Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
De betere wereld van AB InBev
‘Mensen samenbrengen voor een betere wereld’: dat is de baseline die het internationaal bierconcern AB InBev hanteert voor zijn strategie op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. De milieudoelstellingen liggen vervat onder de pijler ‘schonere wereld’, de menselijke doelstellingen onder ‘gezondere wereld’ en de sociale en economische onder ‘groeiende wereld.’ In wat volgt, bekijken we hoe AB InBev die ambities toepast in de volledige supply chain: van boer tot bier.
Slimme digitalisering maakt het verschil
Duracell in Aarschot start met een nieuw elan nadat het is overgenomen door de investeringsmaatschappij Berkshire Hathaway van Warren Buffett. De batterijenfabriek beschikt over een investeringsbudget van 50 miljoen euro om vernieuwingen en uitbreidingen door te voeren.
Aankoop omarmt industry 4.0 voorlopig nog niet
Nu de economie opnieuw aantrekt, moeten bedrijven meer dan ooit innoveren – en digitaliseren – om een strategisch voordeel te behalen ten opzichte van de concurrentie. Toch blijkt die innovatie- en digitalisatiegolf lang niet in alle bedrijven ook de aankoopafdeling bereikt te hebben.
Innovatie in functie van de klant
De West-Vlaamse producent van weefmachines Picanol heeft een strategie uitgekiend om als Belgisch maakbedrijf toch over de hele wereld succesvol te zijn. De kern van de aanpak is de focus op de kwaliteit van de weefmachines. Dankzij voortdurende innovaties blijven de machines evolueren om te kunnen voldoen aan de verwachtingen van de klanten.
Hoe word je NOOS?
De Nederlandse modeketen Suitsupply staat bekend om zijn omnichannel aanpak die erop gericht is de klant een eenvormige ervaring te bieden in zowel de fysieke winkels, de webshop als via de verschillende apps en sociale media. Bij die winkelervaring hoort ook een kwalitatieve levering.
Efficiënter openbaar vervoer via Value Stream Mapping
Tot vandaag is De Lijn alleenheerser in zijn markt. Maar niet lang meer, want vanaf 2020 wil de overheid de markt voor andere aanbieders openstellen. Die hete adem in de nek heeft de organisatie doen nadenken hoe ze een nog betere dienstverlening kan verlenen, en dat zo efficiënt mogelijk.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
9altitudes versterkt ISV-focus met Dynalogic en nieuwe Birds-suite
IT-bedrijf 9altitudes zet een nieuwe stap om zijn ISV-bedrijfsactiviteiten (independent software vendor) naar een hoger niveau te tillen. Het bedrijf combineert voortaan de knowhow van het voormalige Hillstar en Dynalogic onder de vanaf nu gemeenschappelijke bedrijfsnaam Dynalogic. Door oplossingen binnen Dynalogic te combineren, wil 9altitudes een concurrentievoordeel creëren op de markt van BI, Dynamics 365 add-ons, e.d.
Ontmoet Element Logic op Logistica Next: Ontdek de toekomst van magazijnautomatisering
(Advertorial) Bezoek ons 5-7 november bij Logistica Next op stand B7.020 en ontdek hoe onze automatiseringsoplossingen jouw magazijnprocessen slimmer en efficiënter kunnen maken.
Newwen en Paardekooper leveren samen meermalig herbruikbare transportverpakkingen
Newwen, ontwikkelaar en leverancier van herbruikbare en traceerbare logistieke materialen, gaat een samenwerking aan met Koninklijke Paardekooper Group, een internationale speler in de verpakkingsmarkt. Met de samenwerking willen beide bedrijven een nieuwe standaard zetten in de wereld van transportverpakkingen en de logistieke sector duurzamer en efficiënter maken met innovatieve herbruikbare oplossingen.
