Volautomatisch bakkenmagazijn voor Locinox
Locinox, een snelgroeiend bedrijf, opende onlangs een nieuwe site om aan hun groeiende logistieke behoeften te voldoen.
Recente artikelen
Efficiënt bedrijfsafval ophalen
In de hedendaagse zakenwereld is duurzaamheid en efficiëntie niet langer een bijkomstigheid, maar een kernwaarde voor bedrijven. Het adequaat beheren van bedrijfsafval is een essentieel aspect van deze inzet voor milieubewustzijn. Hier komt het belang van professionele bedrijfsafval ophaaldiensten om de hoek kijken.
Het belang van achterlichten voor de veiligheid van bestuurders en passagiers op de weg
Achterlichten spelen een cruciale rol in de veiligheid van auto's door de zichtbaarheid, communicatie en het algemene bewustzijn op de weg te verbeteren. Ze zijn ontworpen om andere bestuurders en voetgangers te waarschuwen voor de aanwezigheid, acties en bedoelingen van je voertuig, vooral bij weinig licht of slecht weer.
Waar moet je rekening mee houden als je franchise bent?
Wil jij ondernemen, maar wil je de risico’s beperken en heb je geen idee wat je zou moeten beginnen, dan biedt een franchise de oplossing. Het grote voordeel aan deze vorm van ondernemen, is dat je volledig meelift op het succes en de marketing van een bestaande keten en als het ware een extra filiaal opent.
5 fouten die je best vermijdt bij het streven naar een efficiënte business
Run je je eigen bedrijf? Dan weet je wellicht maar al te goed hoe belangrijk een hoge efficiëntie is. In het beste geval verlopen alle bedrijfsprocessen en de communicatie tussen medewerkers op een vlotte manier. Je zal dan ook merken dat je zo eenvoudig de vooropgestelde doelen bereikt.
Partnerinformatie: Hoe gebruik je waardeketenanalyse?
Waardeketenanalyse is een hulpmiddel dat bedrijfseigenaren gebruiken om elk proces dat hun bedrijf gebruikt op te splitsen. Deze analyse kan worden gebruikt om de individuele processen van het bedrijf te verbeteren, de efficiëntie van het bedrijf te verbeteren en een concurrentievoordeel te behalen.
Partnerinformatie: Opkomst van Blockchaintechnologie in de Supply Chain: Transparantie en Efficiëntie in Focus
De wereldwijde supplychain is een complex netwerk van producenten, leveranciers en distributeurs die samenwerken om goederen van punt A naar punt B te krijgen. Met de voortdurende groei van de internationale handel en de toenemende vraag naar transparantie en efficiëntie, is er een opkomende technologie die steeds meer aandacht trekt: blockchain.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Ceva Logistics vergroent met lithium-iontrucks en powerbanks van Jungheinrich
Logistiek dienstverlener Ceva Logistics is in zijn Europees distributiecentrum (EDC) in Grobbendonk volledige overgestapt op lithium-iontrucks, ondersteund door powerbanks en zonnepanelen. In samenwerking met Jungheinrich heeft de logistiek dienstverlener 54 Powerline lithium-iontrucks en 20 powerbanks in gebruik genomen, wat moet zorgen voor een aanzienlijke vermindering van de ecologische impact en de operationele kosten. Het initiatief maakt deel uit van Ceva’s wereldwijde inzet om de CO2-voetafdruk te verminderen en een duurzame toekomst voor logistiek te bevorderen.
Dematic klantendag bij Radial
Een nieuw distributiecentrum in Groningen met 299 AMR's helpt Radial de concurrentie voor te blijven. Bent u geïnteresseerd om deze faciliteit live te zien? Verzeker u nu van uw deelname!
Toyota Material Handling past ESRS al toe in nieuw duurzaamheidsrapport
In zijn meest recente duurzaamheidsrapport heeft Toyota Material Handling Europe zijn rapportageproces al afgestemd op de ESRS (European Sustainability Reporting Standards), de nieuwe Europese normen voor duurzaamheidsrapportage. Hoewel die aanpak nog niet verplicht is, kan het bedrijf daardoor nu al in een vroeg stadium de hiaten in zijn duurzaamheidscommunicatie identificeren, informatie die momenteel beschikbaar is openbaar maken en zich voorbereiden op de nieuwe normen die in 2026 van kracht worden. Het ESRS-kader, een belangrijk onderdeel van de EU-richtlijn voor duurzaamheidsrapportage door ondernemingen (CSRD – Corporate Sustainability Reporting Directive), is een toekomstige reeks EU-eisen in verband met naleving en openbaarmaking voor grote ondernemingen.
