Na The Beer Game is er nu Optiquest: een andere kijk op effectief voorraadbeheer!

(Advertorial) Optiquest biedt een vernieuwende en interactieve blik op hoe teams omgaan met voorraadbeheer, gericht op realistische uitdagingen die teams dagelijks ervaren.

Waar The Beer Game vooral inzicht gaf in de dynamiek over de supply chain ketting heen, ligt in Optiquest de focus op de samenwerking tussen sales, finance en planning en het vinden van de perfecte balans tussen de soms conflicterende belangen.

Recente artikelen

Case publieke sector

Teneinde de service levels naar de klanten te verbeteren zonder de operationele kosten te verhogen werd MDR Consulting gevraagd om de processen te bestuderen en te optimaliseren.

Case Newpharma

Bij Newpharma worstelde men met complexe logistieke uitdagingen na een explosie van hun e-commerce activiteiten. MDR Consulting analyseerde de processen en formuleerde voorstellen tot verbetering.

Case Gavra

Gezien het huidige ERP en WMS/MES software pakket op korte termijn niet meer ondersteund ging worden moest Gavra op korte termijn een nieuw ERP pakket met bijhorende WMS/MES selecteren dat voldeed aan de huidige en toekomstige behoeften van hun business model waarin logistiek een cruciale rol speelt.

Case Lutosa

Twee nieuwe productielijnen voor diepgevroren specialiteiten dienden tegelijkertijd geïntegreerd te worden. Bovendien werd er bijkomend overgaan tot de investering in een nieuwe friet productielijn van 25T/uur om aan de groeiende vraag te kunnen voldoen. Het gebrek aan stockage capaciteit op de site in Leuze voor zowel verpakkingsmateriaal, ingrediënten als afgewerkt product noopten ons tot een creatieve oplossing en uitbreiding van onze opslag, aan- en afvoer capaciteit. Tegelijkertijd dienden we ons ook voor te bereiden op de nakende BREXIT.

Wyckaert digitaliseert magazijnbeheer

Wyckaert is een Gents bouwbedrijf dat al meer dan 125 jaar projecten realiseert voor de industrie, de utiliteitsbouw en de residentiële markt. Het bedrijf geniet een gedegen reputatie als vaste waarde en betrouwbare referentie met veel aandacht voor duurzaam ondernemen.

Wyckaert streeft langetermijnrelaties na met medewerkers, klanten en partners. Elk bouwproject is een partnership.  Door continuïteit in de samenwerking met onderaannemers, leveranciers en dienstverleners verzekeren ze de opdrachtgever van kwaliteit en willen ze ervoor zorgen dat elk project een referentieproject wordt.

AZ Oostende kiest voor Track and Trace van PHI DATA

Ziekenhuizen werken met belastinggeld, dus proberen ze zo zorgzaam mogelijk om te gaan met de beschikbare budgetten. Om het medisch materiaal zo efficiënt mogelijk in te zetten en om investeringen te vermijden, startte het Oostendse ziekenhuis AZ Oostende een track-and-trace project in samenwerking met Blyott en PHI DATA.

AZ Oostende is een toekomstgericht algemeen ziekenhuis dat streeft naar kwaliteitsvolle gezondheidszorg voor de bevolking van Oostende en de regio. Eind 2023 fusioneerde AZ Damiaan met het tweede Oostendse ziekenhuis Henri Serruys tot AZ Oostende.

Recente video's

Recente nieuwsberichten

Vernieuwde ‘STREAM Goederenvervoer’ belicht impact van batterijproductie op CO2-uitstoot

Onderzoeksbureau CE Delft heeft in opdracht van Topsector Logistiek een update verzorgd van het handboek STREAM Goederenvervoer. Deze vernieuwde editie brengt ook in kaart wat de impact is van batterijproductie op de CO2-emissies tijdens de levenscyclus van elektrische vrachtvoertuigen.

