Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Boost magazijn efficiëntie met Vanas!
Ontdek hoe Vanas Engineering's interne transportsystemen uw magazijn transformeren. Onze geruisarme, energiezuinige conveyors verhogen productiviteit, versnellen workflows en garanderen veilig, ergonomisch werk. Met onze expertise ontwerpen we een op maat gemaakt systeem aangepast aan uw specifieke behoeften. Verhoog de efficiëntie van uw magazijn nu!
Toepassingen van Artificial Intelligence binnen voorraadbeheer
Kunstmatige intelligentie raakt steeds meer verweven in onze dagelijkse bezigheden. Ook binnen het vakgebied voorraadbeheer, dat steeds complexer wordt, is kunstmatige intelligentie van grote waarde.
Rooskleurige toekomst voor robotpicking
Er wordt al heel lang over gesproken, maar nog niet gek veel bedrijven hebben al robotpickers in hun magazijnen omarmd. “Nochtans wordt het potentieel steeds groter”, stelt Rueben Scriven, research manager bij het Britse marktonderzoeksbureau Interact Analysis. Hij verwacht dan ook dat de robotpickers de komende jaren steeds meer terrein zullen winnen in onze magazijnen. Een overzicht van de onderliggende drijvers die de adoptie in een stroomversnelling kunnen brengen.
Optimaal geautomatiseerd orderverzamelen
Aangezien orderpicking erg arbeidsintensief is, is het in een conventioneel magazijn ook het duurste proces. Bovendien heeft het de grootste impact op de kwaliteit van het magazijnwerk, gemeten via klantenklachten en voorraadverschillen na controle. Vandaar dat vandaag heel vaak in de richting van automatisering wordt gekeken. Diverse leveranciers zetten diverse oplossingen in de markt, met soms ongelooflijke te verwachten productiviteit. De klant zoekt dan weer naar een balans tussen de investeringskosten en het recupereren daarvan via hogere productiviteit, minder mensen en betere kwaliteit van het werk. Wij brengen een aantal van die oplossingen en concepten in kaart en focussen daarbij op detailpicking van relatief klein goed.
Heterogene vloten vragen dynamische integratie en orkestratie
Robots, we zien ze op steeds meer magazijn- en productievloeren logistieke taken vervullen. De verwachting is dat die vloten niet enkel zullen uitbreiden, maar ook steeds meer gediversifieerd zullen worden. Uiteraard is het belangrijk die heterogene vloten dan ook vlot te orkestreren. Hoe we die evolutie binnen de toenemende automatisering moeten zien en hoe we daar mee om kunnen gaan, vernemen we van Dwight Klappich, research vice president & Gartner fellow.
Nieuw algoritme versnelt orderpicking met 30 tot 60%
Dé vraag in e-commerce luidt: hoe kunnen we bestellingen zo snel mogelijk aan de klant leveren? De meeste bedrijven focussen dan op hoe ze de ‘first mile’ en de ‘last mile’ sneller kunnen overbruggen. Slechts weinige nemen de processen in het warehouse onder de loep, en al helemaal niet de manier waarop items worden opgeslagen. Dr. Mauricio Gámez (UAntwerpen) zag dat gat in het onderzoek en sprong erin. Hij ontwikkelde een algoritme voor stockage waarmee orderpickers tot wel dertig à zestig procent sneller kunnen werken, naargelang de stockagestrategie die het bedrijf voordien volgde.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
VIL lanceert duurzaamheidsindex voor logistiek
Als het gaat om duurzaamheid in de logistiek wordt er veelal gedacht aan het reduceren van de CO2-uitstoot. Lean & Green, dat door VIL wordt uitgerold in Vlaanderen is een goed vertrekpunt om bedrijven te begeleiden bij de realisatie van een 20% reductie in CO2.
IT-bedrijf zweert bij ‘no cure, no pay’
Het jonge Gentse IT-bedrijf DMVH gaat er prat op dat een IT-project pas geslaagd is wanneer het resultaat aan alle verwachtingen beantwoordt. Daarbij steekt de IT-nieuwkomer zelf zijn nek uit: “zonder oplossing, geen factuur”, klinkt het. Oprichters Koen De Mol (DM) en Ben Van Hees (VH) geloven dat een IT-integratie sneller, efficiënter, pijnlozer en dus ook goedkoper kan. Daarvan wisten ze ook David Geens (ex-Nucleus) te overtuigen.
Nieuws van TomTom
Er vallen verschillende nieuwtjes te rapen bij TomTom. Zo wordt er een nieuwe versie gelanceerd van Road Event Reporter, een webgebaseerde tool voor het doorgeven van wegafsluitingen, werkzaamheden en -evenementen. Met de applicatie kunnen o.a.
Aventeon integreert betaaloplossing in software voor last mile distributie
Aventeon is aanbieder van de softwareoplossing Logistics.ONE en is actief binnen de driehoek transport, value added services en service logistiek. Om het werkproces van bezorgers en chauffeurs te vergemakkelijken heeft Aventeon nu de integratie gerealiseerd met de myPOS mobiele betaalterminal.
Kuehne + Nagel breidt Pharma Hub in België uit
Sinds de recente uitbreiding is het distributiecentrum voor farma in Geel een van de grootste binnen het wereldwijde PharmaChain netwerk van Kuehne + Nagel. Dat netwerk omvat wereldwijd meer dan 220 operaties, 600.000m² sectorspecifieke magazijnruimte en een team van speciaal opgeleide operatoren.
Performance Portal van Trimble is vernieuwd
Trimble Transport & Logistics ontwikkelt boordcomputers, draadloze communicatietools en webgebaseerde backoffice applicaties voor grote en kleine bedrijven in de logistieke sector. Met zijn Performance Portal biedt Trimble een holistisch overzicht van de prestaties van zowel chauffeurs als vrachtauto’s.
Dematic lanceert micro-fulfillment oplossing
Met de nieuwe automatiseringsoplossing van Dematic moeten klanten met een hoge omloopsnelheid snel en flexibel alle klantorders vanuit kleine opslagruimtes kunnen verwerken. Daarmee kunnen ze lokaal beschikbare ruimte maximaal benutten om op een winstgevende wijze invulling te geven aan de omnichannel distributiestrategie en e-commerce orders van klanten binnen enkele uren te leveren.
Transbox United omgedoopt tot Contargo Transbox
Containerbedrijf Transbox United gaat voortaan verder onder de naam Contargo Transbox. Daarmee wil het bedrijf zich als onderdeel van het Europese containernetwerk van de Contargo-groep profileren. “Twee jaar geleden hebben wij de aandelen van United Container Transport in de joint venture Transbox United overgenomen”, aldus Michel van Meurs, regionaal salesmanager westelijke zeehavens (foto).
Belgische bedrijfsleiders vinden cyberaanvallen de belangrijkste bedreiging voor hun business
Volgens het Regional Risks for Doing Business 2019-rapport van het Wereld Economisch Forum in samenwerking met Marsh & McLennan Companies en Zurich Insurance Group zijn economische problemen de grootste bron van bezorgdheid voor business executives over de hele wereld.
Cotap neemt logistiek in eigen handen met MendriX
De Nederlandse leverancier van vloeren Cotap staat voortaan zelf in voor de regie van zijn logistieke processen. Daarvoor doet het bedrijf een beroep op TMS van MendriX. Cotap is een van de grootste leveranciers van vloeren in Nederland. Het bedrijf levert met 125 medewerkers vloeren aan ruim 1000 klanten (woonspeciaalzaken, parketspeciaalzaken en grootschalige ketens) in Nederland, België en Luxemburg.