Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Logistieke software moet grip op de keten bieden
De turbulente coronaperiode heeft pijnlijk duidelijk gemaakt dat veel bedrijven hun logistieke ketens onvoldoende onder controle hebben. Heel wat organisaties liepen toen ook tegen de grenzen van hun bedrijfssystemen aan. Om de impact op het huidige IT-landschap in kaart te brengen, bestudeerde het adviesbureau Jeroen van den Berg Consulting twintig logistieke softwareprojecten.
Innovatie en automatisering in veeleisende sector
Ruim een jaar geleden nam DHL Supply Chain zijn intrek in een nagelnieuw distributiecentrum in Laekebeek, bij Sint-Pieters-Leeuw. De uitdaging bestond erin efficiëntie en innovatie te verenigen met strikte reglementering, hoge rotatiesnelheden en strenge eisen op het vlak van flexibiliteit.
Automatisering en duurzaamheid gaan hand in hand
In het najaar van 2023 opent het nieuwe distributiecentrum van Cebeo zijn deuren en poorten. Het DC moet de verdere groei van de organisatie helpen realiseren. Met het oog op een optimale efficiëntie en ergonomie voor zijn medewerkers, zet Cebeo er sterk in op automatisering.
Van regionale naar gecentraliseerde aansturing
De honderdste verjaardag van Olympus in 2019 betekende het startsein voor een digitale transformatie bij het bedrijf. De producent van oplossingen voor de medische industrie herstructureert zijn supply chain van een regiogestuurde naar een wereldwijd georkestreerde organisatie.
Is blockchain vereist voor physical internet?
De uitspraak dat blockchain vereist is voor physical internet, of dat beide althans een juiste combinatie zouden vormen, viel tijdens het Pics Supply Chain Café van april 2023, dat werd ingevuld door Jeroen Belien (KU Leuven) en Stefan Creemers (IESEG).
Efficiënt voorraadbeheer wordt kritische succesfactor
De coronapandemie en het conflict in Oekraïne deden supply chains op hun grondvesten daveren. Als gevolg daarvan gingen bedrijven massaal buffervoorraden aanleggen. De vele verstoringen in de keten leidden er ook toe dat steeds meer supply chain netwerken onder de loep worden genomen.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Getac stelt tweede generatie semi-rugged tablet Zx70 voor
Getac, fabrikant van robuuste notebooks en tablets, heeft een nieuwe versie van de Zx70 tablet gelanceerd, de Zx70G2. De Zx70G2 is een dunne en lichte 9” Android-tablet die robuust is en eenvoudig met één hand kan worden bediend. Het 7” LumiBond capacitieve touchscreen is voorzien van technologie die zowel het lezen in zonlicht als het gebruik van handschoenen mogelijk maakt.
DSV Solutions benoemt Peter van der Maas tot EVP Benelux
Sinds 16 maart 2020 is Peter van der Maas (52) executive vice president van de business unit Solutions in de Benelux. Daarmee worden zijn taken en verantwoordelijkheden uitgebreid met België en Luxemburg. Daarnaast blijft hij eindverantwoordelijk voor DSV Multi-Channel Fulfilment in Nederland.
Schweizerzug en RTSB verbinden Zwitserland met China per spoor
Vanaf 1 april 2020 zullen de Zwitserse spoorwegdienstverlener Schweizerzug en RTSB, een transportonderneming met focus op intermodale block train concepten tussen China, het GOS en Europa, één keer per week tussen Zwitserland en China sporen.
PHI DATA houdt magazijnbeheer betaalbaar en professioneel voor Transport Dehertogh met IDwms
(Advertorial) Transport- en distributiebedrijf Dehertogh is een familieonderneming die al dertig jaar groeit in omzet, personeel en aantal vrachtwagens, maar ook in types transport: van bulkgoederen tot stukgoederen, van de bouwsector tot diverse andere sectoren.
Supply chain Blokker 100% transparant met OM platform van Yellowstar
Winkelketen Blokker timmert volop aan de weg om weer een gezond bedrijf te worden. Via zijn omnichannelstrategie wil Blokker de consument opnieuw voor zich winnen. In plaats van inkoopgestuurd werkt de winkelketen voortaan volledig vraaggedreven.
PTV routeplanner geeft wachttijden bij grensovergangen weer
In deze coronatijden staat transport en logistiek voor nieuwe uitdagingen. Denken we maar aan oplopende wachttijden bij de grensovergangen, met laattijdige leveringen tot gevolg. Omdat transparantie nu meer dan ooit belangrijk is voor planners, integreert PTV Group vanaf nu de gegevens over de actuele wachttijden aan de grenzen in zijn routeplanningssoftware.
Qimarox versterkt relatie met leveranciers met Tradecloud platform
Qimarox, producent van componenten voor material handling systemen zoals productliften en palletiseermachines, heeft het Tradecloud Supply Chain platform geïmplementeerd. Via dat platform communiceert Qimarox met zijn toeleveranciers over het snel groeiende aantal orders en leveringen.
Igus biedt handelaars low-cost robot in design naar keuze
Vanuit de industrie, vinden robots steeds vaker hun weg naar de detailhandel. Voor detailhandelaren en restauranthouders zijn robots een populair hulpmiddel, omdat ze niet alleen blikvanger zijn, maar ook een praktische automatiseringsoplossing.
Toyota Material Handling introduceert meelooptruck met lithium-ion accu
Met de nieuwe BT Levio LWI160 elektrische pallettruck gaat Toyota Material Handling er prat op de eerste meelooptruck op de markt te brengen die ontworpen is rond een modulaire lithium-ion accu. Dat maakt de truck niet alleen compact, licht en energiezuinig, maar verlegt volgens de fabrikant ook de normen in de sector.
Slapend werkkapitaal? Waarom is het beter om voorraad te minimaliseren?
(Advertorial) Veel bedrijven houden te grote voorraden aan van individuele artikelen en zijn bang om niet tijdig te kunnen leveren. Dit leidt er echter toe dat er te veel „kapitaal“ in het magazijn wordt opgeslagen, dat de opslagkosten te hoog zijn en dat de liquiditeit van het bedrijf afneemt.