Dutch Flower Group digitaliseert inkoopproces met SAP Commerce Cloud

Dutch Flower Group (DFG) is met meer dan dertig individuele handelsbedrijven de grootste exporteur van planten en bloemen ter wereld. Via de klanten van DFG vinden iedere week gemiddeld 75 miljoen bloemen, 10 miljoen boeketten en 10 miljoen planten hun weg naar consumenten wereldwijd.

Werk snel en veilig met een rollenbaansysteem van Vanas

De tweede golf van de Corona crisis slaat hard toe. Het is belangrijk dat u uw werknemers kan beschermen. Een rollenbaansysteem kan helpen om uw medewerkers te beschermen en tegelijk uw productiviteit te verhogen. Zo kunnen de activiteit uw magazijn, zelfs met een lagere bezetting, nog steeds efficiënt blijven door gaan.

Rewe breidt dc in Neu-Isenburg uit met Witron

Supermarktketen Rewe voorziet sinds begin 2015 meer dan 6500 klanten in heel Duitsland van 17.500 verschillende droge producten vanuit het distributiecentrum in Neu-Isenburg. Om flexibel te kunnen inspelen op het dynamische koopgedrag van vandaag optimaliseert Rewe zijn volledige toeleveringsketenproces van grootformaat producten met een lage omloopsnelheid.

COVID-19 doet Rutges Cargo Europe versneld uitbreiden

Rutges Cargo Europe B.V. legt zich toe op GDP-Pharma-transporten, TAPA-transport en -opslag en in specialistisch transport voor o.a. de aerospace en semiconductors. Om in te spelen op de actuele COVID-19-ontwikkelingen, het aankomende vaccin en de groeiende vraag vanuit de markt, investeert de onderneming in de uitbreiding van haar bestaande wagenpark en in de bouw van een nieuw GDP-Pharma warehouse van ruim 4.000m².

Leverancierskoppeling LetMeShip voor meer transparantie in kosten en acties

Ruim 20 jaar biedt de multi carrier koeriersdienst LetMeShip een reeks functies om gedecentraliseerde verzendprocessen te harmoniseren, kosten te verlagen en tijd te besparen. Tot nu toe was het een grote uitdaging om leveranciers bij het volledige verzendproces te betrekken en transparantie te behouden over de kosten en alle processen bij het importeren van goederen, pallets of documenten.

Volvo Trucks gaat samenwerken met Zweedse supermarktketen om impact van goederentransport op klimaat te verminderen

Volvo Trucks en ICA Zweden, de grootste supermarktketen van het land, bundelen hun krachten om te onderzoeken welke transportstromen van het bedrijf elektrisch kunnen worden. Op lange termijn zal de samenwerking worden uitgebreid naar andere gebieden die kunnen bijdragen aan het verminderen van de milieugevolgen van het transport.

Logivations automatiseert dc’s van Brummer met AI

Brummer Logistik, gespecialiseerd in temperatuurgecontroleerd transport en warehouselogistiek, gaat alle warehouse- en logistieke processen in zijn distributiecentra digitaliseren en automatiseren. Daarvoor heeft de onderneming een overeenkomst gesloten met Logivations GmbH, een internationaal consulting- en technologiebedrijf uit München.

Hoe digitalisering van carrier connectivity voordelen voor jouw organisatie én klanten oplevert

Het aantal online aankopen dat Nederlanders doen, blijft toenemen.Tegelijkertijd stijgen verwachtingen van klanten en consumenten, en heeft de markt te maken met verschillende uitdagingen (klik hier). Zo kun je als bedrijf kiezen uit diverse transportmogelijkheden en transporteurs die allemaal verschillende tarieven, systemen en regels hanteren.

Havi België zet AddVolt plug-in batterij in voor duurzame koeling in distributie

Havi België verzorgt de logistieke dienstverlening voor McDonald’s, Lunchgarden en Le Pain Quotidien. De onderneming heeft onlangs het eerste voertuig dat volledig is uitgerust met Carrier elektrische koeling, aangedreven door AddVolt batterijen, aan zijn vloot toegevoegd.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.