Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Hoe werken wielnaven. Wanneer is het tijd om te veranderen?
De wielnaaf biedt een veilig bevestigingspunt voor het wiel. Het wordt met bouten of tapeinden aan de as bevestigd, wat ervoor zorgt dat het wiel goed wordt uitgelijnd en op zijn plaats wordt gehouden. Lagersteun: In de deze hubs zoals weergegeven op de afbeelding kunnen vanaf worden gebruikt autoonderdelen24.be zich lagers waardoor het wiel soepel rond de as kan draaien.
LMS krijgt nieuw kader voor verdere groei
In 2022 werd Equans Digital in Frankrijk gelanceerd. Nu volgt de organisatie hetzelfde pad ook in onze contreien. Daarbij wordt alle digitale knowhow van Equans Belux gebundeld onder de naam Equans Digital. Binnen die nieuwe organisatie krijgt LMS (Logistics Management System) een belangrijke plaats toebedeeld.
Internet of Things als gamechanger voor logistiek en industrie
De laatste jaren ontdekken steeds meer bedrijven het potentieel van IoT-oplossingen. Geen wonder, want de komst van nieuwe technologieën zoals 5G, drijft ook het aantal interessante ‘use cases’ op. Aan de hand van enkele sprekende voorbeelden, belicht Emmanuel Routier, vice president Smart Industries bij Orange Business, de mogelijkheden en de strategie op het vlak van IoT.
Een levenslijn voor apothekers en ziekenhuizen
De logistieke sector speelt in ons land een cruciale rol in de bevoorrading van essentiële sectoren, waarvan de gezondheidszorg er één is. In die logistieke keten vinden we Livlina, een logistiek dienstverlener voor de Belgische farma-industrie en onderdeel van de Febelcogroep.
Processen maximaal stroomlijnen
In 2022 opende Nippon Express Belgium een nieuwe, duurzame faciliteit in Genk. Op die locatie levert het bedrijf zijn logistieke diensten exclusief voor een groot merk van sportartikelen. In samenwerking met warehouse integrator Equinox voorzag transportsystemenspecialist Easy Systems de nieuwe hub van hardware.
Cruciale schakel in omnichannelaanpak
Modewinkelketen MS Mode trekt resoluut de omnichannelkaart. Het bedrijf streeft daarbij naar een grotere voorraadnauwkeurigheid in de hele supply chain. Dankzij de implementatie van RFID en software voor voorraadallocatie en replenishment slaagt het modehuis erin het juiste product op het juiste moment aan de aangewezen plaats toe te wijzen.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Aneka en Edmond Van Dyck & Sons smelten samen
Vanaf 2020 zullen de twee Antwerpse expediteurs een nieuw bedrijf vormen. Ze voegen hun structuur en personeel samen om hun meer dan 350 klanten samen optimaal te bedienen. De tweede helft van 2019 zal de fusie praktisch en organisatorisch verder worden uitgewerkt, om vanaf het voorjaar 2020 volledig operationeel te zijn onder de naam Steelduxx.
Schweizerzug lanceert nieuwe rechtstreekse spoorverbinding naar Rotterdam
Schweizerzug, een onderdeel van de Zwitserse logistieke groep Swissterminal, heeft zijn service uitgebreid met een tweewekelijkse, rechtstreekse link naar de haven van Rotterdam. Met de nieuwe dienst verbindt Schweizerzug de faciliteiten in het door Swissterminal bediende Frenkendorf en Niederglatt met Maasvlakte II in Europa’s grootste containerhaven.
Coyote Logistics voegt nieuwe functionaliteit toe aan online vrachtplatform
Logistieke dienstverlener Coyote Logistics versterkt zijn online vrachtplatform met functionaliteit die het bedrijven eenvoudiger moet maken om toegang te krijgen tot een grote en gevarieerde marktplaats. Zo betekent de nieuwe functie voor het online boeken van ladingen – die beschikbaar is voor de ruim 7.500 Europese vervoerders in het netwerk van Coyote – een grote stap voorwaarts.
Millennials versnellen wijzigingen in b2b-inkoop
De opkomst van millennials op de werkvloer stelt de traditionele regels binnen b2b-inkoop op de proef. Dat blijkt uit de derde editie van de Europe Industrial Buying Dynamics studie van UPS. Niet alleen wenst de jonge generatie technisch georiënteerde klanten snelle leveringen, ook vinden ze aanvullende diensten en ondersteuning achteraf steeds belangrijker.
Prettige vakantie
Na een goedgevulde eerste jaarhelft gaat het Value Chain-team er even tussenuit. Dit is meteen de laatste nieuwsbrief voor onze zomerstop. Vanaf dinsdag 20 augustus mag u opnieuw onze nieuwsbrieven verwachten, telkens op dinsdag en donderdag.
Frisdrankproducent Riedel implementeert ERP Infor MR3
Tot eind 2017 was Riedel — producent van o.a. Appelsientje, Taksi en Extran — onderdeel van FrieslandCampina. Na de afsplitsing moest de organisatie zich op alle vlakken van FrieslandCampina los maken, waardoor er nood ontstond aan een nieuw ERP-systeem.
VMS biedt nieuw concept voor modulaire plug-and-play conveyors
Avancon introduceert een nieuw concept om complexe interne transportsystemen met een uniforme basis te bouwen. Daarmee betreedt het Zwitserse bedrijf de snelgroeiende markt voor distributie- en sorteercentra. Vanaf 1 juli fungeert Veer Motion Solutions (VMS) als partner van Avancon in Nederland.
Bluecrux opent eerste kantoor in de Verenigde Staten
Het Mechelse advies- en softwarebureau Bluecrux heeft begin deze maand een nieuw kantoor geopend in New Yersey. De Belgische innovator wil met zijn software de Amerikaanse farmaceutische sector helpen om wetenschappers en laboranten efficiënter te laten werken bij de commercialisatie van nieuwe medicijnen en behandelingen.
Schneider Electric verhoogt supply chain visibiliteit met Shippeo
Met het platform van Shippeo wil Schneider Electric inzicht krijgen in de realtime locatie, status en ETA (Expected Time of Arrival) van alle uitgaande leveringen. Door het Shippeo platform in eerste instantie toe te passen voor de tracking van alle uitleveringen van de magazijnen naar de distributiepartners, wordt het voor het Customer Care Center mogelijk om snel leveringsproblemen te identificeren en proactief met partners en klanten te communiceren.
Hoofdzetel TVH krijgt nieuw jasje
Het hoofdkantoor van material handling specialist TVH wordt uitgebreid. In april 2019 vatte TVH de voorbereidingswerken aan voor de constructie van een strak en lichtrijk nieuw hoofdgebouw tussen de bestaande gebouwen en de Brabantstraat. In 2021 zullen onder meer HR, Finance, Corporate, Legal, Compliance en de directie er hun intrek nemen.