Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Het belang van betonnen aanrijdbeveiligingen
Veiligheid op de weg en op privéterreinen is erg belangrijk. Betonnen aanrijdbeveiligingen spelen hier ook een belangrijke rol bij. Deze zijn ontworpen om auto’s te begeleiden bij bijvoorbeeld het parkeren om zo schade te voorkomen. In dit artikel gaan we in op de verschillende soorten betonnen aanrijdbeveiligingen en hoe specifieke producten hieraan bijdragen.
Een nieuw WMS: wat zijn de voordelen? Welke ROI?
(Whitepaper) Het is nu duidelijk dat de efficiëntie van logistieke operaties een beslissende factor is in het behalen van de commerciële doelstellingen van elk bedrijf.
Navigeren door complex magazijnlandschap
In tijden van volatiliteit en onzekerheid zetten supply chains best in op een proactieve aanpak en een groot aanpassingsvermogen. Dat geldt uiteraard ook voor magazijnen. Gelukkig zijn er naast uitdagingen ook opportuniteiten, zo blijkt uit het 2024 trendrapport ‘Navigating change’ van Consafe Logistics. In die whitepaper belicht de softwareleverancier vier supply chain trends en hun impact op de magazijnen van vandaag.
Een digitale sprong voorwaarts in de chemische industrie
In 2015 besefte CRC Industries, een wereldwijde leverancier van chemische specialiteitsproducten, de noodzaak om zijn verouderde ERP-systeem te vervangen door een moderne en toekomstbestendige oplossing. Na een grondige beoordeling van lokale behoeften en uitdagingen koos CRC ervoor om zijn transformatie toe te vertrouwen aan Cegeka. De oplossing voor al CRC’s uitdagingen: Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations.
Valentino’s recept voor groei, a sweet success
Valentino Chocolatier is een familiebedrijf in hart en nieren. De chocolatier produceert al meer dan 40 jaar Belgische chocolade en verdeelt z’n zoete creaties in alle uithoeken van de wereld. Nu de broers Jan en Rob Roelandts de fakkel hebben overgenomen van hun ouders, willen ze hun groeitraject ondersteunen met een modern ERP-systeem. Cegeka zet met Business Central het bedrijf op de digitale kaart.
D’Ieteren op volle toeren
Samen met Cegeka evolueerde de Belgische logistieke hub van D'Ieteren naar een geïntegreerde en geautomatiseerde toeleveringsketen
D'Ieteren is de exclusieve verdeler van merken zoals Volkswagen, Audi, Bentley en Porsche in België. Logistiek is dus een belangrijke prioriteit voor het bedrijf. Toen D'Ieteren besloot om de toeleveringsketen voor wisselstukken te optimaliseren en klaar te maken voor de bedrijfsstrategie van de toekomst, stond er dus heel wat op het spel. Cegeka begeleidde D'Ieteren bij de transformatie naar een "connected company' door Microsoft Dynamics 365 te implementeren. Hierbij was het belangrijk om uitvaltijd te vermijden en de vlotte dienstverlening voor klanten te behouden.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Skechers breidt intralogistiek in EDC Luik uit met Inther
Vanuit het Europees distributiecentrum (EDC) van Skechers in Luik bedient de Amerikaanse schoenengigant alle kanalen: de klanten van de eigen webshop, de Skechers Retail stores en de wholesale klanten. Omdat Skechers Europa, maar ook wereldwijd, de komende jaren een verdere groei voorziet, is er beslist de automatisering in het EDC uit te breiden.
Jungheinrich introduceert nieuwe orderpicker voor kleine goederen
Jungheinrich stelt met de EKM 202 de nieuwste generatie van zijn orderpicker voor kleine goederen voor. De laadcapaciteit van het toestel is verdubbeld in vergelijking met het vorige model, wat het erg geschikt maakt voor het orderpicken van eender welk type kleine goederen zonder pallets.
Gebrek aan digivaardigheid houdt vooruitgang tegen
Nederlandse managers beschouwen minder digivaardige collega’s als een belemmering voor de digitale vooruitgang van de eigen organisatie. Bijna een kwart van de managers geeft aan zich om die reden te ergeren aan een gebrek aan digivaardigheid op de werkvloer.
Cegeka creëert gratis blockchain starterskit voor bedrijven
Technologische dienstverlener Cegeka ondervindt dat bedrijven sterk geïnteresseerd zijn in de mogelijkheden van blockchain, maar dat de drempel vaak nog te hoog ligt om erin te investeren. Daarom stelt Cegeka op zijn website een gratis DIY-blockchain starterskit ter beschikking die de technologie toegankelijker moet maken voor bedrijven.
Km-heffing voor vrachtwagens: wat verandert er op 1 januari?
Op 1 januari 2019 worden in België twee wijzigingen doorgevoerd in de kilometerheffing voor vrachtwagens met een maximaal toegelaten massa van meer dan 3,5 ton en opleggertrekkende voertuigen van categorie N1 met carrosseriecode BC. In Wallonië worden de tarieven geïndexeerd.
SAS bundelt Belgische en Nederlandse sales teams
Vanaf 1 januari 2019 worden de sales-afdelingen van SAS in België, Nederland en Luxemburg ondergebracht in één organisatiestructuur. Jeroen van Godtsenhoven, country manager voor SAS België en Luxemburg, zal die Benelux salesdivisie gaan leiden.
VIL reikt Lean and Green prijzen uit
VIL heeft drie Lean and Green Stars en een Lean and Green award uitgereikt. De award wordt toegekend aan bedrijven of organisaties die van plan zijn hun CO₂-uitstoot met 20% te reduceren. Wie daar ook effectief in slaagt, wint de Lean and Green Star.
Snellere doorlooptijden voor import van containers in Antwerpse haven
NxtPort, een dataplatform voor en door de logistieke sector, lanceert twee nieuwe diensten die de doorlooptijden van containers aanzienlijk moeten verkorten. Dankzij een gedigitaliseerde data-uitwisseling worden de administratieve processen voor het importeren en doorvoeren van containers versneld, wat moet leiden tot kortere wachttijden, minder files en minder capaciteitsverlies in en rond de haven van Antwerpen.
Ordina helpt nu ook Nederlandse Douane te automatiseren
De Belgische Douane doet al langer een beroep op Ordina voor de erg complexe planning van douanecontroles. De komende jaren zal Ordina nu ook de Nederlandse Douane (onderdeel van de Belastingdienst) bijstaan om het douanetoezicht te optimaliseren en ervoor te zorgen dat het controleproces efficiënt verloopt en het bedrijfsleven geen onnodige vertragingen oploopt.
Transportbedrijven hebben nood aan datastrategie
Voor veel bedrijven in transport en logistiek is IT tot nu toe vooral een valkuil, die de toch al kleine marges nog kleiner maakt. Maar door een slim gebruik van data kunnen bedrijven ook geld verdienen. Dat blijkt uit een rapport van Panteia, in opdracht van Transport en Logistiek Nederland, TVM verzekeringen en ING.