Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Case PepsiCo - Mathura (India)
PepsiCo wanted to set up their 4th production plant in India, which is also their largest plant & it is with a captive warehouse.
This being the largest plant and due to the storage and throughput issues they have been facing with the other 3 largely manually operated plants, they decided to go for a fully automated facility.
As part of that, they approached us for the automation of their warehouse.
Given the scale of the project, we decided to do it in 2 phases, where in, in Phase-1 we automated the Low Bay Area which deals with the storage of Lays, Doritos, Uncle chips and Quaker oats. Here, we weaved a solution around our mother-child ASRS.
Phase 2 gone live in 2023: we proposed a stacker crane based ASRS for the storage of the rest of the brands of Pepsi.
Case Study
One of the world's leading sports brands, needed an innovative warehouse automation solution to manage its omnichannel fulfilment operation in ANZ and required flexibility to manage seasonal peak demand. The operations required a smooth process flow to manage large number of SKUs, high dispatch volume and handle returns efficiently, and an intelligent warehousing software for accuracy and real-time visibility of inventory.
Studie automatisering small parts bij Honda Motor Europe Logistics
Honda Motor Europe Logistics staat in voor de distributie van Honda producten en wisselstukken naar klanten in Europa . In hun Gentse vestiging ontvangen zij goederen vanuit de hele wereld die van daaruit verdeeld worden naar de Europese markt. Binnen HMEL is er een aparte afdeling voor de small parts met 170.000 Sku’s. De bestaande systemen waren verouderd en bijna aan het einde van hun levensduur. HMEL was daarom op zoek naar nieuwe vormen van automatisering voor de toekomst.
Om een onafhankelijk zicht te krijgen op de beste mogelijke oplossing, schakelde HMEL de hulp in van ASD Coddens. ASD Coddens stelde een masterplan op met realistische alternatieven, de voor- en nadelen van elk alternatief en de vervolgstappen.
Vincent Sheppard neemt zijn logistiek centrum grondig onder handen
Vincent Sheppard is een bedrijf dat gespecialiseerd is in het ontwerpen en produceren van binnen- en buitenmeubelen met een hoog comfortniveau. Het bedrijf is de wereldwijde marktleider in 'Lloyd Loom' meubilair, een techniek waarbij kraftpapier om een metalen draad wordt gewikkeld en tot unieke meubels wordt geweven. “Wij zijn een meubelbedrijf met een vestiging en eigen productie in Indonesië. In België hebben we een semi-productie en een logistiek centrum. Door de jaren heen hebben we ons aanbod uitgebreid met andere natuurlijke en duurzame materialen.” zegt Kevin Vandewalle, Operations Director.
Orizon West bouwt een nieuw distributiecentrum
Orizon West is een bedrijf dat gespecialiseerd is in de distributie van bakkerijgrondstoffen en benodigdheden voor bakkerijen, chocolatiers, ijsbereiders en industrie. Omdat het magazijn te klein werd nam Orizon West de beslissing om een nieuw magazijn te bouwen. Dit DC moest echter voldoen aan de hoogste standaarden en future proof zijn, dit zowel qua gebouw, energieverbruik als qua logistiek. Men moest bovendien ook in staat zijn om in het nieuwe gebouw naast de eigen logistieke activiteiten aan 3th party logistics te doen. Hiervoor klopten ze aan bij ASD Coddens.
Een nieuw distributiecentrum voor Belgian Car Parts
Belgian car parts is een verdeler van auto-onderdelen en toebehoren. Met meer dan 83.000 artikels in catalogus en meer dan 26.000 artikels op stock zijn ze dan ook een gerenommeerde speler op de Belgische markt. Belgian car parts klopte bij ons aan voor het design van hun nieuwe distributiecentrum. Door een continue groei had Belgian car parts behoefte aan een nieuw DC, daar het huidige magazijn te klein geworden was. Het nieuwe gebouw zelf was reeds in de post ontwerpfase toen Belgian car parts ons erbij haalde om de volledige logistieke inrichting van het distributiecentrum te ontwerpen. Hierdoor werd de uitdaging om tot een optimaal magazijn te komen des te groter.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
De groep rond Ad Ultima en Pylades breidt uit met Cayentis
In de zomer van 2019 kondigden het Belgische Ad Ultima Group en het Nederlandse Pylades een nieuwe samenwerking aan, ondersteund door de internationale investeringsmaatschappij Waterland. Nu sluit ook Cayentis zich bij de nieuwe gecombineerde groep aan, met de bedoeling een Microsoft Dynamics 365 front te vormen op de Nederlandse en ruimere Europese markt.
