Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Twintig jaar continue verbetering
Liefst twintig jaar ervaring heeft Siemens UK al met het EFQM-model, voluit European Foundation for Quality Management. Dat heeft geleid tot indrukwekkende resultaten bij verschillende vestigingen, met Siemens Congleton voorop. Van Michaela Lawton, business excellence champion bij Siemens UK, kregen we een verhelderend overzicht van het model, de voordelen, de doelen en de verwezenlijkingen tot nu.
Mechaniek voor managers
De motivatie van je medewerkers hoog houden, het is een kunst. Managementarchitect Romeo Baertsoen ging op onderzoek uit naar het geheime recept, maar vond dat niet kant-en-klaar. Dus vatte hij op basis van zijn bevindingen de succesfactoren samen in een boek. Tijdens de officiële voorstelling van ‘Mechaniek voor managers’ legt de consultant uit dat bovenmenselijke leiders alvast niet de oplossing zijn. Scherper managen, gestructureerd overleg en bouwen aan een motiverende cultuur, daarentegen, leveren wel op.
Waarom is de locatie van logistiek vastgoed zo belangrijk?
Bij logistiek vastgoed heb je een groot gebouw waarin allerlei pakketjes worden opgeslagen die over de hele wereld verstuurd worden. Maar zo’n gebouw staat daar niet zomaar op die plek, de locatie is namelijk van grote invloed. Hieronder vertellen we waarom de locatie van logistiek vastgoed zo belangrijk is.
Smart omnichannel fulfilment
We leven in een economie die almaar sneller en efficiënter, maar ook steeds duurzamer draait. Met name bij e-commerce winnen snelheid en efficiëntie aan belang naarmate de consument de lat hoger legt. Op dat vlak zette Amazon de standaard. Maar het Amerikaanse bedrijf is niet onklopbaar. Wie even snel of sneller kan leveren, wint. En dat kan in principe elke handelaar: via ‘in time retailing’, aangedreven door slim omnichannel fulfilment.
Op zoek naar meer weerbaarheid in de supply chain
We leven in onzekere tijden, wat de vraag naar een meer weerbare supply chain vergroot. Meten is weten, geldt ook hier. De internationale vakvereniging ASCM reikt met SCOR Digital Standard een vernieuwd model aan dat supply chains meer houvast moet bieden, af te toetsen aan concrete meetpunten, ook wanneer het er woelig aan toegaat.
Performante tools, maar integratie blijft vaak uit
Een transport management systeem (TMS) helpt bedrijven met de logistiek en verplaatsing van hun fysieke goederen. De TMS-pakketten die daartoe bijdragen, lopen sterk uiteen qua functionaliteit en omvang. Wat moet een TMS kunnen? Heeft iedereen er baat bij? Hoe ontwikkelt de markt zich en wat zijn de aandachtspunten? Het is slechts een greep uit de onderwerpen waarover verschillende experts zich bogen tijdens een rondetafelgesprek met Value Chain Management.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Aneka en Edmond Van Dyck & Sons smelten samen
Vanaf 2020 zullen de twee Antwerpse expediteurs een nieuw bedrijf vormen. Ze voegen hun structuur en personeel samen om hun meer dan 350 klanten samen optimaal te bedienen. De tweede helft van 2019 zal de fusie praktisch en organisatorisch verder worden uitgewerkt, om vanaf het voorjaar 2020 volledig operationeel te zijn onder de naam Steelduxx.
Schweizerzug lanceert nieuwe rechtstreekse spoorverbinding naar Rotterdam
Schweizerzug, een onderdeel van de Zwitserse logistieke groep Swissterminal, heeft zijn service uitgebreid met een tweewekelijkse, rechtstreekse link naar de haven van Rotterdam. Met de nieuwe dienst verbindt Schweizerzug de faciliteiten in het door Swissterminal bediende Frenkendorf en Niederglatt met Maasvlakte II in Europa’s grootste containerhaven.
Coyote Logistics voegt nieuwe functionaliteit toe aan online vrachtplatform
Logistieke dienstverlener Coyote Logistics versterkt zijn online vrachtplatform met functionaliteit die het bedrijven eenvoudiger moet maken om toegang te krijgen tot een grote en gevarieerde marktplaats. Zo betekent de nieuwe functie voor het online boeken van ladingen – die beschikbaar is voor de ruim 7.500 Europese vervoerders in het netwerk van Coyote – een grote stap voorwaarts.
Millennials versnellen wijzigingen in b2b-inkoop
De opkomst van millennials op de werkvloer stelt de traditionele regels binnen b2b-inkoop op de proef. Dat blijkt uit de derde editie van de Europe Industrial Buying Dynamics studie van UPS. Niet alleen wenst de jonge generatie technisch georiënteerde klanten snelle leveringen, ook vinden ze aanvullende diensten en ondersteuning achteraf steeds belangrijker.
Prettige vakantie
Na een goedgevulde eerste jaarhelft gaat het Value Chain-team er even tussenuit. Dit is meteen de laatste nieuwsbrief voor onze zomerstop. Vanaf dinsdag 20 augustus mag u opnieuw onze nieuwsbrieven verwachten, telkens op dinsdag en donderdag.
Frisdrankproducent Riedel implementeert ERP Infor MR3
Tot eind 2017 was Riedel — producent van o.a. Appelsientje, Taksi en Extran — onderdeel van FrieslandCampina. Na de afsplitsing moest de organisatie zich op alle vlakken van FrieslandCampina los maken, waardoor er nood ontstond aan een nieuw ERP-systeem.
VMS biedt nieuw concept voor modulaire plug-and-play conveyors
Avancon introduceert een nieuw concept om complexe interne transportsystemen met een uniforme basis te bouwen. Daarmee betreedt het Zwitserse bedrijf de snelgroeiende markt voor distributie- en sorteercentra. Vanaf 1 juli fungeert Veer Motion Solutions (VMS) als partner van Avancon in Nederland.
Bluecrux opent eerste kantoor in de Verenigde Staten
Het Mechelse advies- en softwarebureau Bluecrux heeft begin deze maand een nieuw kantoor geopend in New Yersey. De Belgische innovator wil met zijn software de Amerikaanse farmaceutische sector helpen om wetenschappers en laboranten efficiënter te laten werken bij de commercialisatie van nieuwe medicijnen en behandelingen.
Schneider Electric verhoogt supply chain visibiliteit met Shippeo
Met het platform van Shippeo wil Schneider Electric inzicht krijgen in de realtime locatie, status en ETA (Expected Time of Arrival) van alle uitgaande leveringen. Door het Shippeo platform in eerste instantie toe te passen voor de tracking van alle uitleveringen van de magazijnen naar de distributiepartners, wordt het voor het Customer Care Center mogelijk om snel leveringsproblemen te identificeren en proactief met partners en klanten te communiceren.
Hoofdzetel TVH krijgt nieuw jasje
Het hoofdkantoor van material handling specialist TVH wordt uitgebreid. In april 2019 vatte TVH de voorbereidingswerken aan voor de constructie van een strak en lichtrijk nieuw hoofdgebouw tussen de bestaande gebouwen en de Brabantstraat. In 2021 zullen onder meer HR, Finance, Corporate, Legal, Compliance en de directie er hun intrek nemen.