Kwaliteitsborging met AI in de autoproductie van BMW Group
Binnen AIQX-initiatief vertrouwt BMW Group op netwerkcamera's van Axis Communications voor innovatieve kwaliteitsinspectie in autoproductie
Als toonaangevend bedrijf in de auto-industrie is de BMW Group al vele jaren pionier op het gebied van innovatieve digitale ontwikkelingen. Een bijzondere focus ligt daarbij op kunstmatige intelligentie (AI) voor geautomatiseerde kwaliteitsborging tijdens productieprocessen. Netwerkcamera's van Axis Communications worden gebruikt in combinatie met in-house technologieën van de BMW Group - waaronder AIQX (Artificial Intelligence Quality Next).
Recente artikelen
Digitalisering van Quality Control-processen in de klinische productie
Een wereldspeler in de farma wenste het Quality Control-proces voor de klinische productie verregaand te digitaliseren.
Ontwikkeling van strategische logistieke capaciteiten voor klinische supply chain.
Vereiste van de klant
Een toonaangevend globaal farmaceuticabedrijf vroeg ons om strategische logistieke capaciteiten te ontwikkelen voor een snelle en flexibele klinische Supply Chain met diepvriesbewaring, verpakking, labeling en distributie.
De klinische ontwikkeling in de vroege fase vereist snelle en flexibele capaciteiten voor de Supply Chain, zoals de verbetering van de capaciteiten voor de diepvriesbewaring, verpakking, etikettering en distributie van geneesmiddelen.
Deze probleemstelling werd aangepakt met een benchmarking en optimalisatie van vriesprocessen, zoals oplossingen voor het invriezen/ontdooien, pick & pack en de monitoring van de verzending. De krappe tijdlijn voor de leveringen, de uiterst volatiele VUCA-omgeving en de globale Supply Chain met een mix van interne en uitbestede expertise stellen tal van uitdagingen. Vandaar dat Moore werd gevraagd om het Supply Chain-team van de klant bij te staan.
Mastering the control tower journey
In an era where supply chains are becoming increasingly complex, dynamic, and interconnected, the significance of a control tower has risen as a pivotal element in orchestrating the intricate flows of data and products. A control tower represents the nerve centre of a modern supply chain, providing real-time visibility, data-driven insights, and collaborative capabilities. However, while the concept promises many operational and financial benefits, many organisations stumble along the path towards successful implementation. In this article, you’ll learn more about the main pitfalls of a set-up and we’ll provide you with insights on how to overcome them.
Digital manufacturing
The adoption of digital technologies has gained momentum in the field of maintenance and asset management in recent years. A 2023 survey conducted by PwC and Mainnovation focuses on five key technologies that are gaining a foothold in the sector. The key technologies are mobile maintenance, predictive maintenance, digital twins, augmented reality and 3D Printing. Comparison of implementation levels show that mobile maintenance is a mature technique, predictive maintenance is emerging but digital twins, augmented reality and 3D printing are still new and not yet ready to be optimally applied in the field.
Disruption planning
Supply chain disruptions have, sadly, become a frequent reality. In recent years, events such as the COVID-19 pandemic, supplier bankruptcies, geopolitical conflicts, natural disasters and other unexpected crises have sent disruptions through even the most robust supply chains.
To survive and thrive in this environment, organisations must be able to not only identify and quantify potential risks but also proactively prepare for disruptions. This article explores the critical components of effective disruption planning, defining the new organisation roles and technologies needed in supply chain operating models today.
Case Agile procurement
The world has experienced a myriad of disruptive events recently, such as high levels of inflation, steep price fluctuations, the COVID-19 pandemic, geopolitical conflicts, and increasing interest rates. These events, coupled with rapidly changing technological advancements and increased attention for environmental, social, and governance (ESG) matters, as well as the difficulties of attracting and retaining skilled talent, pose significant challenges for procurement functions.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Cazoo verbetert traceerbaarheid met Zetes
De Europese online autodealer Cazoo bezit en reviseert al zijn auto’s volledig en biedt ze vervolgens te koop aan op zijn website. Daar kan de koper een keuze maken uit de duizenden auto’s die steeds in voorraad zijn en de auto vervolgens zelf ophalen of binnen 72 uur laten leveren.