Savoye stelt Peter de Henau aan als managing director Benelux
Met ruim 25 jaar ervaring in de (intra)logistiek, trad Peter de Henau op 1 februari jl. als managing director Benelux bij Savoye in dienst. De recente aanpassing van de strategie van Savoye overtuigde Peter de Henau om over te stappen naar de Franse integrator van logistieke systemen en ontwikkelaar van software voor de supply chain.
BD myShopi neemt Dockx Select over
BD myShopi en Dockx Group hebben een overeenkomst gesloten voor de overname van de activiteiten van Dockx Select als onderdeel van Dockx Logistics nv. Dockx Group was op zoek naar een overnemer om zich in de toekomst meer te focussen op de groei van zijn kernactiviteiten van voornamelijk Dockx Rental, Dockx Movers en Dockx Rhenus Archisave.
Expedient Software komt onder de vleugels van BluJay Solutions
BluJay Solutions, leverancier van supply chain software en -diensten gedreven door ’s werelds eerste Global Trade Network, kondigt de overname aan van Expedient Software, leverancier van douane- en expeditiesoftware voor de logistieke markt in Australië en Nieuw-Zeeland.
Een efficiëntieverbetering van 5% met eenvoudige rollenbanen
Een efficiëntieverbetering van 5%, dat is een hele stap vooruit! Dit hebben we onlangs gerealiseerd voor Rf-Technologies. Zij werden dan ook beloond met de Factory of the Future award. Wij waren aan zet voor de eenvoudige automatisering van hun processen.
Geodis schakelt opnieuw Boa Concept in voor uitbreiding site
Geodis heeft opnieuw een beroep gedaan op Boa Concept om de uitbreiding van zijn logsitieke platform in het Franse Douvrin te automatiseren. In maart vorig jaar had Boa Concept al een Plug-and-Carry-lijn geïmplementeerd in de eerste fase van de constructie van het logistieke gebouw.
Supply Chain Innovations 2020 gaat door
Value Chain laat weten dat Supply Chain Innovations 2020 op de geplande datum, donderdag 19 maart a.s., doorgaat. Supply Chain Innovations is een kleinschalig event met bezoekers uit België en Nederland, tot dusver geen noemenswaardig risicogebied.
Van Looy Group ontwerpt geautomatiseerd magazijn voor Prosafco
Prosafco is in de Belgische markt een belangrijke speler op het vlak van persoonlijke beschermingsmiddelen, bedrijfs- en werkkledij. Het bedrijf heeft vestigingen in Roeselare, Hamme, Beerse, Hasselt, Bree, Lier en Borsbeek en stelt ongeveer 100 mensen tewerk.
Still stelt compacte verticale orderpicker Still OXV voor
Om over korte afstanden en met directe toegang tot zoveel mogelijk opslaglocaties orders te kunnen picken, ontwikkelde Still de OXV compacte verticale orderverzameltruck met hefbaar bestuurdersplatform en vrijdragende vorken. In tegenstelling tot bij de horizontale orderverzameltruck, kan de operator dankzij het hefplatform direct op de pallet verzamelen.
Logflow benoemt Wim Clappaert tot CEO
Logflow heeft Wim Clappaert (52) aangesteld als nieuwe CEO. Wim Clappaert studeerde af als burgerlijk ingenieur elektromechanica, operations management. Hij heeft meer dan 25 jaar ervaring in verschillende managementfuncties in industriële ondernemingen.