Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
VAN KAARTJES TOT CADEAUTJES...
Wie heeft op zijn verjaardag nog nooit een kaartje van Greetz ontvangen? Of misschien zelfs een doos chocola of een fles wijn? Sinds oktober 2022 komen de wenskaarten en cadeaus van Greetz uit een nieuw warehouse in Almere.
Met hulp van SSI SCHÄFER heeft het snelgroeiende bedrijf daar een uitgekiende en bijzonder efficiënte logistieke operatie opgezet. Mede daardoor is de cut-off tijd nu een half uur verschoven.
Case DUCAJU
Voor de Belgische verpakkingsspecialist Ducaju gingen we de uitdaging aan. “Ons nieuw magazijn is in oppervlakte de helft kleiner dan vroeger. Toch slaagde SSI SCHÄFER erin een capaciteitsverhoging van 84 procent te realiseren”, zegt Pieter Debucquoy, Innovation & Technical Manager bij Ducaju. “Da’s heel straf!”
Optimalisering retourenmanagement
De groei van e-commerce en de explosieve toename van retourzendingen hebben retailers enorm onder druk gezet. Het is essentieel geworden voor merken om de processen voor retourenmanagement beter te beheren om klanttevredenheid en -loyaliteit te garanderen, operationele kosten te verlagen en winstgevendheid te verhogen.
De groene toekomst van winkelen
Klanten verwachten van bedrijven dat ze hun activiteiten verduurzamen en gelukkig zijn ook de consumenten zelf bereid om concessies te doen. Dat blijk uit een survey van Direct Research in opdracht van Manhattan Associates bij 1.000 Nederlandse en 1.000 Belgische (Vlaanderen) consumenten uit diverse leeftijdsgroepen.
Skechers
Ter ondersteuning van de groeiplannen heeft Skechers een stevige basis gebouwd met betrouwbare, schaalbare en innovatieve technologie. Dus toen het tijd werd om de omnichannelactiviteiten verder te ontwikkelen, vond het wereldwijde lifestyle- en sportmerk de ideale oplossingen bij Manhattan.
CASE Lenskart
Lenskart is Asia’s largest eyewear company serving 40 million people, with more than 1500 omnichannel stores across 175 cities in India, Singapore and Dubai. Lenskart’s phygital approach to retailing eyewear has created a new market and spurred their exponential growth. To cater to this burgeoning growth, Lenskart intended to grow their production and required an automation solution that could cater to their unique phygital requirements (online + offline). With its innovative automation solution, Addverb enables Lenskart to cater to omnichannel distribution, and deliver more than 2,00,000 eyewear daily for the Indian and overseas markets
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Inland Container Yard concept moet modal shift containers versnellen
Multimodaal.Vlaanderen – onderdeel van VIL – lanceert een nieuwe community die expediteurs, verladers en rederijen samenbrengt rond het Inland Container Yard (ICY) concept om de modal shift van containers te versnellen. De ambitie bestaat erin in het eerste jaar 50.000 vrachtwagenritten naar spoor en binnenvaart over te hevelen.
L’Oréal gaat distributiecentra beheren met Manhattan Associates
Manhattan Associates heeft aangekondigd dat cosmeticabedrijf L’Oréal beslist heeft Manhattan Active Warehouse Management te implementeren in zijn distributiecentra wereldwijd. De rollout van de schaalbare SaaS-oplossing begint medio 2021 in Europa.
Visma Connect regelt toegang tot logistieke ketendata met nieuwe dienst
Visma Connect lanceert een nieuwe dienst die het voor logistieke partijen makkelijker en veiliger moet maken om data te delen. Zij kunnen voortaan in het iShare autorisatieregister van de ICT-dienstverlener vastleggen welke dataknooppunten hun data met welke partijen mogen delen.
DPD lanceert DPD fresh voor levering van voeding
Pakketleverancier DPD heeft een nieuwe entiteit opgericht: DPD fresh. Het gaat om een express transportdienst (levering binnen 24u) voor het ophalen en afleveren van droge voeding, verse voeding en diepvriesproducten bij professionals en particulieren.
Sensolus haalt 3,5 miljoen euro op om zichtbaarheid in supply chains te vergroten
Sensolus, aanbieder van asset tracking oplossingen op basis van het Internet of Things uit Gent, heeft een financieringsronde van 3,5 miljoen euro afgesloten. De Belgische start-up helpt bedrijven om niet-aangedreven activa in supply chains en industriële productie te traceren.
Britse bedrijven amper voorbereid op no-deal Brexit
Minder dan één op de vijf Britse (18%) bedrijven is voorbereid op een no-deal Brexit. Tegelijkertijd maakt meer dan de helft van de Nederlandse en Vlaamse logistieke dienstverleners zich zorgen over de Brexit en denkt 48% van hen dat de Brexit leidt tot wijzigingen in de supply chain.
De inspecteur van morgen praat vandaag al mee
White paper / Round table - Als toekomstgerichte inspecteur doe jij je keuringen misschien al digitaal. Een NEN 3140 of ATEX-inspectie schiet je moeiteloos realtime in de klantrapportage. Je gebruikt de laatste Zebra-hardware en je helpt met het optimaliseren van de software die voortdurend meegroeit met de ontwikkelingen in het veld.
Bouwhubs doen kosten van stedelijke werven met 42% dalen
Een logistieke bouwhub, die functioneert als ontkoppel- en verzamelpunt van goederenstromen naar bouwwerven, kan in een stedelijke omgeving zowel de totale logistieke kosten als het transport met meer dan 40% doen dalen. Dat blijkt uit de resultaten van het VIL-project Bouwhubs in samenwerking met het WTBC en zestien bedrijven.
Prologis opent circulair distributiecentrum Waalwijk DC3
Aanbieder van logistiek vastgoed Prologis heeft het eerste circulaire distributiecentrum geopend: Prologis Park Waalwijk DC3. Het gehele pand – deels gehuurd door Tarkett – is gebouwd op basis van circulariteit, wat betekent dat het eenvoudig te demonteren en te hergebruiken is, vastgelegd in een materiaalpaspoort en qua herkomst gebaseerd is op het begrip cradle-to-cradle (C2C).
Shippeo werkt samen met SAP voor meer visibiliteit tijdens transport
Shippeo, gespecialiseerd in realtime zichtbaarheid van transport voor verladers en logistieke dienstverleners, heeft een partnership gesloten met SAP met de bedoeling real-time zichtbaarheid van verzendingen over de weg in Europa te bieden.