Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Extrashop optimaliseert warehouse én winkelbevoorrading
Winkelketen Extrashop heeft een sterk wisselend assortiment en moet snel kunnen schakelen in het toewijzen van artikelen aan magazijnlocaties. Het retailbedrijf zocht een WMS dat hiervoor optimale ondersteuning biedt, nu en in toekomst.
6 vragen waarmee je rekening moet houden
Veel bedrijven lopen na verloop van tijd in het warehouse tegen de logistieke grenzen van hun ERP-systeem aan. Bijvoorbeeld door gewijzigde orderprofielen, e-commerce-bestellingen, kortere leadtimes, meer volume door groei of te weinig picklocaties om het groeiende assortiment te kunnen verwerken.
De volgende stap in warehouse-automatisering
Door digitalisering verandert de logistiek in rap tempo. Zo heb je als warehouse te maken met steeds korter wordende leadtimes en toenemende hoeveelheden en complexiteit. Gelukkig zijn er technische oplossingen die je bij deze uitdagingen ondersteunen.
CASA zet e-commerce in stroomversnelling
CASA Shops zette in 2020 een rigoureuze stap in zijn e-commercestrategie. Het volledige assortiment aan stijlvolle cadeau- en interieurproducten werd in één klap online gezet.
Pallet Pooling
Palletpooling is als autodelen...
... of toch bijna, want in plaats van dat je een auto deelt met anderen, deel je pallets met andere bedrijven.
Wil je een efficiëntere en duurzamere supply chain? Kies dan voor palletpooling. Pooling is een deelmodel gebaseerd op de principes van de circulaire economie. Je koopt of ruilt geen pallets, maar je huurt die en geeft het volledige palletmanagement uit handen. Pallets zijn geen product meer, maar worden aangeboden als ‘Pallets as a service’.
Crown C-B, C-D en C-G Series
Crown heeft zijn heftruck met contragewicht portfolio uitgebreid. De nieuwe vierwieltrucks vormen een prachtige aanvulling op de gerenommeerde en multifunctionele heftrucks van Crown's SC en FC Series. Ze zijn nu verkrijgbaar, zowel de elektrische heftrucks met hoogwaardige 80V-batterijen als de krachtige lpg- en dieselheftrucks. Met hefvermogens variërend van 2 tot 5,5 ton, zijn ze in staat een brede reeks van materiaalverwerkingstaken uit te voeren, zowel in binnen- als buitentoepassingen.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
5 tips om duurzaam te besparen
(Advertorial) Uw duurzaamheid verhogen én uw kosten reduceren: het lijkt een onmogelijke opdracht, maar er zijn wel degelijk manieren om zowel het milieu als uw portefeuille plezier te doen.
Logidis migreert zijn Generix WMS warehouse management oplossing naar SaaS
(Advertorial) Generix – een wereldwijd bedrijf voor bedrijfssoftware dat een breed portfolio van SaaS-oplossingen biedt op het gebied van supply chain, financiën, handel en B2B-integratie – heeft aangekondigd dat logistiek bedrijf Logidis zijn Generix WMS-oplossing (Warehouse Management System) heeft gemigreerd naar SaaS om zijn 230.000 orderregels per maand in zijn twee magazijnen in Mauritius af te handelen.
Beltaste implementeert sturend S&OP-proces met Optimact
(Advertorial) Dat snackspecialist Beltaste al lang goed bezig is, daar bestaat geen twijfel over. Maar met de verdere groei voor ogen wilde de organisatie nog beter worden. Met de hulp van Xeleos Consulting zette Beltaste de transitie in naar een matuur S&OP–proces, met daaraan gelinkt een betere forecasting en demand planning. Het resultaat is een leidend proces dat het bedrijf richting geeft en continue verbetering faciliteert.