Montea investeert ruim 50 miljoen euro in uitbreiding in Duitsland
Montea, ontwikkelend belegger in logistiek vastgoed, verwerft een logistiek park met een totale verhuurbare oppervlakte van 63.500m² in Hamburg. De transactie betekent een verdere uitbreiding van de aanwezigheid van Montea in Duitsland, een steeds belangrijker wordende markt voor de vennootschap. Naast Hamburg beschikt Montea over nog twee site op Duitse bodem, met name in Mannheim en Leverkusen.
Beiersdorf optimaliseert zeetransport met Transportation Management Platform van Transporeon
Met merken als Nivea, Eucerin en Hansaplast staat Beiersdorf AG al meer dan 140 jaar bekend voor zijn huidverzorgingsproducten en huidonderzoek. Om zijn transportactiviteiten te optimaliseren, klopte het bedrijf aan bij Trimble-dochter Transporeon dat via zijn Transportation Management Platform een end-to-end systeem implementeerde voor het boeken en beheren van zeevracht.
HGT stroomlijnt processen met Aptean Food & Beverage ERP
Horeca Groothandel Tilburg (HGT), een familiegroothandel die food en non-food producten levert aan zowel de horeca, als bakkerijen en groente- en vleesverwerkers, heeft de cloud-gebaseerde Food & Beverage ERP-oplossing van Aptean gekozen om zijn operationele efficiëntie te verbeteren en de klantenservice te verhogen.
Frank Hamerlinck wordt CEO van Flanders Technology & Innovation
FTI, een publiek-private samenwerking tussen de Vlaamse overheid en zeven private partners, stelt Frank Hamerlinck (foto) aan als CEO.
Manutan test groene last-mile leveringen
Als B2B e-commercebedrijf gespecialiseerd in artikelen voor kantoor, magazijn, werkplaats en buitenterreinen biedt Manutan zijn klanten een assortiment van meer dan 200.000 producten. Uit recent onderzoek dat Manutan voerde, bleek dat twee op de vijf consumenten meer tevreden zouden zijn over het bedrijf als ze meer duurzame en verantwoorde bezorgmethoden konden kiezen. Omdat Manutan inziet dat duurzaamheid een steeds grotere rol speelt bij consumenten en bedrijven, lanceerde het B2B e-commerceplatform in Gent een proefproject voor groene last mile-leveringen. Daarbij werden producten geleverd met elektrische fietsen, cargofietsen of kleine elektrische voertuigen. Naar aanleiding van het pilootproject bekeek Manutan ook de verschillende manieren waarop bedrijven hun transport meer klimaatvriendelijk kunnen organiseren.
Het project in Gent was alvast een succes; niet alleen neemt het voertuigen weg uit de stadskernen, het bespaart ook nog eens 30,6 kilogram CO2 per geleverd pakket. Dat is het equivalent van 1,22 bomen per jaar.
Stijgende tewerkstellingsvooruitzichten in transport en logistiek
Volgens de recentste ManpowerGroup Jobbarometer zou de rekruteringsactiviteit in de sector Transport/Logistiek in het tweede kwartaal van 2024 toenemen. Van de werkgevers in deze sector die in januari zijn bevraagd, verwacht 40% het personeelsbestand tegen het einde van juni 2024 uit te breiden, terwijl 15% van plan is dat te verminderen. Bij 43% van de werkgevers wordt geen verandering verwacht. De ‘nettotewerkstellingsprognose’ van ManpowerGroup (het verschil tussen het percentage werkgevers dat van plan is mensen aan te werven en het percentage werkgevers dat mensen wil ontslaan) bereikt daarmee een bemoedigende +25%. Dat betekent een stijging van 6 punten ten opzichte van het vorige kwartaal en 8 punten ten opzichte van het tweede kwartaal van 2023.
Thyssenkrupp versnelt leveringen dankzij volautomatisch opslagsysteem voor platen
Thyssenkrupp Materials Nederland is een toonaangevende servicegroothandel voor materialen in staal, RVS en aluminium, die klanten uit alle sectoren van de metaalverwerkende industrie bedient. Thyssenkrupp Materials Nederland biedt daarbij een uitgebreid assortiment platte producten, rondstaf, profielen en buizen, evenals een breed scala aan maatwerkoplossingen en technische innovaties in de hele keten.