Commerce Trends 2024 - 2025
Welcome to Supply Chain Commerce - A Manhattan Magazine 2024 / 2025
Recente artikelen
Case Verkooijen Veem
Verkooijen, opgericht in 1977, staat in de wijde omgeving bekend als dé logistieke partner als het gaat om plastics, granulaat en maalgoed. Van warehousing tot transport en distributie. Om samenwerkingspartners realtime inzicht te bieden, is een solide WMS onmisbaar voor de logistiek dienstverleners. Software waarmee ze moeiteloos kunnen inspelen op de huidige en toekomstige behoeften.
Case Lineage Logistics
Lineage Logistics, 's werelds grootste en meest innovatieve temperatuurgeregelde industriële REIT en logistieke dienstverlener, biedt diensten aan voor de volledige toeleveringsketen voor diepvriesproducten – van het ontvangen van goederen tot warehousing, activiteiten met toegevoegde waarde en transport. Om hun klanten te helpen bij het behalen van hun succes, nu én in de toekomst, breidt de internationale logistieke dienstverlener zijn infrastructuur voortdurend uit. Lineage Logistics Europe besloot dat 3PL Dynamics het standaard WMS voor Europa is.
Case Van Moer Logistics
Met klanten die in allerlei verschillende markten zitten, bleek het voor Van Moer Logistics lastig om één oplossing te vinden, die past bij alle specifieke klantprocessen én -wensen. De sector specifieke oplossing van Elevate-IT bood uitkomst.
Whitepaper - Gids voor magazijn van de toekomst
De logistieke belofte van een bedrijf is nu een belangrijke bepalende factor voor haar concurrentiepositie. De leveringstermijnen en leveringsopties zijn prioritaire criteria geworden bij de aankoopbeslissingen van klanten. Zij kunnen de keuze maken tussen twee merken of leveranciers en een prijsverschil rechtvaardigen. Zo hebben de nieuwe eisen van de klanten bijgedragen tot het besef van het verband tussen commerciële prestaties en logistiek. Als gevolg daarvan zijn de verwachtingen die aan magazijnen worden gesteld, de laatste jaren aanzienlijk toegenomen. Als waarborg voor een snelle orderverwerking kunnen zij niet langer genoegen nemen met de picking van de zendingen aan het einde van de dag, de dag ervoor of ‘s ochtends. Elke minuut telt!
CASE Agristo
Bij Agristo draait alles om de lekkerste aardappelproducten, van frieten, kroketten, wedges, röstis tot puree. Gekruid naar perfectie en verpakt op maat van de klant.
De Belgische onderneming is sinds 1986 uitgegroeid tot een wereldspeler in de ontwikkeling en productie van diepgevroren aardappelproducten. Dankzij de bijkomende productievestigingen in Nazareth, Wielsbeke en Tilburg is hun productiecapaciteit gestegen en bedraagt nu 850.000 ton afgewerkt product per jaar. 98% hiervan wordt geëxporteerd naar retail- en foodservicespelers wereldwijd.
Digitalisering van Quality Control-processen in de klinische productie
Een wereldspeler in de farma wenste het Quality Control-proces voor de klinische productie verregaand te digitaliseren.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Generix Group voldoet aan Europese interoperabiliteitsnormen voor e-invoicing
Eerder deze maand presenteerde Generix Group de ontwikkelingen in het kader van het EURINV-project aan de vertegenwoordigers van het programma ‘Connecting Europe Facility’ van de Europese Commissie. Het ‘Connecting Europe Facility’ programma wordt beheerd door het Uitvoerend Agentschap voor innovatie en netwerken (IENA) binnen de Europese Commissie.
Alibaba gaat leveren met autonome robots
De Chinese e-commercegigant Alibaba gaat op grote schaal autonome robots inzetten voor last-mile leveringen. Die aankondiging was een van de hoogtepunten tijdens de twaalfde editie van Apsara, het jaarlijkse technologie-event van Alibaba Group.
Capaciteit van wegvervoer op Europese spotmarkt op laagste niveau sinds 2017
In vergelijking met augustus 2020 was er in de eerste twee weken van september 14,4% minder wegvervoerscapaciteit beschikbaar op de Europese spotmarkt. Die conclusie trekt Transporeon op basis van de gegevens in zijn Transport Market Monitor (TMM), een online dienst die wordt geleverd door dochteronderneming Tim Consult op basis van transportgegevens van meer dan 1,8 miljoen vrachten per jaar.
First en last mile als succesfactor in retail en logistiek
Whitepaper - In de recente whitepaper, "De first en de last mile als succesfactor in retail en logistiek", kijkt Zetes, een leverancier van supply chain-technologie, naar de uitdagingen voor de e-commerce bij het verbeteren van de klantervaring, van orderpicking, verpakking en verzending tot en met de fysieke bezorging bij de klant.
Aantal XXL warehouses in België, Nederland en Duitsland stijgt sneller
In de periode 2013-2019 werden 424 megadistributiecentra – met elk meer dan 40.000m² vloeroppervlakte – gebouwd of aangekondigd in het logistieke hart van Europa. Daarbij omvat ‘2019’ ook de warehouses die in 2018/2019 werden aangekondigd en in 2020/2021 opengaan.
's Werelds grootste Autostore opslag- en orderpicksysteem op een mezzanine bij TTI, Inc.
Artikel - Elektronicadistributeur TTI, lnc. heeft een assortiment van meer dan 250.000 onderdelen. Om deze ruimtebesparend op te kunnen slaan en snel en efficiënt te kunnen orderpicken, breidde het bedrijf het bestaande distributiecentrum nabij München uit en investeerde het in een AutoStore-oplossing van de intralogistiekspecialist Element Logic.
Digitalisering, het antwoord op stijgende klantverwachtingen
Artikel - De wereld van handel- en productiebedrijven verandert snel. De verwachtingen van de markt zijn de laatste jaren, maanden en zelfs weken sterk geëvolueerd. Als ondernemer wordt u verplicht om zich steeds aan te passen. Digitalisering speelt hierin een cruciale rol.
Linkedin Optimact Pagina
(Advertorial) We willen jullie allemaal bedanken voor uw inschrijving op onze Optimact-bedrijfspagina. Bijna 400 volgers, wat een stijging van 100% betekent in de afgelopen maand. We hebben vorige week de samenwerking met Supply Chain Profs aangekondigd, maar er volgt meer nieuws.
Prologis verhoogt duurzaamheid met Prologis Essentials Marketplace
Prologis, aanbieder van logistiek vastgoed, heeft ‘Prologis Essentials Marketplace’ in Europa gelanceerd. Het betreft een aankoopplatform dat klanten helpt bij het opzetten, integreren of upgraden van hun magazijnactiviteiten met duurzame en kostenbesparende technologieën, producten en diensten.
DPD en Montea ontwikkelen sorteercentrum in Vilvoorde
Als gevolg van de boomende e-commerce door corona heeft DPD Belgium, onderdeel van de Franse Post, een overeenkomst op lange termijn gesloten met vastgoedontwikkelaar Montea. Het Franse koeriersbedrijf investeert 60 miljoen euro in nieuwe depots in België, waarvan 50 miljoen euro in een nieuw, volledig geautomatiseerd sorteercentrum van ongeveer 9.000m².