een introductie Optimact met demo Optimact. Ga naar https://www.youtube.com/watch?v=Em-geZw-YP4
Still gaat voluit voor elektrisch met nieuwe RX 60 voor 3,5 tot 5 ton
‘Alles, behalve uitlaatgassen’. Met die slagzin heeft Still zijn nieuwe RX 60-familie aangekondigd. Een jaar na de lancering van de nieuwe RX 60-reeks in de gewichtsklasse van 2,5 tot 3,5 ton, pakt de Duitse heftruckfabrikant uit met een volledig nieuwe familie van 3,5 tot 5 ton.
Engels ontwikkelt verrijdbare bakken voor onderste schap in magazijnen
In heel wat magazijnen waar het orderpicken handmatig verloopt, zorgen de onderste schappen voor (ergonomische) problemen. De producten zijn nauwelijks zichtbaar en de orderpickers moet vaak op hun knieën om iets uit het schap te pakken. Het onderste schap wordt daardoor amper benut.
CITRUS-proefproject schetst slimme mobiliteit van de toekomst
Big data, digitalisering en technologie kunnen helpen om het vrachtvervoer te optimaliseren en de veiligheid, doorstroming en emissies te verbeteren. Dat is de conclusie van CITRUS (Cooperative Intelligent Transport Systems for Trucks), het eerste Vlaamse proefproject waarbij werd getest hoe voertuigen en verkeerslichten in twee richtingen met elkaar kunnen communiceren.
Collect&Go City levert boodschappen per cargofiets tot in stadscentrum
Collect&Go, de online boodschappendienst van Colruyt Group, test onder de naam ‘Collect&Go City’ een nieuw concept in het centrum van Brussel, waarbij gebruik wordt gemaakt van een cargofiets. Met een aanbod van 500 verse producten en bereide gerechten voor het avondeten mikt de nieuwe dienst op milieubewuste stedelingen voor wie tijdswinst, nabijheid en duurzaamheid primeren.
Shippeo neemt oPhone over
Shippeo, Europees aanbieder van real-time transportation visibility oplossingen met hoofdkantoor in Parijs, heeft oPhone uit Lyon overgenomen, eveneens gespecialiseerd in real-time transportation visibility. Als onderdeel van de acquisitie zal het team van oPhone zich bij Shippeo voegen.
Food Blending betrekt nieuw magazijn en productiegebouw
Food Blending is een loonmengbedrijf voor humane voedingsstoffen in de voedingsindustrie. De kmo uit Evergem mengt en verpakt droge voedingsstoffen in de juiste verhouding waarna ze als afgewerkt product terug naar de klant gaan. Om verder te kunnen uitbreiden, vond het bedrijf even verderop van zijn huidige locatie een nieuwe, ruimere site.
Wallonië past tarieven voor kilometerheffing aan vanaf 1 januari 2021
Vanaf 1 januari 2021 worden de tarieven voor de kilometerheffing in Wallonië aangepast. Het gaat om een indexaanpassing. De tarieven gelden voor alle Belgische en buitenlandse vrachtwagens met een maximaal toegelaten massa (MTM) van meer dan 3,5 ton en opleggertrekkende voertuigen van categorie N1 met carrosseriecode BC.