Dachser combineert European Logistics en Food Logistics nu ook in Nederland
Logistiek dienstverlener Dachser, met hoofdzetel in het Duitse Kempten, heeft een huurovereenkomst getekend voor een nieuwe opslag- en crossdocklocatie in het Nederlandse Waddinxveen, vlak bij Rotterdam. Die locatie wordt het eerste gecombineerde European Logistics en Food Logistics centrum van Dachser buiten Duitsland. De nieuwe locatie zal in het derde kwartaal van 2025 operationeel zijn en ongeveer 50 nieuwe banen scheppen.
OMP en Bluecrux mikken met gezamenlijk aanbod op efficiëntere supply chain in life sciences sector
OMP, leverancier van oplossingen voor supply chain planning, en Bluecrux, aanbieder van value chain consultancy en technologie, gaan samen een combinatie van hun flagship platformen aanbieden. Concreet betreft het Unison Planning van OMP enerzijds – een ‘best-of-suite’ supply chain planning platform dat end-to-end (E2E) mogelijkheden biedt, gaande van strategisch netwerkontwerp tot gedetailleerde productieplanning – en Binocs van Bluecrux anderzijds – een ‘best-of-breed’ systeem voor resource management dat speciaal is afgestemd op de uitdagingen van planning in laboratoria en de life sciences industry. Na tien jaar samenwerken willen beide partners met dit gezamenlijke aanbod naar eigen zeggen een ongeziene waardepropositie leveren aan klanten in de life sciences industry.
Getac lanceert Essentials Suite voor robuuste IT-operaties
Getac Technology Corporation, leverancier van robuuste mobiele technologie en intelligente video-oplossingen, heeft de Essentials Suite op de markt gebracht. Het betreft een reeks softwareoplossingen die bedrijven moet helpen uitdagende operationele situaties op te lossen en de efficiëntie van remote personeel in verschillende sectoren te verbeteren.
Onderhoud als tool voor een veiligere laad- en losomgeving
(Advertorial) Uit een publicatie van de Arbeidsinspectie in Nederland blijkt dat logistiek koploper blijft als het gaat om dodelijke slachtoffers. Onze sector blijkt nogal halsstarrig als het gaat om veiligheid, Al jaren staan we ook bovenaan op lijstjes over ongevallen en verzuim. In 2023 ging het immers in 290 keren mis en werd een ongeval gerapporteerd.
Belg verkiest lagere bezorgkosten en nauwkeurig tijdskader boven snelheid bij thuisbezorging
Belgische consumenten vinden de laagste bezorgkosten (34%) en de handigste bezorging (23%) het belangrijkste aan thuisbezorging. Daarna volgen een precies tijdskader (19%), snelste bezorging (13%) en meest milieuvriendelijke bezorging (11%). Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van Descartes en Sapio Research naar de ervaring van consumenten met e-commerceaankopen en thuisbezorging. Voor het onderzoek werden 8.000 consumenten uit Europa en Noord-Amerika bevraagd, waarvan 250 consumenten uit België. Het onderzoek sloeg op de periode van eind oktober 2023 tot medio januari 2024.
Snack Connection transformeert productieproces met ERP van Aptean
Snack Connection B.V. is een Nederlandse private label-fabrikant die zich toelegt op de inkoop, de verwerking, het mixen en verpakken van noten, pitten, zaden, zuidvruchten en aanverwante artikelen. Het bedrijf levert aan diverse Europese retailers. Omdat Snack Connection zijn bestaande ERP-systeem wilde vervangen en operational excellence wilde stimuleren in zijn twee productielocaties in Giessen en Bergschenhoek, ging het op zoek naar een nieuwe softwareoplossing. De keuze viel op de cloudgebaseerde ERP-oplossing van Aptean, wereldwijd leverancier van branchespecifieke softwareoplossingen.
Qimarox introduceert de Prorunner PR2 verticale transporteur
Qimarox, fabrikant van oplossingen voor materiaalbehandeling zoals verticale transporteurs en palletiseersystemen, stelt de Prorunner PR2 voor. Deze nieuwe verticale transporteur bouwt verder op de Prorunner mk1 en kan worden ingezet in een breed scala aan industriële toepassingen.