E-T-A automatiseert productie- en verzendingsmagazijn met Jungheinrich
E-T-A Elektrotechnische Apparate GmbH produceert oplossingen op maat voor stroombegrenzing, stroomdistributie, relais en intelligente complete systemen. Jaarlijks verkoopt het bedrijf 28 miljoen producten in meer dan 60 landen. Omdat de opslag- en transportcapaciteit in de hoofdzetel in Altdorf bij Nürnberg (Duitsland) tegen 2030 enorm zal toenemen, bouwt E-T-A een nieuw en toekomstgericht logistiek gebouw met bijbehorende opslag- en transporttechniek.
INEX Partners gaat voor omnichannel-integratie met Witron
Sinds april 2012 stelt de Finse logistiek dienstverlener INEX Partners, een dochteronderneming van handelsbedrijf SOK, op de vestiging in Sipoo alle algemene handelspakketten samen met geautomatiseerde en handmatige logistieke systemen van hoofdaannemer Witron Logistik Informatik GmbH.
Mondelēz International gaat naar volledig digitale werkplek met Orange Business Services
Snackfoodgigant Mondelēz International transformeert naar een volledig digitaal communicatieplatform op basis van Microsoft Teams. Cadbury, Oreo, Chips Ahoy! en Ritz zijn slechts enkele van de merken van Mondelēz International waarvan de activiteiten nu zullen worden samengevoegd op één enkel, wereldwijd platform.
Nabuurs krijgt nieuw hoofdkantoor in Haps
Nabuurs, de logistiek dienstverlener gespecialiseerd in FMCG, retail, horeca en personal care, krijgt in 2023 een nieuw, duurzaam hoofdkantoor op bedrijventerrein Laarakker aan de A73 bij Cuijk en Haps (NL). De bouw van het pand wordt dit jaar gestart.
9altitudes richt Experience Center op
Bedrijven worden verwacht steeds sneller naar de markt te gaan met technieken die voor iedereen nieuw zijn. Daarom investeert consultancybedrijf 9altitudes in een gloednieuw Experience Center in Kortrijk. Organisaties actief in de maakindustrie & service business kunnen in het Experience Center ontdekken hoe ze de nieuwste technologieën zoals IoT en ‘augmented reality’ op de werkvloer kunnen inzetten en hoe ze businessapplicaties zoals ERP, CRM en PLM op elkaar kunnen laten aansluiten door een continue uitwisseling van data.
Still participeert in project rond autonoom rijdende voertuigen in het warehouse
Het toekomstbeeld van autonoom rijdende transportvoertuigen in productiehallen en magazijnen komt binnen bereik dankzij het Europese onderzoeksproject IMOCO (Intelligent Motion Control). In Duitsland wordt het project geleid door aanbieder van intralogistieke oplossingen Still, een dochteronderneming van de Kion Group.
Deret Logistique vernieuwt met Odatio WMS van Savoye
Met in totaal 600.000m² magazijnoppervlakte is Deret Logistique een grote speler op het gebied van value added logistics in Frankrijk. Dagelijks distribueert het bedrijf honderdduizenden bestellingen voor klanten van elke omvang uit allerlei sectoren, zoals de parfum & cosmetica, luxeartikelen, mode, personenauto’s, chemie, e-commerce en farma.
Nilfisk stelt batterij-aangedreven industriële stofzuiger voor
Met de VHB436 introduceert reinigingsspecialist Nilfisk de eerste industriële stofzuiger op batterijen. De draadloze stofzuiger is uitgerust met een modulaire, snel oplaadbare lithium-ion batterij voor meer dan twee uur continu werken. Het toestel verwijdert niet alleen stof en vuil, maar ook kleine hoeveelheden vloeistof.
Betrouwbaarheid van de supply chain was nog nooit zo cruciaal voor het succes van een bedrijf
(Advertorial) Omnichannelretailers die shoppers naar hun online kanalen verschuiven, staan voor een uitdaging op het gebied van winstgevendheid, loyaliteit en groei. Dit zijn dan ook de grote uitdagingen die door automatisering moet worden beantwoord.