Na The Beer Game is er nu Optiquest: een andere kijk op effectief voorraadbeheer!
(Advertorial) Optiquest biedt een vernieuwende en interactieve blik op hoe teams omgaan met voorraadbeheer, gericht op realistische uitdagingen die teams dagelijks ervaren.
Waar The Beer Game vooral inzicht gaf in de dynamiek over de supply chain ketting heen, ligt in Optiquest de focus op de samenwerking tussen sales, finance en planning en het vinden van de perfecte balans tussen de soms conflicterende belangen.
Recente artikelen
Mastering the control tower journey
In an era where supply chains are becoming increasingly complex, dynamic, and interconnected, the significance of a control tower has risen as a pivotal element in orchestrating the intricate flows of data and products. A control tower represents the nerve centre of a modern supply chain, providing real-time visibility, data-driven insights, and collaborative capabilities. However, while the concept promises many operational and financial benefits, many organisations stumble along the path towards successful implementation. In this article, you’ll learn more about the main pitfalls of a set-up and we’ll provide you with insights on how to overcome them.
Digital manufacturing
The adoption of digital technologies has gained momentum in the field of maintenance and asset management in recent years. A 2023 survey conducted by PwC and Mainnovation focuses on five key technologies that are gaining a foothold in the sector. The key technologies are mobile maintenance, predictive maintenance, digital twins, augmented reality and 3D Printing. Comparison of implementation levels show that mobile maintenance is a mature technique, predictive maintenance is emerging but digital twins, augmented reality and 3D printing are still new and not yet ready to be optimally applied in the field.
Disruption planning
Supply chain disruptions have, sadly, become a frequent reality. In recent years, events such as the COVID-19 pandemic, supplier bankruptcies, geopolitical conflicts, natural disasters and other unexpected crises have sent disruptions through even the most robust supply chains.
To survive and thrive in this environment, organisations must be able to not only identify and quantify potential risks but also proactively prepare for disruptions. This article explores the critical components of effective disruption planning, defining the new organisation roles and technologies needed in supply chain operating models today.
Case Agile procurement
The world has experienced a myriad of disruptive events recently, such as high levels of inflation, steep price fluctuations, the COVID-19 pandemic, geopolitical conflicts, and increasing interest rates. These events, coupled with rapidly changing technological advancements and increased attention for environmental, social, and governance (ESG) matters, as well as the difficulties of attracting and retaining skilled talent, pose significant challenges for procurement functions.
Interview
Waarom een duurzame supply chain partner belangrijk is – en wat alledaagse voorwerpen ons kunnen leren
Ik moet iets bekennen. Ik ben de trotse eigenaar van een grote en kleurrijke verzameling herbruikbare vershouddozen. En ik gebruik ze verschillende keren per week als ik naar de slager, de meeneemchinees of de supermarkt ga. In plaats van wegwerpbekers en plastic zakjes of potjes heb ik mijn dozen om mijn aankopen mee naar huis te nemen. Ik deel mijn verzameling ook (met tegenzin!) met de rest van mijn gezin. De dozen worden keer op keer afgewassen en hergebruikt.
Case Newcold, Corby UK
NewCold is een grote speler op het gebied van de ontwikkeling en exploitatie van geautomatiseerde koelhuizen en koeltransporten. Voor de bouw van het nieuwe hoogbouwkoelhuis deed NewCold een beroep op SSI SCHÄFER als expert op het gebied van hoogbouwmagazijnen.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Generix Group richt Generix Soft Group Romania op
Generix Group, leverancier van SaaS-oplossingen voor industriële, logistieke en retailecosystemen, versnelt zijn investeringen in research & development en kondigt de oprichting aan van Generix Soft Group Romania, een competentiecentrum voor software engineering in Cluj, een technologiecentrum en economische long in het noordwesten van Roemenië.
