Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar

(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.

Recente artikelen

Bonprix’ new store concept: the future of shopping is here

The Bonprix Next Generation Retail Store opened its doors on 14th February 2019 in the city centre of Hamburg, the result of 18 months of intense collaboration between Bonprix and Mieloo & Alexander. This pilot store delivers a brand new shopping experience to fashion lovers: an integration of the advantages of buying online and the experience of shopping in-store.

Outbound logistics re-invented!

Scania, the well-known Swedish truck manufacturer operates a Global Parts Distribution Center in Opglabbeek in Belgium. Measuring over 120.000 m2, the Global Parts Center stores more than 100.000 different parts, and the 600 co-workers process on average about 26.500 orderlines per day, which are shipped to regional parts centers and distributors around the world, as well as to European distributors and dealers of the brand.

ARaymond

Omdat de servicelevels onder target bleven en de druk op de activiteiten en de kosten te hoog werd, wilde ARaymond vaste processen implementeren voor een geïntegreerde supply chain planning.

BASF

Met begeleiding van Möbius heeft BASF deze initiatieven onder één visie samengebracht op weg naar operational excellence.

Air Liquide

Om een duidelijk beeld te krijgen van de huidige situatie liet Air Liquide een intensieve audit uitvoeren. Daarbij werden hoofdrolspelers uit het voorraadbeheerproces geïnterviewd en werd het huidige planningssysteem geanalyseerd.

Barco

In lijn met haar ambitie om duurzaamheid volledig te integreren in haar DNA, lanceerde Barco het programma 'Say. Do. Care.' om leadership te creëren op vlak van duurzaamheid. Barco is een wereldwijde leverancier van innovatieve visualisatieoplossingen, voornamelijk voor klanten in de gezondheidszorg en entertainmentsector.

Recente video's

Recente nieuwsberichten

WDP lanceert WDP Energy

Ontwikkelaar en investeerder in logistiek vastgoed WDP heeft binnen zijn groeiplan 2022-25 de ambitie geformuleerd om zijn ‘Energy as a Business’-activiteiten verder op te schalen en uit te bouwen als een aparte business line. “De EU Green Deal verwacht een decarbonisatie van transport en overschakeling naar e-mobility, om zo te komen tot een volledig duurzame supply chain.

Linde Material Handling trekt hefvermogen elektrische trucks op tot 10 à 18 ton

Nadat de elektrische heftrucks van Linde op het vlak van krachtproductie al op gelijke voet kwamen met hun thermische tegenhangers, doen ze nu hetzelfde op het vlak van hefvermogen. Zo kunnen de nieuwe E100 – E180 heftrucks voortaan goederen tot maximaal 10 à 18 ton transporteren.

Britse supermarkt Asda transformeert transportactiviteiten met hulp van Dassault Systèmes

Asda, de op twee na grootste supermarktketen in het Verenigd Koninkrijk, gaat de plannings- en optimaliseringsoplossingen van Dassault Systèmes inzetten om zijn transportactiviteiten te transformeren. Dat moet Asda helpen de efficiëntie en de duurzaamheid te verbeteren en nieuwe diensten aan te bieden aan meer dan 18 miljoen klanten per week.

Logistics Capital Partners verhuurt eerste fase van speculatief project in België

Logistics Capital Partners (LCP), ontwikkelaar en asset manager van logistiek vastgoed in Europa, heeft de helft van zijn speculatief project in Bilzen, op de Industriezone Genk-Zuid verhuurd. De 22.877m² – fase 1 van het project – worden verhuurd aan SKF Logistics Services Belgium, de logistieke tak van SKF, de Zweedse producent van lagers, afdichtingen en smeersystemen.

Brauns-Heitmann krijgt veel ruimte op weinig grond dankzij Kardex Mlog

Al sinds 1874 ontwikkelt, produceert en verkoopt het Duitse bedrijf Brauns-Heitmann speciale schoonmaak- en wasmiddelen, decoratieartikelen (zoals kerst- en paasversiering), voedselkleurstoffen, textielverf, etc. Omdat het assortiment en de vraag in de loop van de tijd gestaag zijn gegroeid, nam ook de behoefte aan magazijnruimte sterk toe.

Goods-to-Person werkstations: op zoek naar de optimale balans tussen werkcomfort en prestaties

(Advertorial) Geautomatiseerde Goods-to-Person oplossingen voor het orderpicken zien we steeds meer in onze magazijnen. Hoewel ze duidelijk voordelen bieden voor de medewerkers (minder belasting, veel minder lopen), zijn bedrijven in eerste instantie vooral geïnteresseerd in rendement en output, zoals het aantal orderregels per uur.

Baksteenproducent Vandersanden start pilootproject voor retourservice van houten pallets

Baksteenproducent Vandersanden uit Spouwen-Bilzen is een pilootproject gestart voor een retourservice van pallets. Die service is een samenwerking tussen Vandersanden, zijn klanten (aannemers en handelaars) en het Nederlandse logistieke bedrijf 2Return.

Still zet in op tweeledige productstrategie

De woelige economische tijden dwingen ook de intralogistieke sector om zich aan te passen aan het ‘nieuwe normaal’. Het antwoord van Still: een nieuwe merkoriëntatie, een uitgebreider productfolio en oplossingen die nog beter op de specifieke behoeften van de klant zijn afgestemd.

Thomas Baack nieuwe directeur Interroll Trommelmotoren

Vanaf 1 oktober 2022 wordt Thomas Baack algemeen directeur van Interroll Trommelmotoren GmbH. De 39-jarige industrieel ingenieur heeft meer dan 10 jaar ervaring in leidinggevende functies in het productiemanagement. Hij begon zijn carrière bij Saint-Gobain Glass Deutschland GmbH in Keulen.

Transportsector onder druk om over te schakelen op elektrisch vervoer

Volgens toonaangevende e-commerce- en productiebedrijven in Europa heeft het wegvervoer de hoogste prioriteit om de CO2-uitstoot te verminderen. Uit een nieuw rapport van Ipsos en Volvo Trucks blijkt dat bedrijven bereid zijn meer te betalen voor transportleveranciers met een lagere CO2-uitstoot.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.