Volautomatisch bakkenmagazijn voor Locinox
Locinox, een snelgroeiend bedrijf, opende onlangs een nieuwe site om aan hun groeiende logistieke behoeften te voldoen.
Recente artikelen
Efficiënt bedrijfsafval ophalen
In de hedendaagse zakenwereld is duurzaamheid en efficiëntie niet langer een bijkomstigheid, maar een kernwaarde voor bedrijven. Het adequaat beheren van bedrijfsafval is een essentieel aspect van deze inzet voor milieubewustzijn. Hier komt het belang van professionele bedrijfsafval ophaaldiensten om de hoek kijken.
Het belang van achterlichten voor de veiligheid van bestuurders en passagiers op de weg
Achterlichten spelen een cruciale rol in de veiligheid van auto's door de zichtbaarheid, communicatie en het algemene bewustzijn op de weg te verbeteren. Ze zijn ontworpen om andere bestuurders en voetgangers te waarschuwen voor de aanwezigheid, acties en bedoelingen van je voertuig, vooral bij weinig licht of slecht weer.
Waar moet je rekening mee houden als je franchise bent?
Wil jij ondernemen, maar wil je de risico’s beperken en heb je geen idee wat je zou moeten beginnen, dan biedt een franchise de oplossing. Het grote voordeel aan deze vorm van ondernemen, is dat je volledig meelift op het succes en de marketing van een bestaande keten en als het ware een extra filiaal opent.
5 fouten die je best vermijdt bij het streven naar een efficiënte business
Run je je eigen bedrijf? Dan weet je wellicht maar al te goed hoe belangrijk een hoge efficiëntie is. In het beste geval verlopen alle bedrijfsprocessen en de communicatie tussen medewerkers op een vlotte manier. Je zal dan ook merken dat je zo eenvoudig de vooropgestelde doelen bereikt.
Partnerinformatie: Hoe gebruik je waardeketenanalyse?
Waardeketenanalyse is een hulpmiddel dat bedrijfseigenaren gebruiken om elk proces dat hun bedrijf gebruikt op te splitsen. Deze analyse kan worden gebruikt om de individuele processen van het bedrijf te verbeteren, de efficiëntie van het bedrijf te verbeteren en een concurrentievoordeel te behalen.
Partnerinformatie: Opkomst van Blockchaintechnologie in de Supply Chain: Transparantie en Efficiëntie in Focus
De wereldwijde supplychain is een complex netwerk van producenten, leveranciers en distributeurs die samenwerken om goederen van punt A naar punt B te krijgen. Met de voortdurende groei van de internationale handel en de toenemende vraag naar transparantie en efficiëntie, is er een opkomende technologie die steeds meer aandacht trekt: blockchain.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Schneider Electric transformeert wereldwijde logistiek met Manhattan Unified Supply Chain
Na twaalf jaar met een WMS van Manhattan te werken, heeft Schneider Electric, leverancier van diensten op het vlak van energiebeheer en industriële automatisering, besloten te upgraden naar Manhattan Active Warehouse Management en dat uit te breiden met Manhattan Active Transportation Management. De beslissing maakt deel uit van een bedrijfsbrede transformatiestrategie en moet het wereldwijde distributie- en transportnetwerk van Schneider Electric een boost geven.
Yusen Logistics Benelux rondt overname van Parts Express af
Leverancier van logistieke oplossingen Yusen Logistics (Benelux) heeft de overname afgerond van Parts Express, een bedrijf gespecialiseerd in dag- en nachtdistributie van auto-onderdelen in de Benelux.
Toyota brengt overgenomen bedrijven onder in TALG
Toyota Industries Corporation (TICO) heeft Toyota Automated Logistics Group (TALG) in het leven geroepen om er zijn dochteronderneming Toyota L&F in onder te brengen. Ook Bastian Solutions en Vanderlande – de bedrijven die Toyota in 2017 overnam – en Viastore – overgenomen in 2022 – maken deel uit van TALG. Met die beslissing wil Toyota zijn aanwezigheid als toonaangevende speler in automatiseringsprojecten wereldwijd vergroten en tegelijkertijd profiteren van de synergieën tussen de dochterbedrijven.
Still vertaalt ARIBIC-onderzoekresultaten naar digitale toepassingen voor intralogistiek
Recent werd het onderzoeksproject ARIBIC (Artificial Intelligence-Based Indoor Cartography) afgerond. Daarbij werden gegevens automatisch verzameld en gebruikt voor een live digital twin van een magazijn. Still, leverancier van intralogistieke oplossingen, trad daarbij op als projectleider en gaat de resultaten van het project nu vertalen naar marktklare producten.
Voorkom energieverliezen op de laadkaai
(Advertorial) Duurzaamheid staat tegenwoordig centraal bij de meeste bedrijven. Managers hebben niet alleen een morele verantwoordelijkheid, maar staan ook onder druk om hun CO2-uitstoot te minimaliseren en het energieverbruik terug te dringen.
Kuehne+Nagel breidt spare parts logistiek voor BMW uit
Als een belangrijke logistiek dienstverlener voor de auto-industrie beheert Kuehne+Nagel momenteel een 170.000m² groot centrum voor de verwerking en levering van auto-onderdelen in het Duitse Wallersdorf.
Nieuwe tarieven voor kilometerheffing vanaf 1 juli 2024
Vanaf maandag 1 juli 2024 gelden in Vlaanderen en Brussel nieuwe tarieven voor de kilometerheffing. Het gaat om een indexaanpassing.
Righi Elettroservizi tackelt leveringsproblemen met AutoStore van Dematic
Dematic heeft de levering en installatie voltooid van een AutoStore-systeem voor Righi Elettroservizi SpA, een Italiaanse onderneming actief op het vlak van industriële automatisering, systeemintegratie en informatietechnologie.
Sonepar schakelt opnieuw Knapp in voor magazijnautomatisering
Sonepar is een toonaangevende groothandel in elektrische apparaten en componenten voor professionals zoals elektriciens. Het bedrijf beschikt over 2.400 vestigingen in 40 landen en heeft ongeveer 45.000 medewerkers in dienst. Om de verwerking van kleine onderdelen in zijn bestaande magazijn in Holzwickede bij Dortmund te automatiseren, heeft de groothandel zijn jarenlange partner Knapp de opdracht gegeven een automatiseringsoplossing te implementeren. Die oplossing zal bestaan uit shuttle-technologie, ergonomische goederen-naar-persoon werkstations en de KiSoft software-oplossing van Knapp. Met de oplossing kan Sonepar niet alleen de handling van kleine onderdelen automatiseren, ook kan de bezorgservice worden uitgebreid.
Hardis Group opent vestiging in Italië
Hardis Group, de Franse ontwikkelaar en leverancier van de logistieke software suite Reflex en dienstverlener/aanbieder van de CRM-oplossingen van Salesforce via zijn dochteronderneming Cloudity, heeft een meerderheidsbelang verworven in Hardis Italia. Dat bedrijf is opgericht in 1995 en was jarenlang integratiepartner voor het logistieke softwaresysteem Reflex. De deal sluit aan bij de internationale groeistrategie van Hardis Group en resulteert in de oprichting van een nieuwe Italiaanse vestiging in Milaan. Het nieuws volgt op eerdere vergelijkbare stappen in Spanje (2017), Nederland (2018) en Polen (2021).