Optimistische aanwervingsplannen in transport en logistiek
Volgens de meest recente ManpowerGroup Jobbarometer zal de wervingsactiviteit in de sector Transport/Logistiek/Automotive sterk zijn tijdens het vierde kwartaal van 2024. Ruim de helft (53%) van de werkgevers uit deze sector die in juli zijn bevraagd, verwachten hun personeelsbestand tegen het einde van december 2024 uit te breiden. Zeven procent is van plan hun personeelsbestand te verkleinen, terwijl 40% van de bevraagde werkgevers geen verandering verwacht. De zogenoemde nettotewerkstellingsprognose (i.e. het verschil tussen het percentage werkgevers dat van plan is mensen aan te werven en het percentage dat medewerkers wil ontslaan) bereikt een erg optimistische waarde van 46%. Dat is een stijging van 16 punten ten opzichte van het vorige kwartaal en van 11 punten ten opzichte van het derde kwartaal van 2023. “Met een nettotewerkstellingsprognose van +46% anticiperen werkgevers in transport en logistiek op een aanzienlijk hogere wervingsactiviteit dan het nationale gemiddelde (+27%) en het wereldwijde gemiddelde (+25%)”, vult Sébastien Delfosse, managing director bij ManpowerGroup BeLux (foto) aan.
WDP breidt portefeuille in Frankrijk opnieuw uit
Logistiek vastgoedbedrijf WDP heeft in Frankrijk zes crossdock warehouses van in totaal ruim 43.000m² aan verhuurbare oppervlakte op een totale grondoppervlakte van ruim 182.000m² aan zijn portefeuille toegevoegd. De panden zijn verspreid over verschillende locaties in Frankrijk. Vier gebouwen zijn BREEAM-certified ‘Very Good’. De investering bedraagt 50 miljoen euro en betekent een nieuwe stap in de verdere uitbouw van WDP France. De portefeuille in Frankrijk neemt hiermee toe tot 300 miljoen euro.
Nutrilo boost logistiek met Kardex Mlog
Het Duitse bedrijf Nutrilo GmbH produceert en levert wereldwijd voedingssupplementen aan o.a. drogisten, farmaceutische bedrijven en voedingsretailers. Om in de toekomst aan de groeiende vraag te kunnen blijven voldoen, heeft het bedrijf zijn logistieke centrum op de site in Cuxhaven (in de Duitse deelstaat Nedersaksen) uitgebreid met een geautomatiseerd magazijn. Daarbij installeerde Kardex Mlog een automatisch kleingoedmagazijn voor de opslag van halffabricaten en eindproducten. Ook de coördinatie van de randwerkzaamheden was in handen van Kardex Mlog. Verder ligt er al een concept op tafel voor een eventuele toekomstige expansie: een automatisch hoogbouwmagazijn met vier gangen en ruim 5.000 palletlocaties.
Katoen Natie opent logistiek platform in Born (NL)
Katoen Natie, een wereldwijde speler op het vlak van supply chain en logistieke oplossingen, heeft een nieuw logistiek platform geopend in het Nederlandse Born. De site is gelegen op het kruispunt van België, Nederland en Duitsland, nabij Maastricht Airport en de Maastricht Barge Terminal. Dat alles moet zorgen voor naadloze toegang tot zowel luchtvracht- als binnenvaart transportnetwerken.
Brady is verhuisd naar nieuw EDC in Zele
Brady, leverancier van industriële oplossingen voor traceerbaarheid, digitale productidentiteit en veiligheidssignalisatie, heeft zijn Europese distributiecentrum in Zele verhuisd. Voortaan belevert Brady zijn klanten in Europa, het Midden-Oosten en Afrika vanuit een nieuw gebouw aan de Poldergotestraat 9 in Zele.
Eutraco bouwt klimaatneutraal logistiek centrum in Hooglede
Aan de Roger Deceuninckstraat in Hooglede bouwt logistieke speler Eutraco samen met bouwbedrijf Vulsteke Bedrijfsgebouwen aan een toekomstgericht logistiek gebouw van 30.000m² groot. Dat staat gelijk aan 5 voetbalvelden. Het gaat om een totale investering van 30 miljoen euro. Het nieuwe gebouw bestaat uit twee units van elk 15.000m² groot. De ene helft zal Eutraco in eigen uitbating gebruiken voor de logistiek en distributie voor met name voedinggerelateerde opdrachtgevers. De andere helft van het gebouw wordt verhuurd aan PostNL.
DSV neemt Schenker over
DSV heeft een akkoord bereikt voor de overname van Schenker van Deutsche Bahn. Daarmee is de Deense logistiek dienstverlener, die eerder al Kuehne+Nagel en Panalpina overnam, toe aan zijn grootste transactie ooit. De overeengekomen transactiewaarde bedraagt 14,3 miljard euro. Totdat de transactie formeel is afgerond, zullen DSV en Schenker als twee onafhankelijke en afzonderlijke bedrijven blijven opereren.