Kwaliteitsborging met AI in de autoproductie van BMW Group
Netwerkcamera's van Axis Communications voor innovatieve kwaliteitsinspectie
Als toonaangevend bedrijf in de auto-industrie is de BMW Group al vele jaren pionier op het gebied van innovatieve digitale ontwikkelingen. Een bijzondere focus ligt daarbij op kunstmatige intelligentie (AI) voor geautomatiseerde kwaliteitsborging tijdens productieprocessen. Netwerkcamera's van Axis Communications worden gebruikt in combinatie met in-house technologieën van de BMW Group - waaronder AIQX (Artificial Intelligence Quality Next).
Recente artikelen
Interview
Waarom een duurzame supply chain partner belangrijk is – en wat alledaagse voorwerpen ons kunnen leren
Ik moet iets bekennen. Ik ben de trotse eigenaar van een grote en kleurrijke verzameling herbruikbare vershouddozen. En ik gebruik ze verschillende keren per week als ik naar de slager, de meeneemchinees of de supermarkt ga. In plaats van wegwerpbekers en plastic zakjes of potjes heb ik mijn dozen om mijn aankopen mee naar huis te nemen. Ik deel mijn verzameling ook (met tegenzin!) met de rest van mijn gezin. De dozen worden keer op keer afgewassen en hergebruikt.
Case Newcold, Corby UK
NewCold is een grote speler op het gebied van de ontwikkeling en exploitatie van geautomatiseerde koelhuizen en koeltransporten. Voor de bouw van het nieuwe hoogbouwkoelhuis deed NewCold een beroep op SSI SCHÄFER als expert op het gebied van hoogbouwmagazijnen.
CASE Swedish Agro
Hoe kunnen we meer dan 23.000 reserveonderdelen van verschillende afmetingen in één magazijn onderbrengen? Deze vraag stelde Swedish Agro zich bij de planning van het nieuwe onderdelenmagazijn. Het antwoord: palletstellingen, draagarmstellingen en verticale hefmodules van SSI SCHÄFER.
VAN KAARTJES TOT CADEAUTJES...
Wie heeft op zijn verjaardag nog nooit een kaartje van Greetz ontvangen? Of misschien zelfs een doos chocola of een fles wijn? Sinds oktober 2022 komen de wenskaarten en cadeaus van Greetz uit een nieuw warehouse in Almere.
Met hulp van SSI SCHÄFER heeft het snelgroeiende bedrijf daar een uitgekiende en bijzonder efficiënte logistieke operatie opgezet. Mede daardoor is de cut-off tijd nu een half uur verschoven.
Case DUCAJU
Voor de Belgische verpakkingsspecialist Ducaju gingen we de uitdaging aan. “Ons nieuw magazijn is in oppervlakte de helft kleiner dan vroeger. Toch slaagde SSI SCHÄFER erin een capaciteitsverhoging van 84 procent te realiseren”, zegt Pieter Debucquoy, Innovation & Technical Manager bij Ducaju. “Da’s heel straf!”
Optimalisering retourenmanagement
De groei van e-commerce en de explosieve toename van retourzendingen hebben retailers enorm onder druk gezet. Het is essentieel geworden voor merken om de processen voor retourenmanagement beter te beheren om klanttevredenheid en -loyaliteit te garanderen, operationele kosten te verlagen en winstgevendheid te verhogen.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Programma Smart Warehouse Knowledge 2021
Aanstaande donderdag 18 maart 2021 organiseert Value Chain Smart Warehouse Knowledge 2021 – The Online Summit for Warehouse Management. Download hier het programmaboekje waar u alle praktische informatie, het gedetailleerde programma en informatie van de deelnemende partners terugvindt.
Belgische CEO’s zijn optimistisch, maar hebben toch kopzorgen
Maar liefst 82% van de Belgische CEO’s denkt dat de globale economische groei in 2021 zal verbeteren, tegenover 22% in 2020. Dat blijkt uit de 24ste editie van de CEO Survey, een onderzoek dat PwC in januari en februari 2021 voerde bij ruim 5.050 CEO’s wereldwijd, onder wie 50 Belgische.
Avanos Medical implementeert integrated business planning met OMP op SAP S/4HANA
Avanos Medical, met hoofdzetel in Alpharetta, Georgia (VS), is als leverancier van medische apparatuur in 90 landen actief. De onderneming nam een belangrijke strategische beslissing door up te graden van SAP ECC naar SAP S/4HANA. Even belangrijk voor Avanos was dat hun supply chain planning oplossing compatibel zou zijn met het nieuwe SAP-platform.
DHL Express opent duurzame CityHub op Blue Gate Antwerp
DHL Express, de internationale expressdienst van Deutsche Post DHL Group, heeft op Blue Gate Antwerp een nieuwe CityHub voor de Antwerpse regio geopend. Dit stadsdistributiecentrum vervangt het service center nabij de Noorderlaan en zal wekelijks gemiddeld 50.000 pakjes ophalen en leveren in de Scheldestad en de randgemeenten.
Werkkledingspecialist Dassy breidt fulfilmentcenter uit met TGW
Dassy Europe is een Belgische leverancier van gespecialiseerde werkkleding, waaronder werkbroeken, jassen, beschermingsuitrusting en veiligheidsschoenen. Het bedrijf is in 20 landen actief en levert aan meer dan 1.000 gespecialiseerde handelaars.
Sorteercentrum van PostNL én toegangsweg vormen sluitstuk van MG Park De Hulst
Het bedrijvenpark MG Park De Hulst, aan het Kanaal in Willebroek, krijgt er de komende maanden een groot depot bij én een nieuwe toegangsweg, die zal aansluiten op de Koning Boudewijnlaan. Daarmee zit het hele bouwproject nu in de laatste rechte lijn: nog voor het einde van het jaar zal de volledige werf afgerond zijn.
Supply Chain Portal
(Advertorial) Maakt logistieke ketenprocessen efficiënter. Inbound controltower – Slotbooking – Outbound controltower Action, Bol.com, Carrefour, Colruyt, Jumbo supermarkten, Zeeman Cases op www.incore.be
Chep Benelux initieert transportsamenwerking tussen klanten
Chep biedt wereldwijd duurzame supply chain-oplossingen aan, met als basis palletpooling. Gezien zijn wereldwijde netwerk van klanten en transporteurs heeft de aanbieder een goede kijk op de goederenstromen van al zijn klanten. Op basis van die data zoekt Chep naar synergieën tussen transportstromen van klanten en stelt hen optimaliseringsmogelijkheden voor.
Onderzoek ABN Amro: Transportsector herstelt zich fors in 2021
Uit het rapport ‘Op weg naar het einde’ van ABN Amro blijkt dat de Nederlandse transportsector in 2021 met 2,5% zal groeien na een krimp (-4%) in 2020. Een andere opvallende bevinding in de sectorprognose Transport en Logistiek 2021-2022 is dat vooral de zee- en de kustvaart profiteren van het herstel van de industriële productie.
Jungheinrich richt zich met zijn Strategie 2025+ op winstgevende groei
Jungheinrich zal zich de komende jaren richten op het verhogen van de rendabiliteit, efficiëntie en duurzaamheid. Dat deelde het bedrijf in Hamburg mee op de voorstelling van zijn nieuwe strategie 2025+. Jungheinrich heeft zijn strategische groeidoelstelling voor 2020 al een jaar eerder bereikt dan gepland en wil zijn nieuwe strategie gebruiken om in de komende jaren nog meer waarde te creëren voor zijn stakeholders - klanten, medewerkers, aandeelhouders, handelspartners en de maatschappij.