Zadig&Voltaire moderniseert IT-systeem met Infor CloudSuite Fashion
Het Franse kledingmerk Zadig&Voltaire is actief in meer dan dertig landen wereldwijd. Jaarlijks lanceert het modemerk twee grote collecties, die worden afgewisseld met vijf losse productlanceringen. Verdeeld over het jaar worden daarnaast tien capsulecollecties gepresenteerd.
Motrac digitaliseert met Toughbook computers van Panasonic
In het kader van zijn digitaliseringsproject heeft Motrac, leverancier van heftrucks en vloer- en reinigingsmachines, ervoor gekozen met de Toughbook devices van Panasonic te werken. Het digitaliseringstraject heeft de efficiënte van de buitendienst aanzienlijk verbeterd.
Arvato neemt magazijnautomatisering van Inther Group in gebruik
Arvato Supply Chain Solutions, onderdeel van Bertelsmann, is internationaal aanbieder van order-to-cash-oplossingen voor op de eindklant gerichte industrieën. De onderneming is in Nederland logistieke partner van diverse internationale klanten uit de sectoren tech, consumentengoederen en gezondheidszorg en verantwoordelijk voor het voorraadbeheer in heel EMEA.
Virtual Supply Chain Innovations 2020
Momenteel zijn we bij Value Chain druk in de weer met het op punt stellen van de virtuele editie van Supply Chain Innovations 2020. Het wordt een ontdekking voor ons allen om binnen te stappen in ons virtuele gebouw en in contact te komen met de partners.
Lehning Laboratories schakelt Zetes in om aan traceability voorschriften te voldoen
Het Franse Lehning Laboratories produceert sinds 1935 homeopathische en natuurlijke geneesmiddelen. Volgens de nieuwe Richtlijn inzake vervalste geneesmiddelen (FMD) moeten producenten van natuurgeneesmiddelen voortaan een VOID-zegel op de productverpakkingen aanbrengen.
Swissport vlakt ‘superpieken’ af met Slot Booking app van Nallian
Swissport Cargo Services is de eerste afhandelaar op de cargohub van Brussels Airport die de Slot Booking app van Nallian gebruikt in combinatie met een systeem voor zelfregistratie aan een kiosk. Sinds het gebruik van de applicatie kan de afhandelaar niet alleen pieken afvlakken en betere service bieden, maar ook het stressniveau bij de medewerkers verlagen en het personeel efficiënter plannen.
Guillaume Hoffmann nieuwe managing director van Sage Belux
Sinds 1 oktober staat Guillaume Hoffmann aan het hoofd van het Belgisch-Luxemburgse filiaal van Sage, leverancier van oplossingen voor bedrijfsbeheer in de cloud. De 46-jarige Guillaume Hoffmann startte zijn loopbaan bij Sage 16 jaar geleden als hoofd verkoop, waarna hij commercieel verantwoordelijke van de noordelijke regio werd.
Swisslog versterkt AutoStore afdeling met nieuwe zakelijk directeur
Om de Europese AutoStore-activiteiten te optimaliseren en verder te ontwikkelen, heeft het Zwitserse intralogistiekbedrijf Swisslog recent Jens Schmale tot hoofd van Swisslog AutoStore Europe benoemd. Voordat hij bij Swisslog aan de slag ging, was Jens Schmale onder meer directeur van een lokaal actieve AutoStore-distributeur en gedurende vele jaren sales manager in de sector industriële vrachtwagens.
Igus stelt smeermiddelvrije xiros film geleiderol voor labellingtechnologie voor
Igus komt met een nieuwe zwarte geleiderol voor de verpakkings- en labellingtechnologie. Het installatieklare systeem bestaat uit zwart geanodiseerde aluminium buizen en xiros polymeer kogellagers. Xiros polymeer kogellagers worden voornamelijk in de verpakkings- en levensmiddelentechnologie gebruikt aangezien ze smeermiddel- en onderhoudsvrij en hygiënisch zijn en ze een laag losbreekmoment kennen.