Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Transformeren van de logistieke structuur
Verbetering van de prestaties en lay-out van het magazijn: Een getuigenis van een toonaangevende distributeur van medische apparaten
Verbetering operationele efficiëntie
In de dynamische wereld van de autoassemblage wilde onze klant, een toonaangevende autofabrikant zijn activiteiten revolutioneren. Het doel was om de lot-Sizes van de leveranciers strategisch af te stemmen op de just-in-time (JIT) eisen van de werkvloer. Met meer dan 100 leveranciers en maar liefst 1500 SKU's die herzien moesten worden, was de uitdaging aanzienlijk.
Case TCK Sports Group
TCK Sports Group, een van de grootste importeurs in de sport- en outdoorbranche in de Benelux is onlangs verhuisd van Heerlen naar Kerkrade, waar het distributiecentrum drie keer zo groot is. Hierdoor kan men nog veel meer modellen, waaronder bergschoenen, direct uit voorraad leveren. Voor 16.00 uur besteld is dezelfde dag nog verstuurd. Het nieuwe distributiecentrum is 9.000 vierkante meter groot en dat is nog exclusief de 1.750 vierkante meter aan kantoorruimte.
Case Nippon Express
Easy Systems is trots om de hardware te mogen leveren voor dit project!
Equinox België heeft Nippon Express, op de Genk Green Logistics site, van een volledige RCB Rollenbaan sorter voorzien.
Extrashop optimaliseert warehouse én winkelbevoorrading
Winkelketen Extrashop heeft een sterk wisselend assortiment en moet snel kunnen schakelen in het toewijzen van artikelen aan magazijnlocaties. Het retailbedrijf zocht een WMS dat hiervoor optimale ondersteuning biedt, nu en in toekomst.
6 vragen waarmee je rekening moet houden
Veel bedrijven lopen na verloop van tijd in het warehouse tegen de logistieke grenzen van hun ERP-systeem aan. Bijvoorbeeld door gewijzigde orderprofielen, e-commerce-bestellingen, kortere leadtimes, meer volume door groei of te weinig picklocaties om het groeiende assortiment te kunnen verwerken.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
P&O Ferrymasters verbindt Turkije met Zeebrugge en Rotterdam
P&O Ferrymasters heeft een nieuwe intermodale dienstverlening gelanceerd vanuit de Turkse havens Pendik, Ambarli en Mersin naar de haven van Trieste in Italië, met verdere aansluiting op zijn Europese intermodale netwerk. De nieuwe dienstverlening – met zes vertrekken per week in beide richtingen – verbindt de haven van Trieste via het spoor met de continentale hubs van P&O Ferries in Zeebrugge en Rotterdam.
Storopack gaat samenwerking aan met Opitz Packaging Systems
De Packaging afdeling van Storopack (gespecialiseerd in beschermende verpakkingen) en Opitz Packaging Systems (machineproducent en automatiseringsspecialist uit het Duitse Nedersaksen) bundelen hun krachten om alle activiteiten van de verpakkingslogistiek te integreren in semi-geautomatiseerde of volledig geautomatiseerde werkprocessen en klanten ook volledig geautomatiseerde systeemoplossingen aan te bieden.
Bij no deal harde Brexit verliest VK 100.000 nieuwe banen van buitenlandse bedrijven
Adviesbureau Buck Consultants International heeft de toekomstige aantrekkelijkheid van het Verenigd Koninkrijk in het geval van een no-deal harde Brexit geanalyseerd. Daaruit blijkt dat het VK zijn positie als belangrijkste investeringsland in Europa dreigt te verliezen.
VIL ontwikkelt blockchain-software voor logistiek
Binnen het lopende project ‘Blockchain in Supply Chains’ ontwikkelt VIL twee op blockchaintechnologie gebaseerde softwarepakketten voor de logistieke sector. In een eerste applicatie wordt een track-&-trace-systeem gebouwd om containers en opleggers in het multimodaal transport op te volgen.
Driekwart van de Nederlanders wantrouwt leveringsbelofte van retailers
Onderzoek van Manhattan Associates toont aan dat 74,4% van de Nederlanders niet vertrouwt op de leveringsbelofte van retailers rondom de feestdagen. Om teleurstellingen tijdens de feestdagen te voorkomen bestelt meer dan de helft van de Nederlanders (55,6%) daarom zijn decemberaankopen ruim van tevoren.
Skechers breidt intralogistiek in EDC Luik uit met Inther
Vanuit het Europees distributiecentrum (EDC) van Skechers in Luik bedient de Amerikaanse schoenengigant alle kanalen: de klanten van de eigen webshop, de Skechers Retail stores en de wholesale klanten. Omdat Skechers Europa, maar ook wereldwijd, de komende jaren een verdere groei voorziet, is er beslist de automatisering in het EDC uit te breiden.
Jungheinrich introduceert nieuwe orderpicker voor kleine goederen
Jungheinrich stelt met de EKM 202 de nieuwste generatie van zijn orderpicker voor kleine goederen voor. De laadcapaciteit van het toestel is verdubbeld in vergelijking met het vorige model, wat het erg geschikt maakt voor het orderpicken van eender welk type kleine goederen zonder pallets.
Gebrek aan digivaardigheid houdt vooruitgang tegen
Nederlandse managers beschouwen minder digivaardige collega’s als een belemmering voor de digitale vooruitgang van de eigen organisatie. Bijna een kwart van de managers geeft aan zich om die reden te ergeren aan een gebrek aan digivaardigheid op de werkvloer.
Cegeka creëert gratis blockchain starterskit voor bedrijven
Technologische dienstverlener Cegeka ondervindt dat bedrijven sterk geïnteresseerd zijn in de mogelijkheden van blockchain, maar dat de drempel vaak nog te hoog ligt om erin te investeren. Daarom stelt Cegeka op zijn website een gratis DIY-blockchain starterskit ter beschikking die de technologie toegankelijker moet maken voor bedrijven.
Km-heffing voor vrachtwagens: wat verandert er op 1 januari?
Op 1 januari 2019 worden in België twee wijzigingen doorgevoerd in de kilometerheffing voor vrachtwagens met een maximaal toegelaten massa van meer dan 3,5 ton en opleggertrekkende voertuigen van categorie N1 met carrosseriecode BC. In Wallonië worden de tarieven geïndexeerd.