Kwaliteitsborging met AI in de autoproductie van BMW Group
Binnen AIQX-initiatief vertrouwt BMW Group op netwerkcamera's van Axis Communications voor innovatieve kwaliteitsinspectie in autoproductie
Als toonaangevend bedrijf in de auto-industrie is de BMW Group al vele jaren pionier op het gebied van innovatieve digitale ontwikkelingen. Een bijzondere focus ligt daarbij op kunstmatige intelligentie (AI) voor geautomatiseerde kwaliteitsborging tijdens productieprocessen. Netwerkcamera's van Axis Communications worden gebruikt in combinatie met in-house technologieën van de BMW Group - waaronder AIQX (Artificial Intelligence Quality Next).
Recente artikelen
The Chocolate Box: duurzaam distributiecentrum
The Chocolate Box: een treffender naam had chocoladefabrikant Barry Callebaut allicht niet kunnen bedenken voor zijn Global Distribution Center (GDC) in Lokeren. “In dit gebouw komen de vier pijlers die onze langetermijnstrategie voor groei ondersteunen mooi tot uiting”, zegt Evelien Thienpondt, die als site manager het beheer van de nieuwe site voor haar rekening neemt.
Maak je verpakkingsstrategie e-commerce proof
E-commerce zit al jaren in de lift, maar tijdens de pandemie rezen de online orders pas echt de pan uit. Hoewel consumenten ondertussen ook de weg naar de fysieke winkel hebben terugvonden, heeft e-commerce zich nog sterker in onze maatschappij verankerd.
Groei op maat van de Benelux-markt
Bijna zeven jaar geleden richtte TGW een eigen Benelux-vestiging op in het Nederlandse Oud-Gastel (Roosendaal). Die tijd benutte de systeemintegrator niet alleen om nieuwe Belgische en Nederlandse klanten aan te trekken, maar ook om zijn organisatie volledig op de verwachtingen van de markt af te stemmen.
Meer doen met dezelfde ruimte
Om te vermijden dat de magazijnoperaties vroeg of laat spaak zouden lopen, ging de Nederlandse fietsproducent Kruitbosch op zoek naar een geschikte automatiseringsoplossing. Na een grondige verkenning van de markt, besloot de organisatie op haar bestaande site in Zwolle een compact AutoStore-systeem te installeren.
Quick wins in de supply chain
Supply chain optimalisering kent veel lagen. Waar bedrijven veelal de associatie maken met grootschalige en ingrijpende projecten, vallen er vaak ook heel wat ‘quick wins’ te realiseren. Dat laaghangende fruit is klaar voor de pluk en creëert met geringe inspanningen een snelle impact.
Blockchain biedt veel potentieel voor de supply chain
Overal waar partijen samenwerken, kan blockchain voor transparantie en efficiëntie zorgen. Althans, dat is de promesse die velen de technologie al een tijdje toedichten. Onderzoeks- en adviesbureau Gartner voegde blockchain in 2016 voor het eerst aan zijn ‘hype cycle’ toe en verwachtte dat de technologie vijf tot tien jaar later algemeen ingeburgerd zou geraken.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Four ways to optimize the shipping process
(Advertorial) Warehouse and logistics managers are typically charged with increasing the efficiency of shipments. But with many aspects to a complicated supply chain, this can be a daunting task to tackle. Experts at nShift, the global leader in delivery management software, have spoken to industry experts to create a list of four ways to optimize the process and help companies ship smarter.
Richard de Haas wordt nieuwe CEO DPD Belux
Op 1 juni 2022 start Richard de Haas (foto) als CEO van DPD Belux. Daarmee volgt hij Silvio Mestdagh op, die sinds november 2015 aan het hoofd van het bedrijf staat en eind dit jaar met pensioen gaat. Richard de Haas (42) was eerder actief als managing director sales bij Fedex Benelux.
Thuisbezorger Shopopop wil België veroveren met crowdshippingmodel
Een systeem van collaboratieve levering, dat mensen toelaat hun bestellingen tegen een kleine vergoeding thuis te laten bezorgen door een andere particuliere shopper: dat is het model van Shopopop. Na Frankrijk wil de crowdshippingpionier naar eigen zeggen nu ook in België de referentie voor duurzame thuislevering van allerhande bestellingen worden.
Iptor versterkt aanwezigheid in Duitsland en Oostenrijk door overname Pollex-LC
Iptor, leverancier van cloudgebaseerde ERP-software voor de distributie-, uitgeverij-, farma- en houtsector, heeft de overname aangekondigd van Pollex-LC, een Oostenrijkse leverancier van ERP-software en diensten voor kmo’s. Kenmerkend voor de ERP-suite van Pollex-LC is het ‘self-service’-karakter ervan.
DSV breidt activiteiten in North Sea Port uit
DSV en North Sea Port versterken hun samenwerking. DSV beschikt in het Vlaamse deel van North Sea Port al over een logistiek centrum voor de opslag en de distributie van goederen voor onder meer de gezondheidssector en de chemie. Nu plant de logistiek dienstverlener de bouw van nieuwe magazijnen in North Sea Port.
JD Sports kiest ZetesChronos voor realtime zichtbaarheid en traceerbaarheid in heel Europa
JD Sports is een internationale winkelketen voor sportkledij. Omdat het bedrijf zijn internationale bedrijfsactiviteiten snel uitbreidt, was JD Sports op zoek naar een pan-Europese oplossing om zijn verdere strategische groei te ondersteunen.
DP World Antwerp heeft nieuw hoofdkantoor ingehuldigd
Op vrijdag 22 april werd het nieuwe hoofdkantoor van DP World aan het Deurganckdok officieel ingehuldigd. Het moderne, energiezuinige gebouw is het kloppende hart van de Antwerp Gateway-containerterminal. Het werd in twee jaar tijd opgetrokken op wat vroeger een dode hoek was op kaai 1700.
Masterclass Demand Planning en Forecasting
(advertorial) Veel bedrijven zien Demand Planning / Forecasting nog steeds als een noodzakelijk kwaad en je hoort nog vaak dat een forecast altijd fout is. Binnen Demand Planning & Forecasting komen veel verschillende zaken in beeld. Zo staat het voorspellen van de toekomstige vraag naar producten en diensten centraal, maar ook het bepalen van de productie- en distributiemogelijkheden.
Veelzijdig.Betrouwbaar.Rendabel
(advertorial) Daifuku’s intralogistieke concepten kunnen ook uw logistieke processen optimaliseren. Als wereldleider in zijn domein, begeleidt Daifuku ondernemingen bij het automatiseren van goederenstromen binnen productie en distributie.
Why homemade carrier connectivity isn’t a winning strategy
(advertorial) The rapid growth of delivery management companies like nShift proves that there is a strong market need for an intermediary handling the communication between shippers and carriers. But why is this a product every shipper needs?